انواع مختلف عمل جراحی زیبایی شکم

انواع جراحی شکم

انواع مختلف عمل جراحی زیبایی شکم

عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی به منظور حذف چربی اضافی ناحیه شکم به منظور سفت کردن عضلات و دیواره شکم انجام می‌شود.

این نوع عمل جراحی معمولا در بیماران دارای بافت شل یا تضعیف آن پس از بارداری یا به دنبال کاهش وزن عمده استفاده می‌شود.

وراثت و ژنتیک نیز می‌تواند در ایجاد شکم آویزان نقش داشته باشد. بسته به وسعت عمل جراحی، یک جراحی شکم کامل می‌تواند از 1 الی 5 ساعت طول بکشد.

جراحی‌های شکم جزئی بین 1 الی 2 ساعت زمان می‌برد. پس از این جراحی باید یک سوراخ جدید توسط جراح برای ساخت ناف ایجاد شود.

در بعضی موارد، عمل جراحی زیبایی شکم به روش ملایم و سطحی کافی است.

اگر به عواملی مانند خارج نمودن چربی و پوست شل و سفت کردن عضلات شکمی نیاز باشد، عمل جراحی وسیع تری مانند عمل جراحی زیبایی شکم به روش گسترده انجام می شود.

جای زخم های حاصل از عمل جراحی زیبایی شکم به روش کامل

جای زخم های افقی از پهلو به پهلوی دیگر شکم و جای زخم در اطراف ناف

عمل جراحی زیبایی شکم به روش کامل، معمول ترین عمل جراحی ابدومینوپلاستی می باشد. اولین و بزرگ‌ترین برش، خطی صاف افقی روی عرض شکم، بین دو پهلو می باشد که تا استخوان های باسن پیش می‌رود.

محل دقیق وسط جای زخم، دقیقا بالای استخوان شرمگاهی می باشد. دومین برش استاندارد دیگر، برشی دایره‌ای شکل اطراف ناف می باشد. این جای زخم نافی، آمبلیکوس نام دارد. معمولا ایجاد برش های کوچک اضافی دیگر نیز ضروری می باشند.

عمل جراحی زیبایی شکم بدون ایجاد جای زخم

جای زخم های افقی از پهلو به پهلوی دیگر شکم
عمل جراحی زیبایی شکم به روش سطحی، به عمل جراحی ناحیه ای یا بدون ایجاد جای زخم معروف می باشد.

اصطلاح بدون جای زخم کمی گمراه کننده می باشد زیرا برش هایی در این نوع عمل داده می شود که سبب ایجاد جای زخم می شود. اما با استفاده از تکنیک های ویژه، سایز و قابل رویت بودن جای زخم ها کاهش می‌یابد.

عنوان دیگری که این نوع عمل جراحی دارد، عمل جراحی زیبایی شکم در ناحیه پایینی شکم می باشد، زیرا نیازی به ایجاد برش در نواحی اطراف ناف وجود ندارد و فقط برشی در قسمت پایینی ناحیه شکمی داده می‌شود.

بعد از ایجاد برش، جای زخم ایجاد می شود که بستگی به میزان پوست خارج شده دارد. از آنجایی که این نوع عمل بسیار سطحی می باشد، برش ایجاد شده کوچک تر از برش عمل جراحی به روش قدیمی می باشد. همچنین جای زخمی در اطراف ناف بوجود نمی آید.

جای زخم های حاصل از عمل جراحی زیبایی شکم به روش اندوسکوپیک

جای زخم های کوچک به میزان زیاد
این نوع عمل جراحی زیبایی شکم، کم تهاجی ترین عمل جراحی با ایجاد حداقل جای زخم می باشد و مناسب خانم هایی می باشد که نیاز به خارج نمودن پوست شل و آویزان شکمی ندارند. ابزارهای ویژه ای که برای این نوع عمل جراحی کاربرد دارند، به جراح کمک می کند تا با ایجاد برش های کوچک به میزان زیادی به هدف خود برسد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *