پلاژن تراپی در تبریز


پلاژن تراپی چیست؟

پوست به عنوان مهمترین عنصر زیبایی به حساب می آید. این عنصر با توجه به افزایش سن ممکن است فرسوده و دستخوش تغییراتی شود.

این تغییرات می ‌تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. اعتماد به نفس افراد با زیبایی آن ها رابطه مستقیمی دارد.

افرادی که دارای عیوب مختلف در بخش های مختلف بدن خود از جمله پوست صورت می باشند، اعتماد به نفسی کمتری را دارند. اما چگونه می توان اعتماد به نفس از دست رفته را بازگرداند؟

چگونه می توان پوست معیوب را درمان کرد؟ چگونه می توان افراد با سن بالا را مجدداً جوان نمود؟

آیا روش های درمانی مستقیم روش های خوبی می باشند؟ آیا روش های غیرمستقیم کارسازتر نیستند؟

بسیاری از افراد به دلیل ترس از روش های غیر مستقیم سر خورده و معلول به همان مالیدن کرم های بی خاصیت ادامه می دهند.

در این مورد باید گفت که امروزه روش های درمانی مختلفی به صورت غیرمستقیم به افراد ارائه می شود. یکی از روش‌ های غیرمستقیم پلاژن تراپی می باشد.

کاربردهای پلاژن تراپی

این روش درمانی مزایای زیادی به همراه دارد از جمله رفع چین و چروک و خطوط ریز ، سفت و محکم شدن پوست صورت ، کاهش زخم‌ها، آکنه‌ها و علائم کشیدگی پوست .

همچنین با این روش درمانی می‌توان رنگدانه‌های پوست را به حداقل رساند .

کاربردها:

  • کاهش سلولیت و چربی های زیر پوستی
  • بازگرداندن حالت کشسانی پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک
  • محکم کردن پوست

 

اثر درمان با پلاژن

حرارت

مقدار انرژی که در این درمان وجود دارد سبب گرم کردن لایه بافت چربی می شود.

این گرما روی متابولیسم رسوب چربی اثر می گذارد و چربی را از سلول ها به ماتریس سلولی ارسال می کند که سبب تجزیه چربی های انباشته در سلول می شود.

آزادسازی

این چربی خارج شده به منظور حفظ انرژی بدن استفاده می شود و با ورزش کردن این سلول های چربی به عنوان غذا مورد مصرف قرار می گیرند.

این فرآیند کمک می کند که چربی های انباشته شده در یک منطقه از بدن را با انتخاب خود متابولیزه کنید.

تغییر شکل، سفت کننده و صاف کنندگی

انرژی تثبیت شده سبب گرم کردن فیبر های کلاژن درون درمیس می شود و سبب انقباض پوست می شود.

این فرآیند این امکان را به پوست می دهد که سفت تر و صاف تر شود. به طور همزمان اثر گرما روی سرعت متابولیسم نیز موثر است که باعث تشکیل کلاژن و سفت شدن دائمی پوست می شود.

 

دستگاه پلاژن تراپی چگونه عمل می کند؟

دستگاه پلاژن تراپی

دستگاه پلاژن، با استفاده از تکنولوژی سوزن های بسیار کوچک (Micro-needle)، امواج رادیویی بی خطر و سیستم دینامیکی فعال سازی عضلات صورت عمل می کند.

بدین شکل که به وسیله ی گرم کردن پوست صورت توسط طول موج های رادیویی و کوتاه کردن فیبر های کلاژنی، پوست صورت سفت تر و خوش فرم تر از قبل خواهد شد.

پلاژن تراپی

دستگاه پلاژن صورت به روش انرژی ولودرم هیبریدی یک تزریق بسیار سریع و ریز توسط طول موج های رادیویی در پوست ایجاد کند.

در این روش تزریقی هیچ گونه دردی وجود ندارد و به وسیله ی سوزن های بسیار ریز و توسط طول موج رادیویی صورت می گیرد.

اثرگذاری دستگاه پلاژن صورت بسیار سریع است و در جلسه ی اول نیز فرد مراجعه کننده تغییر را حس خواهد کرد.

بعد از جلسه ی درمانی استفاده از کرم ضد آفتاب SPF+50 مورد نیاز است. علایم بسیار خفیفی از جای تزریق مثل سرخی پوست بر روی صورت باقی می ماند که بعد از دو تا سه روز بعد از عمل با دستگاه پلاژن صورت از بین خواهد رفت.

آیا پلاژن تراپی درد دارد؟

پلاژن تراپی یک روش درمانی بدون درد است. بیماران فقط ناراحتی جزئی را گزارش می‌کنند که تا حدودی شبیه به چسبیدن یک باند پلاستیکی به پوست است. بعلاوه، این روش نیازی به استراحت ندارد: شما به راحتی می‌توانید در کلینیک راه بروید، درمان را طی چند دقیقه انجام دهید و سپس طبق معمول روز خود را طی کنید.

تعداد جلسات پلاژن تراپی

تعداد دقیق جلسات بستگی به منطقه موردنظر برای درمان دارد. همچنین به چندین عامل دیگر مانند وضعیت پوست، سن، جنسیت و موارد دیگر نیز بستگی دارد.

اگر می‌خواهید دقیقاً بدانید که برای رسیدن به نتایج مورد نظر چند جلسه درمانی لازم دارید، با یکی از متخصصان زیبایی صحبت کنید. شما باید تمام آنچه را که لازم است در مورد پلاژن تراپی و سایر گزینه‌های مشابه بدانید، از پزشک بپرسید تا در پایان بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

فواید پلاژن تراپی

قبل از اینکه به فواید پلاژن تراپی بپردازیم، بگذارید سه مورد که برای سلامتی پوست مهم می باشد را بررسی کنیم.

کلاژن به عنوان یکی از مهمترین مواد پوستی مورد توجه می باشد. کلاژن به مانند یک داربست، پوست شما را محکم نگه می دارد. اما ماده بعدی که پوست به آن احتیاج دارد، الاستین می ‌باشد.

الاستین باعث الاستیک شدن پوست شما می شود. به دلیل پروتئین های ساختاری که در الاستین وجود دارد، خاصیت الاستیک در پوست به وجود می ‌آید. با استفاده از این ماده پوست شما قابلیت کشسانی را پیدا می کند.

اما اسید هیالورونیک دیگر ماده ای است که پوست شما به آن نیاز دارد. اسید هیالورونیک پوست شما را هیدراته و صاف می کند. زمانی که این سه برای پوست شما تامین گردد، پوست شما در حالتی مناسب و در کیفیت بالایی قرار خواهد گرفت.

حال فواید پلاژن تراپی در این مورد مشهود است. داستان کوتاه است شما با استفاد از پلاژن، می توانید پوست خود را سالم جوان نگه داشته و حجم آن را در سطح مناسبی نگه دارید.

به طور طبیعی این دستگاه تزریق و یا عمل مستقیمی را بر روی پوست شما انجام نمی دهد.

از فواید استفاده از دستگاه پلاژن می توان به بالا بردن سطح کلاژن پوست اشاره کرد.

این دستگاه به شما کمک می کند که کلاژن سازی را به خوبی انجام دهید. همچنین با آن می توانید به استحکام و جوانسازی پوست خود اقدام نمایید.

در بسیاری از موارد بهبود انواع آکنه، کاهش چین و چروک صورت به وسیل این دستگاه صورت می گیرد. همان ‌طور که می‌ بینید فواید این دستگاه بر روی پوست افراد بسیار منحصر به فرد می باشد.

 

چه کسانی کاندیدای مناسب برای پلاژن تراپی هستند؟

فواید پلاژن تراپی برای اغلب افرادی که دارای پوستی با ظاهر فرسوده می باشند مناسب است. اگر پوست شما شل شده شما می توانید نسبت به محکم ساختن آن با دستگاه پلاژن اقدام کنید. در واقع یکی از فواید این دستگاه سفت و محکم کردن پوست می باشد.

اگر پوستی کدر دارید، می توانید با استفاده از مزایای این دستگاه پوست خود را احیا نمایید.

دستگاه پلاژن برای آن دسته از بانوان و آقایان با خطوط چین چروک مناسب می باشد.

معمولاً به دلیل بالا رفتن سن خطوط چین و چروک پدیدار می شوند. یکی از فواید این دستگاه آن است که شما می توانید نسبت به صاف کردن خطوط چین و چروک اقدام نمایید.

مراقبتهای بعد از پلاژن تراپی

  • ممکن است پوست کمی حساس شود و به همین علت باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب و دماهای بالا مثل سونا و حمام داغ خودداری کرد.
  • حتما از کرم های ضد آفتاب با SPF 50 بعد از درمان استفاده نمایید.
  • ممکن است کمی جای سوزن ها به صورت نقاط قرمز باقی بماند که در کمتر از سه روز بهبود می باید.
  • از کمپرس سرد استفاده نکنید زیرا روند اثر گذاری این درمان با ایجاد گرما در لایه های پوست است و سرما سبب تداخل با اثر درمان می شوند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *