پانچ صورت در تبریز


پانچ صورت چیست؟

جوش صورت عارضه ای است که هم در زمان ایجاد و هم پس از بهبودی ممکن است آثار ناخوش آیندی برای پوست داشته باشد.

اسکار آکنه یا جای جوش از جمله عوارض پس از جوش است که به اشکال مختلف دیده می‌شود. البته رایجترین آنها اسکارهای فرو رفته یا آتروفیک می‌باشد.

برای درمان این اسکارها روشهای متعدی وجود دارد که حتی ممکن است متخصص پوست برای ایجاد بهترین نتایج درمانی، از تلفیق چند روش استفاده نماید. در این مطلب می‌خواهیم به درمان جای جوش فرو رفته با پانچ بپردازیم و این روش را بررسی نماییم.

درمان جای جوش (اسکار آکنه)

برای درمان جای جوش ابتدا باید به نوع اسکار یا جای جوش توجه کرد و مطابق با آن بهترین روشهای درمانی را انتخاب نمود.

در این بحث مد نظر ما اسکارهای فرو رفته یا آتروفیک هستند که درمان آنها سخت بوده و با نتیجه 100% نیز همراه نخواهد بود.

برخی از روشهایی که برای درمان اسکار آکنه فرو رفته وجود دارند عبارتند از:

  • سابسیژن
  • لیزر جای جوش
  • کراس پانچ

پانچ جای جوش

در صورتی که اسکار جوش عمیق باشد متخصص پوست ممکن است از روش پانچ صورت برای بهبود چاله های ایجاد شده استفاده نماید.

در این روش پزشک پوست پس از بی حسی موضعی، با کاترهای مخصوص اسکارها را می برد. بعد از آن یک گرفت پوستی از ناحیه پشت گوش برمی دارد و با آن، ناحیه درمان شده را پوشش می دهد.

پانچ صورت

این مراحل برای هر جای جوش جداگانه انجام می شود. این روش بسیار موفقیت آمیز است.

در صورتی که جای زخم و جوش شدید نباشند معمولا روش پانچ پایه انجام می شود. در این روش همان کارهای روش قبلی انجام می شود ولی لایه گرفتینگ پوست انجام نمی شود و پزشک بعد از برش جای اسکار از یک چسب مخصوص بخیه روی قسمت تحت درمان استفاده می نماید.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ در مقایسه با روش پانچ

میکرونیدلینگ از روش های کلاسیک زیبایی صورت می باشد که کارایی کمتری نسبت به روش های جدید مانند پانچ صورت برای درمان جوش و از بین بردن جای جوش هایی که عمیق تر هستند و دارای شرایط خاص تری می‌باشند؛ دارد. از طرفی درمان سریع جای جوش و آکنه با پانچ صورت نسبت به این روش کلاسیک به صرفه تر است.

از دیگر برتری های از بین بردن جای جوش با پانچ صورت می توان به مواردی مثل تاثیر گذاری بیشتر، نتایج بهتر، اشاره کرد.

روش کار در میکرونیدلینگ به این صورت است که به وسیله سوزن های کوچکی، در همه جای پوست سوراخ های ظریفی ایجاد می‌شود که ممکن است به لایه اپیدرم پوست آسیب بیشتری بزند و به سبب افزایش خونریزی، مدت زمان بیشتری برای بهبودی مورد نیاز باشد. اما در روش پانچ صورت ، با استفاده از یک سوزن بزرگ ، بافت زخم را از بین برده ، به همین علت ، خونریزی کمتر و در نتیجه آن مدت زمان مورد نیاز جهت بهبودی نیز به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *