خواص روغن اسطوخودوس جهت رشد موها


خواص روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس می تواند تاثیر بسزایی در رشد موها داشته باشد. اکثریت افراد به دلیل دارا بودن بیماری ریزش سکه ای مو (آلوپسی) موهای خود را از دست می دهند.

آلوپسی یا ریزش سکه ای مو یک نوع بیماری خود ایمنی است که باعث می گردد ، بدن فولیکول های مو را به عنوان یک شیء خارجی شناخته و آن را دفع کند.

روغن اسطوخودوس محصولی کاملاً طبیعی جهت درمان این بیماری است.

مزایای روغن اسطوخودوس

روغن های ضروری می توانند کمک شایانی به رشد موها و نیز درمان بی خوابی، استرس و اضطزاب داشته باشند.

همچنین این روغن ها می توانند از ریزش موها جلوگیری کنند.از گیاه اسطوخودوسروغن ضروری استخراج می گردد و گل اسطوخودوس بوی شیرین و نرمی دارد.

افراد می توانند این روغن را در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کنند.

طی تحقیقات و مطالعاتی که متخصصان پوست در اسکاتلند انجام داده اند نشان می دهد 44 درصد از بیمارانی که مبتلا به ریزش مو سکه ای بودند و در این تست شرکت کرده اند ، رشد موهای جدیدی را به هنگام ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس تجربه کردند.

این محلول ترکیبی از روغن های ضروری از اسطوخودوس ، آویشن ، رزماری و روغن جوجوباست. روغن حامل نیز در این ترکیب مورد استفاده قرار گرفته و روغن ضروری را رقیق تر می کند. لذا این امر موجب می گردد خواص درمانی بدون تحریک پوست رسانده شود.

درمان با روغن اسطوخودوس

جهت ایجاد ترکیب درمانی از می توانید از روغن های ضروری اسطوخودوس ، آویشن ، رزماری و روغن جوجوبا استفاده کنید.

همچنین می توانید سه قطره از روغن اسطوخودوس، سه قطره از روغن رزماری، دو قطره روغن آویشن، دو قطره از روغن cedarwood، ۴ قاشق چایخوری روغن دانه انگور و نصف قاشق چایخوری روغن جوجوبا را با هم ترکیب کنید.

اکثر روغن های ضروری دارای دربی بوده که در ریختن قطره ها به شما کمک بسزایی می کند. حتماً این مواد را قبل از استفاده کردن در موی سر خود ترکیب کنید.

نحوه استفاده از ترکیب بدست آمده

روغن به دست آمده را بر روی ناحیه ای از پوست سر اعمال کنید تا متوجه شوید حساسیت و واکنشی به آن دارید یا خیر. اگر که مشکلی ایجاد نگردید و همه چیز خوب پیش رفت، حال می توانید مقداری از روغن را برداشته و روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید.

اگر بوی روغن اسطوخودوس را زیاد دوست ندارید می توانید کمی روغن حامل به آن اضافه کنید تا رقیق تر شود. البته سعی کنید روغن را خیلی رقیق نکنید تا اثر خود را از دست ندهد.

موهای خود را پس از اینکه ماساژ دادید، با یک حوله بپوشانید. جهت اینکه بهترین نتیجه را از این شرایط بگیرید بهتر است ترکیب بدست آمده را به طول منظم و بمدت حداقل ۷ ماه مورد استفاده قرار دهید.

مصارف دیگر روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک داروی ضدعفونی کننده می باشد. لذا می توانید از روغن اسطوخودوس جهت درمان سوختگی ، بریدگی ها و آکنه هم استفاده کنید.

همچنین از سایر خواص درمانی این روغن می توان به کاهش درد مرتبط با آرتروز، درد عضلات و سر درد اشاره نمود. زنان باردار مراقب باشند که هیچگاه از روغن اسطوخودوس استفاده نکنند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *