کویتیشن در تبریز

کاربرد کویتیشن

کویتیشن

انجام ورزش و فعالیت بدنی به همراه رژیم غذایی کم کالری، قطعا کاهش وزن را به همراه خواهد داشت. ولی در بعضی از مواقع، مانند زمانیکه میخواهیم این اتفاق سریعتر رخ بدهد و یا چربیهای موضعی که در برابر ورزش و رژیم غذایی مقاومت میکنند؛ میتوان از روشهای کمکی جهت رسیدن به این هدف استفاده کرد.

از جمله این روشها میتوان از ” کویتیشن ” نام برد.

کویتیشن در واقع یک روش ایمن، موثر و بدون نیاز به جراحی برای از بین بردن چربی های جمع شده در سطوح مختلف بدن است.

کویتیشن سیستمی است که با استفاده ازامواج اولتراسوند متمرکز، موجب ازبین رفتن سلولهای چربی می شود.

این امواج با ایجاد حبابهای کوچک( Micro Bubble) در بافت چربی و بزرگ شدن این حباب ها و انفجار آنها ، همراه با ایجاد موج عرضی، موجب آسیب به دیواره سلولهای چربی و تخریب آنها می شود، در نتیجه شکسته و به حالت مایع در می آیند و سپس آنها را برای سوختن دربدن یا دفع درکبد آماده می کنند.

پس از آن ، سلولهای شکسته شده به کبد(جگرسیاه) رفته پس از یک سری تغییرات شیمیایی وتبدیل به مواد قابل سوختن در ماهیچه ها ،ازطریق ادرار دفع یا درماهیچه ها سوزانده میشوند.

اینجا نقش فعالیت بدنی و رعایت تغذیه مناسب ،شامل کم چربی وکم کالری به خوبی مشخص می شود.

توان بالای دستگاه کویتیشن LIPOLEX(توان 100واتی) امکان دستیابی به حداکثر نتیجه درمانی را فراهم می-کند. در هر جلسه استفاده از این سیستم،کاهش سایزی درحدود 3 تا 5 سانتی متر ایجادمی شود.

 

کاربرد کویتیشن

ازبین بردن چربی شکم،پهلوها،رانها،بازوها و باسن-کمک به درمان نمای ظاهری پوست پرتقالی سلولیت

عوارض و خطرات کویتیشن:

این روش همانطور که گفتيم از امواج اولتراسوند استفاده می کند، کسی نمی داند این امواج قوی که سلول های چربی بدن را در هم می شکنند، چه تاثیراتی می تواند بر اعضای داخلی بدن داشته باشند. از طرفی دیگر، ذرات چربی که در بدن آزاد می شوند، در بدن به گردش در می آیند و می توانند وارد جریان خون شوند، به همین خاطر این روش تا همین تازگی ها، روشی خطرناک به شمار می رفت و حتی در کشورهایی مانند سوئد که استانداردهای بهداشتی بالایی دارند، استفاده از آنها غیر قانونی بود؛ اما دستگاههای جدید، با آزمایشات فراوان ؛ این خطرات را از بین برده اند و توانسته اند مجوز بهداشتی بالایی دریافت کنند.

این دستگاههای پیشرفته طوری طراحی شده اند که قادرند بافت چربی را از بافت های دیگر بدن تشخیص دهند و در نتیجه تنها بافت چربی را مورد هدف قرار می دهند.

مشکل دوم نیز که خطر وارد شدن ذرات چربی به رگ ها بود، با شکستن ذرات چربی به ذراتی ریزتر و بی خطر مرتفع شده است؛ تا جایی که می توانيم به جرات بگویيم روش کویتیشن دیگر کوچکترین خطری برای سلامتی ندارد.

روش کویتیشن تنها برای از بین بردن چربی ها نیست، بلکه می تواند به چربی ها فرم خاصی بدهد و همچنین در درمان سلولیت و ترک های پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موارد منع کاربرد کویتیشن

– افراد با چربی خون بالا: پس ازانجام کار بطورموقت مقدارچربی خون بیشترشده و درنتیجه برای کسانی كه به صورت ارثی یا ژنتیکی دچار مقادیر بالای چربی خون (کلسترول بالای ٣٠٠ یا تری گلیسرید بالای ٥٠٠ ) و فشارخون که تحت کنترل نیست میباشند ،روش مناسبی نبوده وبا ریسک خطرات قلبی یاعروقی(رگها) همراه می باشد.

– خانمهای باردار،شیرده یا تازه زایمان کرده یا درروزهای عادت ماهانه (درمورد شکم در خانمها)

– افراد دارای ضربان ساز(PACE MAKER ) قلبی یا بیماری قلبی یا هروسیله الکترونیکی داخل بدن.

– سایر موارد: وجود تب بالا، سرطان ،بیماری سل،بیماریهای شدید کبدی یا کلیوی ، ایدز،هپاتیت، فتق شکمی، درمان طولانی مدت با آسپیرین یا مسکن ها، مشکلات انعقاد خون، آسم، سابقه لخته خون در سیاهرگها و وجود تاتو،لک پوستی یا بافت کلوئید( گوشت اضافه) در پوست محل کاربا دستگاه میباشند.

 

نتایج درمان کویتیشن

نتایج درمان با این دستگاه درصورت رعایت نکات گفته شده بسیارچشمگیر می باشد.فاصله بین جلسات هفتگی بوده وتا بدست آوردن نتیجه مطلوب یا تا زمانی که دیگرپیشرفتی درنتایج دیده نشود ادامه می یابد.

حداقل تعداد جلسات باید بین 5 تا 8 باشد.درصورت رعایت رژیم غذایی مطلوب وفعالیت بدنی در هر جلسه بین ١ تا ٤ سایز( ٢ تا ٨ سانتیمتر) درنواحی بزرگ مثل شکم وپهلوها کاهش سایز خواهیم داشت.

بیش از 8 جلسه مداوم انجام درمان با مقاومت بافت چربی به امواج دستگاه همراه میشود. لذا باید ازدرمانهای کمکی بهره برد. ترکیب این روش با دستگاه R.F سرعت و مقدار نتیجه گیری را بسیار تغییر میدهد.فاصله بین جلسات هفته ای یکبار و هر بار به مدت 30 تا 40 دقیقه می باشد.

 

مراقبت های قبل از درمان:

  • حین انجام کار باید تمام وسایل فلزی والکترونیکی (موبایل) راباید از بدن دورکرد، چرا که احتمال آسیب به بدن یا دستگاه الکترونیکی وجود دارد.
  • پیش درمان با این دستگاه باید مقادیر زیادی (درحد تحمل) آب نوشید.

 

مراقبت های پس از درمان:

  • بعد از انجام درمان، فرد باید به میزان 45 دقیقه روی تردمیل برود و یا پیاده روی تند انجام دهد.
  • پیش درمان با این دستگاه باید مقادیر زیادی (درحد تحمل) آب نوشید.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب همراه آن، به نتایج چشمگیر آن کمک می کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *