انواع اولترازد برای لاغری موضعی


انواع اولترازد

دو نوع عمل اولترازد وجود دارد. اولترازد داخلی و اولترازد خارجی.

در اولترازد داخلی انرژی اولتراسونیک مستقیماً توسط یک میله فلزی یا کانولا از طریق برش کوچکی که در ناحیه تحت درمان ایجاد شده به بافت چربی وارد می‌شود.

در اولترازد خارجی انرژی اولتراسونیک به وسیله دستگاهی پارو مانند و از روی پوست به بافت چربی منتقل می‌شود. در کلینیک زیبایی رخ آرا با هر دو این روش‌ها برای انجام عمل جراحی پلاستیک استفاده می‌شوند.

اولترازد خارجی

اولترازد خارجی روشی غیر تهاجمی است. آب کردن سلول‌های چربی زیر پوستی با امواج صوتی با فرکانس بالا انجام می‌شود و این کار امکان آسپیراسیون در سطح پایین را تسهیل می‌کند.

انرژی اولتراسونیک عمدتاً بر روی سلول‌های چربی اثر می‌گذارد و بر روی رگ‌ها، رشته‌های عصبی یا بافت‌های پیوندی تاثیری ندارد. با این روش می‌توان به نتایجی هموارتر دست پیدا کرد و چربی‌های فیبروز سخت را تخلیه نمود.

از آنجایی‌که اولترازد روشی غیر تهاجمی است، بر روی رگ‌ها، رشته‌های عصبی یا بافت‌های پیوندی تاثیری ندارد.

قسمت‌هایی از بدن که می‌توان توسط اولترازد خارجی در آقایان تحت درمان قرار داد شامل پهلوها، سینه‌ها، شکم و خط گردن می‌باشد.

این قسمت‌ها در خانم‌ها شامل ران‌ها، کفل، باسن، شکم، زانوها، پاها، گونه‌ها و غبغب می‌باشد.

برخی خانم‌ها ترجیح می‌دهند که چربی استخراج شده از بدنشان برای زیباسازی قسمت‌های دیگر مثل برجسته‌سازی لب‌ها، استفاده شود.

پوست پس از اولترازد خارجی در چه وضعیتی خواهد بود؟

تو رفتگی‌ها، ناهمواری‌ها و ترک‌های پوستی به همان شکلی که هستند باقی می‌مانند و عمل لاغری اولترازد بر روی آن‌ها تاثیری ندارد. اثرات این عمل درست مانند هنگامی است که با ورزش و رژیم غذایی قسمتی از چربی‌های موضعی خود را آب می‌کنید.

آیا با اولترازد خارجی چربی‌های اضافه برای همیشه از بین می‌روند؟

بله. به نظر می‌رسد که انسان پس از بلوغ سلول‌های چربی جدید نمی‌سازد. زمانی که وزن‌تان افزایش می‌یابد در واقع سلول‌های چربی که دارید شروع به توسعه می‌کنند.

اولترازد خارجی سلول‌های چربی را برای همیشه از بین برده و خطوط بدن را بهبود می‌دهد. اگر پس از انجام این عمل وزن‌تان افزایش پیدا کند چربی‌ها به قسمت‌هایی می‌روند که هنوز سلول‌های چربی در آنجا وجود دارند.

آیا با انجام اولترازد خارجی سلولیت هم از بین می‌رود؟

اولترازد خارجی درمانی برای سلولیت محسوب نمی‌شود گرچه که بسیاری از بیماران پس از انجام این عمل و برداشته شدن سلول‌های چربی شاهد بهبود سلولیت نیز هستند. اگر هنوز در مورد از بین رفتن چربی‌هایتان با استفاده از این روش مطمئن نیستید شاید اولترازد داخلی راه‌کاری بهتر باشد.

بهترین کاندیداهای اولترازد خارجی چه کسانی هستند؟

هیچ محدودیت وزنی و سنی برای انجام این عمل وجود ندارد. اکثر افرادی که چربی اضافه دارند معمولاً ۱۵ کیلو با وزن ایده‌آل خود فاصله دارند و سال‌هاست که نتوانسته‌اند این میزان چربی اضافه را آب کنند.

بهترین کاندیداهای اولترازد خارجی از این قرارند:

  • انتظاراتی واقع‌بینانه از این درمان دارند.
  • کسانی که رژیم‌های غذایی و ورزش کردن بر روی چربی‌های اضافه آن‌ها تاثیری ندارد.
  • کسانی که اضافه وزن کمی دارند.
  • افرادی که پوستی مستحکم با قابلیت ارتجاعی خوبی دارند.
  • افرادی که نمی‌خواهند تغییرات زیادی در شیوه زندگی خود دهند.
  • افرادی که قسمت‌هایی از بدنشان دارای چربی‌های موضعی نامتناسب است.
  • توجه داشته باشید که اولترازد روشی برای کاهش وزن نیست.
  • دوره نقاهت اولترازد خارجی

چربی‌های آزاد شده ناشی از اولترازد خارجی چه می‌شوند؟

این رایج‌ترین سوالی است که پرسیده می‌شود. پاسخ ساده این است که همه چربی‌های آزاد شده از طریق جریان خون وارد رگ‌های لنفاوی شده و نهایتاً وارد کبد می‌شوند و در اینجاست که فرآیند پردازش آغاز می‌شود.

کبد این چربی‌ها را دست مثل اینکه یک غذای چرب خورده‌اید دفع می‌کند با این تفاوت که این چربی‌های اضافه از بافت‌های بدن خودتان آزاد شده‌اند. قسمتی از چربی تبدیل به انرژی شده و سوخت و ساز می‌شود.

بخشی از چربی نیز دوباره ذخیره می‌شود اما ذخیره آن به طور مساوی در همه بدن انجام می‌شود و نه در قسمت تحت درمان.

دوره نقاهت اولترازد خارجی چه مدت طول می‌کشد؟

پس از انجام عمل باید تا چند هفته گن یا لباس ارتجاعی مخصوصی را که در اختیارتان قرار داده می‌شود بپوشید. پس از انجام عمل باید به خانه بازگشته و حداقل ۲۴ ساعت استراحت کنید. پس از آن باید به تدریج سعی کنید تا فعالیت خود را افزایش دهید. پس از ۲ یا ۳ روز می‌توانید فعالیت‌های غیر شدید خود را از سر بگیرید.

 

آیا نیازی به انجام دوباره اولترازد خارجی خواهد بود؟

به احتمال زیاد یک بار انجام عمل اولترازد خارجی برایتان کافی خواهد بود. گرچه که برخی داوطلبان در آینده نیاز به یک جلسه جهت بررسی نتایج و بهبود آن‌ها خواهند داشت.a

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *