اشتباهات رایج در اصلاح و آرایش ابروها

آرایش ابرو

اشتباهات رایج در اصلاح و آرایش ابروها

× ابروها باید قرینه باشند.

– ابروها حتما نباید دقیقا مثل هم باشند اگر بیش از حد بخواهید آنها را شبیه هم کنید در آخر نازک و خراب خواهد شد.

× به محض رشد ابروها و روزانه آنها را اصلاح می کنید.

– بگذارید ابروهایتان تا آخرین حد ظرفیت رشد کنند و بعد به یک متخصص ماهر برای برداشتن و اصلاح ابرویتان مراجعه کنید. و یا یک خط مرزی در نظر بگیرید و خودتان در خانه فقط تا همان حدود خط تعیین شده ابروها را تمیز کنید.

× برای برداشتن ابروهای خود می توانید بالای آن را هم دست بزنید.

– برای برداشتن ابروها فقط قوس و زیر ابروها را بردارید و به بالای آن دست نزنید در غیر اینصورت مدل ابرو غیرطبیعی و نازک جلوه می کند.

× قبل از استحمام ابروها را بر می دارید.

– همیشه بعد از حمام ابروها را بردارید چرا که به دلیل رطوبت و گرما موها را راحت تر می توان جدا کرد.

× اغلب افراد طول ابروها را به طور اشتباه اصلاح می کنند.

– برای نشان دادن پرپشتی ابروها بهتر است اجازه دهید دو ردیف از موهای زیر ابروها رشد کنند و سپس از یک مداد برای اندازه گیری استفاده کنید. مداد را از جایی که ابرو باید شروع شود (بخش استخوانی بالایی بینی) و جایی که باید تمام شود یعنی انتهای ابرو قرار دهید.

× برای برداشتن ابروها به آینه نزدیک تر شوید و به هر تار موی ابرو به خوبی توجه کنید.

– اگر به آینه نزدیک شوید فقط جزییات ابرو را می بینید و از مدل کل ابرو و تنظیم آن با کل صورت غافل می مانید. بهتر است برای برداشتن ابرو از آینه تقریبا بزرگی استفاده کنید که هم بتوانید گاهی جلو بروید و هم گاهی عقب تا بتوانید کل صورت را هم در نظر بگیرید و ابروها ناصاف و نازک نشوند.

× ابروهایتان را در دوران ماهانه وکس می کنید.

– در مواقعی که دمای بدن بالاست مانند دوران ماهانه خانم ها، نباید صورت را وکس کنید یا ابروها را بردارید چرا که تغییرات هورمونی و خلقی می تواند این کار را بسیار دردناک کند و یا باعث سخت تر شدن دوران پریود شود. افزون بر این، پوست شما در این دوران بسیار حساس بوده و زمینه جوش زدن و علائم حساسیتی دیگر را هم دارد.

× برخی افراد از رنگهای اشتباه در آرایش ابرو استفاده می کنند.

– برای رنگ کردن ابروهایتان بهتر است به رنگ پوستتان و ابروهایتان توجه کنید. اگر دارای پوستی روشن هستید بهتر است از رنگ های یک درجه تیره تر از موها برای ابروهای خود استفاده کرده و اگر دارای پوستی تیره هستید بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا چهره تان را بازتر نشان بدهد.

*به هیچ عنوان برای رنگ ابروهای خود از رنگ مشکی استفاده نکنید.

– آرایش ابروها در زیبایی صورت بسیار مهم است. اگر ابروهایی کم پشت دارید بهتر است با استفاده از یک مداد تیز، میان ابروها را به صورت محو پر کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *