همه چیز در مورد کاشت مژه و اکستنشن

کاشت مژه و اکستنشن

کاشت مژه و اکستنشن

امروزه بیشتر خانم ها دوست دارند مژه هایی بلند و حالت دار داشته باشند و برای اینکه به اندازه مژه های دلخواه خود برسند راه های گوناگونی را امتحان می کنند.

این روزها داشتن مژه های بلند و ضخیم حالت زیباتری به صورت و چشم‌ها می بخشد. برای داشتن مژه های بلند و ضخیم می توان از روش مژه مصنوعی چندبار مصرف یا اکستنشن های مژه استفاده کرد.

افرادی که از این گونه روش ها برای زیبایی دو چندان استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که این روش ها در مدت زمان طولانی جواب نمی دهد.

 

انواع کاشت مژه

کاشت مژه بر دو نوع است :

• کاشت دائم

• کاشت موقت

کاشت موقت، به دلیل چسبی که برروی مژه ها استفاده می شود دوام و ماندگاری کمتری دارد و بیشترین زمان آن یک الی دو هفته می باشد.

تعداد مژه هایی که برای هر فرد انتخاب می شود به تعداد مژه های خود فرد بستگی دارد.

مژه های یک بار مصرف

بیشتر افراد برای استفاده کردن از مژه مصنوعی برای یک شب ترجیح می دهند از مژه های یکسره و یک بار مصرف که در فروشگاه ها موجود است استفاده کنند.

استفاده کردن از این مژه ها به دلیل چسبیدگی بسیار آسان می باشد تنها کافیست چسب را روی مژه ها زده و به آرامی همراه با یک موچین بالای پلک بچسبانید. برای جدا کردن این مژه از پلک خود می توانید به آرامی پلک های خود را با آب گرم و ولرم بشوئید تا به راحتی مژه ها از چشم ها جدا شوند.

 

چگونگی اکستنشن کردن مژه

اکستنشن مژه، مژه های مصنوعی است که به مژه های طبیعی می چسبد و ضخامت، طول و رنگ مژه ها را زیباتر می‌کند. این مژه ها از موادی همچون موی سمور، ابریشم و موی انسان ساخته شده است.

سوالی که شاید در ذهن بسیاری از افراد به وجود بیاید این است که آیا چسب مژه برای مژه ها مضر است یا خیر؟ ممکن است فردی به چسب هایی که مخصوص کاشت مژه است حساسیت داشته باشد و دچار عفونت لایه نازک بالای چشم شود.

این نوع عفونت برروی بینایی فرد تاثیری نمی گذارد اما ممکن است تا بهبود یافتن عفونت، فرد دچار تاری دید شود. در کل مدت زمانی که کاشت مژه انجام می شود چشمان فرد بسته است اما لازم به ذکر است قبل از انجام دادن کاشت مژه از چسبی استفاده شود که به چشم شما آسیبی وارد نمی کند.

چسب های مژه دارای مواد شیمیایی هستند و این نوع مواد در زمانی که تاریخ انقضای آن بگذرد و یا اگر دچار حساسیت پلکی باشید می تواند بینایی و سلامت چشم ها را تهدید کند و همچنین باعث ریزش مژه های طبیعی شود.

راه هایی که برای تشخیص حساسیت وجود دارد

اگر فردی که قرار است کاشت مژه را انجام دهد می داند که پوستش حساس است و امکان دارد بعد از کاشت دچار حساسیت شدیدی شود، بهتر است قبل از کاشت دو الی سه عدد مژه بکارد و اگر بعد از آن دچار حساسیت شود بهتر است از از عمل کاشت استفاده نکند.

آیا اکستنشن مژه ماندگاری بالایی دارد؟

افرادی که تصمیم به کاشت مژه ندارند باید توجه داشته باشند که مژه های مصنوعی بین دو تا نهایتا چهار هفته و اگر خیلی مراقب مژه های خود باشند تا شش هفته ماندگار است.

با انجام دادن کاشت مژه، مژه های طبیعی دچار ریزش نمی شوند و بعد از انجام دادن کاشت مژه، چشم فرد تا 24 ساعت نباید با آب در تماس باشد تا مژه ها به خوبی بچسبند و روی چشم ها ماندگار شوند.

آیا مژه های کاشته شده قابل شستشو هستند؟

شستشوی چشم ها در زمان کاشت مژه از اهمیت خاصی برخوردار است و به دلیل ترشحاتی که از چشم بیرون می زند بهتر است شسته شوند. در صورت عدم رعایت بهداشت به مرور زمان ممکن است چشم دچار عفونت شود.

اگر فردی کاشت مژه های خود را در سالن های آرایشی انجام می دهد بهتر است در پروسه تماس چشم با آب دقت زیادی شود چرا که به دلیل فشار بالای آب و بی دقتی در سالن های آرایشی امکان عفونت چشمی وجود دارد.

برای شستن چشم ها بعد از کاشت مژه هم می توان از دستمال های مرطوب مخصوص آرایش استفاده کرد اما مراقب باشید که به هیچ عنوان از دستمال های چرب برای این کار استفاده نکنید. به دلیل اینکه دستمال چرب باعث می شود مژه ها دچار ریزش شوند.

 

چگونگی تقویت مژه ها با استفاده از تغذیه

مو با استفاده از پروتئینی به نام کراتین به وجود می آید. مواد غذایی که باعث رشد و تقویت موها می شود، قطعا باعث رشد مژه هم می شود.

برای داشتن مژه هایی بلند و ضخیم باید از رژیم غذایی مناسبی استفاده کرد زیرا بدون تغذیه مناسب و سالم مو و ناخن‌ها رشد نخواهند کرد.

مژه ها را می توان با بعضی از داروهای خانگی مانند روغن کرچک و روغن زیتون تقویت کرد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها شده و به مرور زمان با استفاده درست از این دو نوع روغن می توانید صاحب مژه‌هایی بلندتر و با ضخامت شوید.

برای رشد سریع و تقویت مژه ها از غذاهایی مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر، سویا، جگر و گوشت بدون چربی استفاده کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *