لیفت غبغب در تبریز

لیفت غبغب در تبریز

لیفت غبغب

لیفت غبغب روشی برای خلاص شدن از شر پوست‌ها و چربی‌های اضافه ناحیه غبغب است که فرم چهره شما را به هم می‌ریزد و ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

در خصوص لیفت غبغب نگرانی‌های زیادی وجود دارد. برخی افراد تصور می‌کنند که لیفت غبغب عملی بسیار دردناک و خطرناک است که درنهایت حالتی نامتقارن و نه‌چندان خوشایند به چهره آن‌ها می‌بخشد.

این افراد همچنین فکر می‌کنند که لیفت غبغب ممکن است باعث آسیب به عصب‌های آن‌ها و در بعضی موارد فلج اعصاب آن‌ها شود.

اما باید بگوییم که هیچ‌یک از این نگرانی‌ها در صورت انجام لیفت غبغب در مرکزی معتبر و توسط پزشکی متخصص صحت نداشته و درنهایت شما بدون تجربه هیچ‌کدام از این عوارض چهره‌ای زیبا و جذاب خواهید داشت. برای آشنایی کامل با لیفت غبغب تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

جهت مشاوره رایگان و لیفت غبغب در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

لیفت غبغب چیست؟

غبغب ممکن است در اثر افزایش سن و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست ایجاد شود. اما در بعضی موارد چاقی، کاهش وزن، موارد ارثی یا برخی بیماری‌ها نیز می‌توانند باعث ایجاد غبغب شوند.

سیگار کشیدن، پرخوری و کم‌تحرکی، آسیب‌های نور خورشید و برخی آلودگی‌های محیطی نیز می‌تواند باعث تسریع روند پیری پوست و در نتیجه از بین رفتن حالت ارتجاعی آن و ایجاد غبغب شود.

لیفت غبغب

در همه این موارد می‌توان از لیفت غبغب به‌عنوان روشی مطمئن برای از بین بردن غبغب و جمع کردن پوست این ناحیه استفاده کرد.

این کار باعث ظاهر شدن زاویه چانه و خط فک شده و خطوط چهره شما را طبیعی‌تر می‌کند. در بعضی موارد لیفت غبغب باعث می‌شود که صورت شما لاغرتر و جمع‌تر به نظر برسد.

مهم‌ترین نکته در افراد کاندید برای لیفت غبغب سلامت عمومی آن‌ها است.

علاوه بر آن اگر پوست غبغب شما در اثر افزایش سن شل شده و افتاده است، می‌توانید از انواع روش های لیفت برای رفع افتادگی استفاده کنید.

همچنین اگر در اثر کاهش وزن چربی‌های غبغب از بین رفته اما پوست آن جمع نشده، شما کاندید مناسبی برای لیفت غبغب هستید.

علاوه بر این موارد لیفت غبغب می‌تواند برای کسانی که ورزش یا رژیم غذایی تاثیری روی غبغب آن‌ها نگذاشته نیز مناسب باشد.

درواقع در مواقعی که چربی‌های غبغب در برابر این عوامل مقاومت کرده و از بین نمی‌روند، می‌توانید از لیفت غبغب با لیزر یا لیفت غبغب با جراحی استفاده کنید.

لیفت غبغب همچنین می‌تواند برای افرادی که قصد دارند چهره خود را جوان‌تر کنند، زاویه فک خود را واضح‌تر کنند، فاصله چانه و گردن را مشخص کنند و پوست‌های اضافه و چین و چروک‌های گردن را از بین ببرند نیز روشی مطمئن و مناسب است.

روش‌های انجام لیفت غبغب

لیفت غبغب را می‌توان با استفاده از روش‌های بدون جراحی یا با جراحی انجام داد.

هرکدام از این روش‌ها برای افراد خاصی استفاده می‌شوند. به همین دلیل پزشک قبل از تصمیم‌گیری درباره روش مورد استفاده شما را به‌طور دقیقی معاینه می‌کند تا مطمئن شود که نتیجه روش همان چیزی می‌شود که شما انتظار آن را دارید.

در روش‌های بدون جراحی معمولا پزشک از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. اما در روش‌های جراحی بیمار به‌طور کامل بی‌هوش می‌شود.

انواع روشهای درمان غبغب

1)لیفت غبغب با هایفوتراپی

هایفوتراپی غبغب روشی نسبتا جدید است و افراد بسیاری هستند که شناخت درستی از آن ندارند. به همین دلیل خیلی راحت شایعات پیرامون آن را باور کرده و ترس و نگرانی را به دل خود راه می‌دهند.

لیفت غبغب با هایفوتراپی

شایعاتی نظیر ایجاد جای سوختگی و زخم در پوست بعد از هایفوتراپی، بروز حساسیت‌های پوستی، فلج صورت و گردن، برگشت دوباره غبغب با حالتی بدتر از قبل و… چیزهایی هستند که نباید آن‌ها را باور کنید.

در هایفوتراپی غبغب امواج فراصوت با شدت بالا سلول‌های پوستی را گرم کرده و آن‌ها را جمع می‌کنند. در نتیجه اگر غبغب در اثر افتادگی پوست ایجاد شده باشد، از بین خواهد رفت.

درواقع در این روش گرم شدن سلول‌های پوستی باعث تحریک آن‌ها شده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. در نتیجه تجمع کلاژن‌ها در گردن و زیر چانه پوست محکم شده و خاصیت ارتجاعی خود را دوباره به دست می‌آورد.

2)لیفت غبغب با ساکشن

ساکشن غبغب می تواند ظاهر گردن، چانه و خط فک را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

ساکشن غبغب با یک برش بسیار کوچک انجام می شود که اسکار آن به خوبی پنهان می شود، تقریباً نامحسوس است و نتیجه ای بسیار طبیعی ایجاد می کند.

ساکشن و رفع غبغب را می توان با سایر روش های جراحی زیبایی در ناحیه چانه و گردن از جمله لیفت گردن، سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) و پروتز چانه نیز ترکیب کرد و نتیجه بهتری گرفت! ساکشن غبغب و گردن در واقع یک بخش کاملاً استاندارد از لیفت صورت است.

هیچکس غبغب بزرگ را دوست ندارد! برای رفع غبغب می توان از روش ساکشن کمک گرفت ، که می تواند تحت بی حسی موضعی نیز انجام شود.

با این روش چربی های موجود در زیر پوست از بین می روند و چانه و گردن کانتور می شود.

در این روش یک برش کوچک روی پوست ایجاد می شود و به کمک یک لوله نازک فلزی چربی های اضافی را ساکشن می کند. در این روش جراحی به طور معمول فقط از بی حس کننده های موضعی برای بی حس شدن ناحیه استفاده می شود.

در بسیاری از مواقع ، پوست منقبض و سفت می شود و در نتیجه یک خط فک مشخص تر ایجاد می شود.

3)لیفت غبغب با لیزر

این روش نیز یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای از بین بردن غبغب و مشخص کردن خط فک است.

در این روش با استفاده از لیزر چربی‌ها و پوست‌های اضافه از بین می‌روند و پوست شما صاف‌تر و محکم‌تر می‌شود.

لیفت غبغب با لیزر را می‌توان جایگزینی مناسب برای لیفت غبغب با جراحی دانست.

لیفت غبغب با لیزر

در مرحله اول لیفت غبغب با لیزر چربی‌های اضافه زیر پوست به‌طور کامل آب می‌شوند.

در مرحله دوم نیز با استفاده از امواج فراصوت افتادگی پوست برطرف می‌شود.

این روش را می‌توان یکی از موثرترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست و از بین بردن خطوط اضافه و چین و چروک‌های ناحیه غبغب دانست.

توجه کنید که چربی‌های آب شده در مرحله اول لیزر، معمولا چند روز بعد از لیزر با استفاده از سیستم زهکشی از بدن خارج می‌شوند.

پس از خارج شدن چربی‌های اضافه، امواج اولتراسونیک تولید کلاژن پوست را تحریک کرده و باعث رفع افتادگی‌های پوست می‌شوند.

این موضوع باعث جوان‌سازی پوست شده و به مرور زمان غبغب را از بین می‌برد.

لیفت غبغب با لیزر تنها نیاز به 30 دقیقه زمان دارد. به‌علاوه این کار نیازی به استفاده از مواد بی‌حس‌کننده نخواهد داشت.

نتایج این روش بلافاصله پس از لیفت قابل مشاهده هستند. اما نتایج دقیق‌تر یک هفته پس از لیزر مشخص خواهند شد.

تعداد جلسات موردنیاز برای از بین بردن غبغب با لیزر به تصمیم پزشک بستگی دارد. اما برای بسیاری از افراد این کار در 4 جلسه کوتاه 30 دقیقه‌ای انجام می‌شود.

پس از لیفت غبغب با لیزر نیازی به استراحت ندارید. بنابراین می‌توانید بلافاصله پس از انجام عمل فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. البته بهتر است که تا مدتی انجام فعالیت‌های سنگین را کنار بگذارید.

ماندگاری نتایج لیفت غبغب با لیزر بسیار زیاد است. در بعضی مواقع با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی می‌توان نتایج آن را دائمی نیز دانست.

4)لیفت غبغب با جراحی

لیفت غبغب با جراحی معمولا با بیهوشی کامل انجام می‌شود. اما در موارد ممکن است پزشک بی‌حسی موضعی را ترجیح دهد.

به‌منظور لیفت غبغب با جراحی برش‌هایی در پشت و جلوی گوش داده می‌شود. از طریق این برش‌ها ماهیچه‌های گردن و زیر چانه و بافت‌های زیرین پوست به سمت بالا کشیده می‌شوند تا غبغب به‌طور کامل هموار شده و چین و چروک‌های این ناحیه نیز از بین برود.

برش‌های ایجاد شده در روش جراحی بسیار ظریف و باریک هستند. پزشک سعی می‌کند این برش‌ها را در محل‌هایی انجام دهد که کمتر در معرض دید هستند. بنابراین پس از جراحی آثار بخیه در چهره شما دیده نمی‌شود و مدتی پس از کشیدن بخیه‌ها جای آن‌ها به‌سختی قابل تشخیص است.

عمل جراحی لیفت غبغب حدود دو ساعت طول می‌کشد و پس از آن نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

تنها باید توجه کنید که به دلیل اثرات داروهای بیهوشی نمی‌توانید خودتان به تنهایی به خانه برگردید و باید حتما یک همراه داشته باشید. دوره نقاهت این روش بسیار کوتاه است و نتایج آن پس از سه هفته به‌طور قابل لمسی ظاهر می‌شوند.

معمولا پزشک برای تثبیت نتایج و جلوگیری از وارد شدن فشار به غبغب تا چند روز استفاده از گردنبند طبی را به شما توصیه خواهد کرد.

برخلاف دوره نقاهت، ماندگاری لیفت غبغب با جراحی بسیار طولانی است.

درصورتی‌که شما به پزشکی متخصص و ماهر مراجعه کنید و دستورات پزشک را موبه‌مو انجام دهید، نتایج آن حتی تا آخر عمر نیز باقی خواهند ماند.

5)لیفت غبغب با ورزش

با استفاده از برخی ورزش‌های صورت می‌توان غبغب را جمع‌تر کرده و آن را تا حدودی برطرف کرد.

توجه کنید که این روش‌ها معمولا در افراد جوان‌تر که افتادگی‌های جزئی یا غبغب بسیار کوچکی دارند کارساز خواهند بود. بنابراین افراد با غبغب‌های بزرگ یا افتادگی‌های شدید بهتر است به فکر استفاده از شیوه‌های دیگر باشند. برای این کار دهان خود را ببندید و لب پایینی را به سمت بالا بکشید.

این کار را به حدی انجام دهید که کشش را به‌خوبی در چانه خود حس کنید. برای لیفت غبغب با ورزش این حرکت را هرروز چند بار در سه ست 15 ثانیه‌ای انجام دهید.

6)لیفت غبغب با تزریق ژل

غبغب یکی از مشکلاتی است که هم آقایان و هم خانم‌ها دچار آن می‌شوند. انباشته شدن بافت چربی در زیر چانه عاملی است که باعث به وجود آمدن غبغب می‌شود.

در گذشته برای از بین بردن غبغب عمل‌های جراحی گرانی انجام می‌شد اما امروزه با استفاده از درمان‌های جدیدی مثل تزریق ژل کیبلا (Kybella) می‌توان این مشکل را به راحتی رفع کرد.

لیفت غبغب با تزریق ژل

کیبلا دارویی است که برای درمان و کاهش غبغب مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته است. عوارض جانبی این درمان بسیار کم و میزان موفقیت و تاثیرگذاری آن بسیار زیاد است.

اسید دئوکسی کولیک غشاء سلول‌های چربی را مورد هدف قرار می‌دهد.

این دارو اساساً از قواعد طبیعی انحلال چربی در بدن پیروی می‌کند.

بدن ماده‌ای به نام دئوکسی کولیک (Deoxycholic) تولید می‌کند که مسئول تخریب بافت‌های چربی اضافه در بدن می‌باشد. اسید دئوکسی کولیک غشاء سلول‌های چربی را مورد هدف قرار می‌دهد. ای ماده به سلول‌های چربی نفوذ کرده و باعث فروپاشی آن‌ها می‌شود.

نحوه عملکرد کیبلا هم به همین منوال است. بنابراین تزریق کیبلا باعث فروپاشی سلول‌های چربی و کاهش چربی‌های انباشته شده در فضای زیر چانه می‌شود.

7)لیفت غبغب با نخ

این روش از جمله روش‌های کم تهاجمی برای لیفت غبغب است که در مدت زمان 30 تا 45 دقیقه و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

در این روش از نخ‌های PDO استفاده می‌شود. این نخ‌ها درواقع همان نخ‌های بخیه قابل جذب هستند که از اسید پلی اتیلن ساخته شده‌اند. به همین دلیل می‌توان گفت که ماندگاری لیفت غبغب با نخ بین 1 تا 2 سال و حتی بیشتر است.

برای انجام این روش نخ‌ها با استفاده از سوزن‌های ظریفی از محل‌های مشخص شده وارد شده و پوست ناحیه غبغب را به اندازه موردنیاز می‌کشند.

این کار باعث می‌شود که میزان تولید کلاژن در پوست افزایش پیدا کرده و پوست مجددا حالت ارتجاعی خود را به دست آورد. در نتیجه این عمل افتادگی ناحیه غبغب از بین رفته و چهره جوان‌تر، جذاب‌تر و حتی لاغرتر به نظر خواهد رسید.

ازآنجایی‌که سوزن‌های مورد استفاده در این روش بسیار ظریف هستند، زخم‌های آن تنها به شکل روزنه‌های ریزی دیده می‌شود که چند روز پس از عمل به‌طور کامل برطرف می‌شوند.

این روش دوره نقاهت چندان طولانی نداشته و شما بلافاصله پس از لیفت می‌توانید فعالیت‌های سبک روزانه خود را از سر بگیرید.

به‌علاوه این نخ‌ها از زیر پوست رد می‌شوند و آسیبی به بافت‌ها یا اعصاب چهره شما نخواهند رساند. بنابراین می‌توان این روش را یکی از کم ریسک‌ترین روش‌ها برای لیفت غبغب دانست.

مزایای لیفت غبغب

با استفاده از روش‌های مختلف لیفت غبغب ناحیه ماهیچه‌های زیر چانه شما جمع شده و چهره شما حالتی جوان‌تر و شاداب‌تر پیدا خواهد کرد.

علاوه بر آن لیفت غبغب می‌تواند چین و چروک‌ها و پوست‌های اضافه زیر چانه و گردن را به‌طور کامل از بین ببرد. بنابراین باعث جذاب‌تر شدن گردن شما خواهد شد.

با استفاده از لیفت غبغب می‌توانید چربی‌های اضافه این ناحیه را از بین ببرید و پوست‌های اضافه ایجاد شده در اثر کاهش وزن را نیز از بین ببرید.

روش‌های مختلف برای لیفت غبغب دارای عوارض بسیار کمی بوده و ماندگاری بالایی دارند. بنابراین شما می‌توانید برای مدتی طولانی از زیبایی و جوانی دوباره چهره خود لذت ببرید.

معایب و عوارض لیفت غبغب

درصورتی‌که لیفت غبغب را در مرکزی معتبر انجام دهید، عوارض خیلی کمی را تجربه خواهید کرد. حتی اگر از لیفت غبغب با جراحی استفاده کنید، باز هم می‌توان این روش را یکی از کم‌خطرترین روش‌ها برای رفع افتادگی یا شل شدگی پوست ناحیه غبغب دانست.

قرمزی، تورم، کبودی و التهاب در ناحیه لیفت از شایع‌ترین عوارض لیفت غبغب است.

این عوارض معمولا پس از چند روز به‌طور کامل برطرف می‌شوند. اما اگر عوارض بیشتر از دو هفته طول کشید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

پیش از لیفت غبغب برای کمتر کردن یا از بین بردن عوارض احتمالی این موارد را رعایت کنید:

-حتما در جلسات مشاوره با پزشک شرکت کنید. در این جلسات پزشک شما را معاینه کرده و با توجه به سن، نوع پوست، میزان افتادگی و وضعیت سلامتی بهترین روش لیفت غبغب را به شما پیشنهاد می‌دهد.

-یک هفته قبل از لیفت غبغب مصرف مواد غذایی یا داورهای رقیق‌کننده خون را قطع کنید.

-درصورتی‌که بیماری یا آلرژی خاصی دارید، حتما پزشک خود را مطلع کنید.

رعایت این نکات نیز پس از لیفت غبغب ضروری است:

-از فشار دادن یا ماساژ ناحیه لیفت خودداری کنید.

-درصورتی‌که پزشک برای شما دارو یا کرم خاصی تجویز کرده، آن را به‌موقع مصرف کنید.

-پس از انجام لیفت از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار را برای مدت 2 روز هر 2 ساعت یک بار تکرار کنید. در هر بار استفاده از کمپرس سرد آن را به مدت 20 دقیقه روی گردن خود قرار دهید.

-تا سه روز پس از لیفت غبغب به‌صورت طاق‌باز بخوابید و سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.

-تا دو هفته پس از لیفت از رفتن به استخر، دوش گرفتن با آب داغ و پرفشار و استفاده از سونا و جکوزی خودداری کنید.

-تا دو هفته پس از لیفت از نور مستقیم خورشید دوری کرده و از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

-تا سه هفته پس از لیفت از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنید.

هزینه لیفت غبغب در تبریز

اینکه شما در چه شهری زندگی می‌کنید و در کدام کلینیک لیفت غبغب را انجام می‌دهید، می‌تواند از عوامل موثر بر هزینه‌های لیفت غبغب باشد.

هزینه لیفت غبغب

علاوه بر آن میزان تخصص و مهارت پزشک نیز باعث متفاوت شدن هزینه‌های لیفت غبغب می‌شود.

در کنار این‌ها میزان افتادگی پوست بیمار، سن، نوع پوست، تعداد جلسات موردنیاز برای درمان و مقدار چربی موجود در ناحیه غبغب نیز از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت لیفت غبغب هستند.

این موارد باعث می‌شوند که روش مناسب برای لیفت غبغب هر فرد متفاوت باشد.

حتی در روش‌های جراحی نیز متناسب با ویژگی‌های هر فرد شرایط جراحی متفاوت می‌شود.

بنابراین هزینه‌های لیفت غبغب با توجه به شرایط شما تعیین خواهند شد.

هزینه لیفت با هایفوتراپی بین ۷۰۰/۰۰۰ تا ۲ میلیون تومان می باشد که تفاوت قیمت به دلیل میزان متفاوت غبغب در افراد مختلف است.

هزینه لیفت با ساکشن حدود ۶ میلیون تومان می باشد.

 

پرسش و پاسخ

آیا روشی برای جلوگیری از ایجاد غبغب وجود دارد؟

مهم‌ترین روش برای جلوگیری از ایجاد غبغب اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی سالم است. چراکه چربی این ناحیه معمولا به دلیل پرخوری و چاقی ایجاد می‌شود.

علاوه بر آن دوری از سیگار و دخانیات و مراقبت از پوست با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و محصولات مراقبتی حاوی پپتیدهای بالینی می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد غبغب شود.

بهترین روش برای لیفت غبغب کدام است؟

انتخاب روش مناسب برای لیفت غبغب به شرایط هر فرد وابسته است.

در طول جلسات مشاوره پزشک شما را به‌طور کامل معاینه کرده و با توجه به سن، وضعیت سلامت، شرایط افتادگی و شل شدگی پوست و انتظارات بیمار بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد.

علاوه بر این‌ها پزشک استخوان‌بندی و آناتومی صورت شما را نیز به‌طور کامل معاینه می‌کند تا درنهایت روشی را به شما پیشنهاد دهد که بهترین نتیجه را بر چهره شما خواهد گذاشت.

چه عواملی بر ماندگاری اثرات لیفت غبغب تاثیرگذار خواهد بود؟

زمان ماندگاری نتایج لیفت غبغب در روش‌های مختلف متفاوت است.

برخی از روش‌های لیفت نظیر لیفت با فیلر یا اسکالپترا روش‌های موقتی لیفت هستند که نتایج آن‌ها حداکثر تا یک سال باقی مِهم‌اند. اما نتایج دیگر روش‌های نظیر لیفت غبغب با نخ یا لیزر طولانی‌تر است.

نتایج جراحی نیز تا آخر عمر باقی خواهند ماند. توجه کنید که در روش‌های موقتی نمی‌توان زمان ماندگاری نتایج را افزایش داد.

اما در روش‌های با ماندگاری بیشتر با تغییر سبک زندگی، رعایت رژیم غذایی سالم، دوری از مصرف دخانیات، استفاده از محصولات مراقبتی پوست و محافظت از پوست در برابر آلودگی‌ها و نور خورشید می‌توان مدت ماندگاری نتایج را طولانی‌تر کرد.

آیا انجام لیفت غبغب محدودیت سنی دارد؟

به‌طورکلی از نظر سنی محدودیتی برای انجام لیفت غبغب وجود ندارد. اما پزشکان توصیه می‌کنند که تا زمانی که هورمون‌های شما به تعادل نرسیده‌اند برای این کار اقدام نکنید.

معمولا پزشکان انجام لیفت غبغب برای جوانان زیر 20 سال را توصیه نمی‌کنند. به‌علاوه در جوانان کمتر از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.

لیفت غبغب با جراحی یا لیزر بیشتر برای افراد میان‌سال یا مسنی استفاده می‌شود که افزایش سن تاثیر خود را بر پوست آن‌ها گذاشته و خاصیت ارتجاعی آن را از بین برده است. اما از روش‌های دیگر می‌توان برای افراد جوان‌تر نیز استفاده کرد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *