عمل کانتوپلاستی در تبریز

عمل کانتوپلاستی در تبریز

عمل زیبایی چشم ( کانتوپلاستی )

این روزها عمل زیبایی به تمام بخش های بدن مربوط می شود و هر کسی می تواند با توجه به نیاز یا خواسته اش، تغییراتی در چهره و ساختار آن ایجاد کند مثل جراحی بینی ، کاشت مو ، بوتاکس ، لاغری موضعی  و… و این می تواند حتی در بزرگ کردن و تغییر حالت چشم ها هم دخالت داشته باشد.

عمل درشت کردن چشم یا کانتو پلاستی روشی است که با برطرف کردن عارضه های چشم نظیر اصلاح فرم گوشه چشم ها و رفع افتادگی پلک ها ، به طور دائمی سبب درشت تر شدن چشم ها و رفع ظاهر خواب آلود و خسته آنها می شود.

از آنجاییکه چشم از مهم ترین عوامل سنجش زیبایی چهره به شمار می آید ، عمل زیبایی چشم در ایران ، جهان و به ویژه در میان مردم آسیای شرقی و کره که اغلب چشمانی ریز دارند محبوبیت فراوانی پیدا کرده است.

جراحی زیبایی چشم ها را می توان به انواع گوناگونی تقسیم بندی کرد. اما به طور کلی هدف از این جراحی ها، اصلاح فرم چشم ها، اندازه و ایجاد حالتی مناسب و دلخواه در آنهاست که در هر فرد می تواند متفاوت باشد.

یکی از رایج ترین روش های جراحی زیبایی چشم، بلفاروپلاستی است که تمرکز آن روی اصلاح فرم پلک هاست و افتادگی و پف دار بودن آنها را بهبود می بخشد. اما روش دیگر، کانتوپلاستی است که مستقیما با خود چشم ها سر و کار دارد.

کانتوپلاستی (درشت کردن چشم) به هر گونه عمل جراحی زیبایی اطلاق می‌شود که در آن جراح متخصص گوشه خارجی پلک را اندکی بالا می‌برد یا افتادگی این بخش از چشم را اصلاح می‌کند.

عمل زیبایی کشیدن چشم خواسته‌ی بسیاری برای داشتن چشم‌ گربه‌ای کشیده و با شیب رو به بالا را تحقق می‌بخشد.

جهت مشاوره رایگان و انجام کانتوپلاستی در کلینیک  تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ساعت کار:4 تا 8

کاندیدای مناسب کانتوپلاستی

نتایج کانتوپلاستی در افرادی که به اصطلاح چشم بادامی هستند و تمایل دارند چشم های درشت تری داشته باشند و در عین حال گوشه خارجی چشم آنها به سمت بالا متمایل است، موفقیت آمیز تر خواهد بود.

بالا بودن گوشه خارجی در این فراد ممکن است سبب شود که چشم ها حالتی خشن به خود گرفته باشند که این امر می تواند در روابط اجتماعی آنها تاثیری مستقیم داشته باشد.

از این رو کانتو پلاستی به طور ویژه به این افراد پیشنهاد می شود. علاوه بر این افرادی که علاقه مندند افتادگی گوشه خارجی چشم آنها کمتر شود نیز می توانند متقاضیان مناسبی برای اینگونه عمل باشند و از این طریق می توانند حالت خواب آلودگی را از چشمان خود محو سازند.

برخی از افراد نیز به منظور گربه ای کردن چشمان خود به دنبال جراحی کانتوپلاستی می باشند. به علاوه کسانی که در جراحی های پیشین خود در ناحیه چشم و پلک نظیر بلفاروپلاستی نتایج ناموفقی داشته اند نیز می توانند از کانتوپلاستی تحت عنوان درمانی ترمیمی بهره ببرند در حالت کلی می توان از طریق عمل درشت کردن چشم با کانتوپلاستی، مشکلات پتوز یا همان افتادگی پلک را که نتیجه پیری، آسیب یا بیماری به خصوصی می باشد را برطرف کرد.

 

نحوه انجام جراحی کانتوپلاستی جانبی

در این روش ابتدا در اطراف ناحیه مورد نظر بی حسی موضعی تزریق می شود و 3 تا 5 دقیقه بعد که آن ناحیه بی حس شد، جراح در گوشه خارجی پلک ها یک برش مطابق با نتیجه مد نظر خود و متناسب با صورت و چشم ایجاد می کند.

تغییرات لازم را انجام داده و در صورت لزوم پوست اضافه پلک را بر می دارد سپس با ظرافت شکاف ایجاد شده را بخیه می زند.

در این نوع جراحی برقراری تقارن بین حالت دو چشم از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است به همین علت گاهی به منظور دستیابی به نتایج بهتر پیش از کانتوپلاستی جراحی پلک بالایی و پایینی، صورت می گیرد.

 

انواع جراحی بزرگ کردن چشم

کانتوپلاستی میانی (روش افقی)

جراح متخصص چشم وضعیت چشم را در جلسه مشاوره به دقت بررسی می‌کند، علل بروز مشکل را تجزیه و تحلیل می‌کند و شکل دلخواه چشم را طراحی می‌کند.

برش در نزدیکی غده ملتحمه و به موازات آن در چین‌های مغولی ایجاد می‌شود.

جراح پس از ایجاد کوچک‌ترین برش ممکن آن را در سمت داخلی چشم بخیه می‌زند تا جای زخم معلوم نباشد.

در پایان چشمی طبیعی و درشت در صورت جلوه‌گری می‌کند.

کانتوپلاستی میانی (روش بالا بردن)

جراح در کانتوپلاستی میانی (روش بالا بردن) پوست گوشه چشم را با زاویه‌ای 45 درجه در محل چین مغولی رو به بالا می‌برد تا خط دوگانه پلک از گوشه داخلی چشم مشخص شود. به این ترتیب با نمایان شدن عنبیه چشم درشت‌تر دیده می‌شود.

جراح متخصص چشم در جلسه مشاوره وضعیت چشم را به دقت بررسی می‌کند، علل بروز مشکل را تجزیه و تحلیل می‌کند و شکل دلخواه چشم را طراحی می‌کند.

برش در نزدیکی غدد ملتحمه و به موازات آن در چین‌های مغولی ایجاد می‌شود و چین 45 درجه بالا برده می‌شود.

جراح پس از ایجاد کوچک‌ترین برش ممکن آن را در سمت داخلی چشم بخیه می‌زند تا جای زخم معلوم نباشد.

در پایان چشمی طبیعی و درشت در صورت می‌درخشد.

کانتروپلاستی خارجی (روش افقی)

کانتوپلاستی خارجی (روش افقی) نسخه اصلاح شده‌ای از روش قدیمی است که با هدف بزرگ‌تر کردن چشم‌ها انجام می‌شود. این عمل مشکل چسبندگی را نیز به حداقل می‌رساند.

پزشک پس از تشخیص و آنالیز وضعیت چشم میزان برش دادن پوست را تعیین می‌کند و بافت‌های چسبنده‌ای را برمی‌دارد که باعث کوچک شدن چشم و نارضایتی بیمار است.

جراح متخصص چشم در جلسه مشاوره وضعیت چشم را به دقت بررسی می‌کند، علل بروز مشکل را تجزیه و تحلیل می‌کند و شکل دلخواه چشم را طراحی می‌کند.

جراح پس از ایجاد کوچک‌ترین برش ممکن، بافت‌ها را جدا می‌کند و کناره عضله خارجی مورب چشم را روی ضریع استخوان ثابت می‌کند.

پوست اضافی باقیمانده پس از ایجاد برش بریده می‌شود.

برش داخل چشم‌ها بخیه می‌شود تا جای زخم جلب توجه نکند.

نتیجه عمل یک چشم مصری فریبنده است.

کانتوپلاستی خارجی (روش پایین آوردن)

جراح لبه پلک پایین را به مقدار بسیار کمی (حدود 1/3) پایین می‌آورد تا چشم ملیح‌تر شود. چشم‌های مورب عموماً حالتی خشن به چهره می‌دهد یا این که بخش خارجی پلک پایین بخش پایینی عنبیه را می‌پوشاند و چشم‌ها را باریک نشان می‌دهد.

جراح متخصص چشم در جلسه مشاوره وضعیت چشم را به دقت بررسی می‌کند، علل بروز مشکل را تجزیه و تحلیل می‌کند و شکل دلخواه چشم را طراحی می‌کند.

برش در سمت داخلی ملتحمه ایجاد و یک سوم بخش خارجی پایین آورده می‌شود، گوشه چشم روی ضریع استخوان ثابت می‌‍شود.

جراح برش را در سمت داخلی چشم بخیه می‌زند تا جای زخم معلوم نباشد.

در پایان چشمی طبیعی و درشت در صورت می‌درخشد.

 

عوارض عمل درشت کردن چشم

  • نامتقارن شدن چشم ها با یکدیگر و نیاز به درمان ترمیمی
  • به وجود آمدن چین های غیر طبیعی و بزرگ بر روی پلک ها
  • از بین نرفتن اسکارهای باقیمانده از بخیه ها
  • بروز هماتوم و یا خون مردگی

در صورتی که جراحی تخصصی انجام نشده باشد، احتمال بد شکلی در ناحیه اتصال پلک بالا و پایین و یا گرد شدن حالت آن و همینطور بروز کشیدگی عمودی به طرزی نامطلوب به خصوص در چشم هایی که پیش از عمل حالتی گود داشته اند، نیز وجود دارد.

احتمال بروز آلرژی نسبت به داروی تزریق شده جهت بی حسی ناحیه اطراف چشم

احتمال بروز عفونت در ناحیه برش در صورتی که محل درمان آلوده بوده باشد یا اینکه پس از عمل به خوبی از زخم مراقبت نشود.

لازم به ذکر است که بیشتر این عوارض در صورتی رخ می دهد که عمل درشت کردن چشم نزد یک جراح بی تجربه و غیر متخصص انجام شود پس بسیار ضرورت دارد که حتما بهترین دکتر برای درشت کردن چشم خود انتخاب کنید.

علاوه بر این در صورتی که مراقبت های پس از عمل درشت کردن چشم را نیز جدی نگیرید دور از انتظار نیست که پس از مدتی به عوارض این نوع جراحی دچار گردید پس بهتر است با رعایت مراقبت های بعد از عمل درشت کردن چشم ، عوارض احتمالی را به حداقل برسانید.

با این وجود در صورت عدم رضایت پس از عمل درشت کردن چشم نیز می توانید جهت درمان های ترمیمی اقدام نمایید که بهتر است نهایت تلاشتان را بکنید تا کار به اینجا نکشد.

دوره بهبود و ریکاوری بعد از کانتوپلاستی چقدر است؟

معمولا این دوره بین 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد تا بیمار بتواند به طور کامل خود را بهبود یافته بداند. البته چشم عضو بسیار حساسی است و لازم است که مراقبت ها را تا مدت بیشتری انجام داد. مثلا از خسته شدن زیاد چشم ها، مالیدن آنها و یا آرایش کردن زیاد بپرهیزید.

معمولا اسکار کوچکی از کانتوپلاستی روی پلک ها باقی می ماند که اصلا نگران کننده نیست زیرا فقط با دقت و توجه بسیار زیاد مشخص خواهد بود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *