عمل بینی تنها در 15 دقیقه


بینی جزئی مهم از زیبایی هر شخصی می باشد و به همین دلیل اهمیت عمل برای افرادی که بینی مناسبی ندارند بسیار بالا می باشد.

زیبایی بینی و نکات مهم در عمل جراحی بینی

احتمالا این روزها درباره ” عمل بینی بدون جراحی و در کمترین زمان ممکن”، عمل بینی تنها در 15 دقیقه”، عمل بینی بدون جراحی و از این دست عبارات چیزهایی شنیده اید.

ما در این مقاله قصد داریم راستی و نادرستی این روش هایی با این ادعا ها را بررسی کنیم و درباره فواید و مزایای تغییر شکل بینی بدون عمل به همراه عمل جراحی رینوپلاستی اطلاعاتی ارائه دهیم.

 

آیا عمل بینی بدون جراحی واقعیت دارد؟

ما این سوال را از دکتر شاهین شمس از بهترین بهترین متخصص جراحی بینی در تهران پرسیدیم و جواب کوتاه ایشان بله بود. این جراح زیبایی به ما توضیح دادند که:

“در واقع ما می توانیم بدون جراحی رینوپلاستی هم شکل و ظاهر بینی خود را تغییر دهیم. بنابراین تا این جای کار ادعای عمل بینی بدون جراحی صحت دارد اما این همه ماجرا نیست….

پیش از هرچیزی باید بدانید هر روشی بدون جراحی و مداخلات جراحی کاملا موقتی است و نتایج کوتاه مدتی در بر دارد.

به عبارتی تمام روش هایی که با عنوان روش های غیر جراحی بینی بر شمرده می شوند همگی موقت هستند زیرا هیچ کدام از ساختارهای بینی بدون پوست را تغییر نمی دهند…”

“…ما در هیچ کدام از این روش ها ندست به استخوان، غضروف، بافت مخاطی و حتی عروق خونی نمیزنیم بنابراین مشکل به هیچ عنوان برطرف نمی شود و بلکه به صورت ظاهری شکل بینی کمی متناسب تر و متعادل تر می شود.”

 

روش های غیر جراحی برای تغییر شکل بینی کدامند؟

روش های غیر جراحی بینی شامل تزریق ژل و پر کننده های پوستی است.

در این روش بر اساس فرم بینی، بینی هایی که به صورت جزئی دچار عدم تقارن، فرورفتگی یا برآمدگی هستند را متعادل می کنند.

در واقع یک پزشک متخصص که می تواند یک جراح بینی هم باشد، فیلرها یا پر کننده های پوستی مختلف را به بخش های مختلف بینی تزریق میکند تا به بینی حجم بدهد. با اینکار بینی ظاهری بهتر و متقارن تر پیدا می کند.

 

کابرد پر کننده های پوستی برای زیباسازی بینی چیست؟

  • با پر کردن اطراف برآمدگی ها، ظاهر برجسته بینی را کاهش می دهند
  • فرورفتگی ها یا شیارهای ناخوشایند را کاهش داده یا از بین ببرید
  • تقارن را بهبود می بخشند
  • افتادگی نوک بینی را برطرف می کنند
  • پل بینی را صاف می کنند
  • عوارض تغییر شکل بینی بدون جراحی
  • همانطور که گفته شد، تزریق با اکثر پرکننده های دیگر موقتی است. بنابراین برای حفظ نتایج، باید بارها و بارها برای تزریق به مطب پزشک خود مراجعه کنید.
  • هزینه ها می توانند به مرورزمان بیشتر شده و به صرفه نباشد
  • افرادی که حساسیت پوستی یا بیماری خود ایمنی دارند هم ممکن است با عوارض غیرقابل جبرانی مواجه شوند
  • کیفیت پوست با تزریق بیش از حد و مکرر افت می کند.
  • ممکن است واکنش الرژیک ایجاد شود
  • بروز عفونت دور از انتظار نیست
  • نتایج زیبایی ممکن است ناپایدار ، نامتقارن باشد و یا رضایت بخش نباشد
  • آسیب پوست بینی محتمل است
  • امکان جابجای مواد تزریقی و ایجاد برآمدکی زیاد است.

مزیت جراحی بینی نسبت به تزریق فیلر چیست؟

اگر قصد تغییر شکل مناسب بینی به صورت دائمی دارید باید قید عمل بینی بدون جراحی را بزنید زیرا این روش موقتی است و عوارض زیادی نیز دارد.

در عوض انجام عمل جراحی زیر نظر یک جراح بینی حاذق می تواند نتایج بهتر و دائمی برای شما به دنبال داشته باشد.

از هر نظر عمل بینی به روش جراحی بهتر است و با وجود پیشرفت های حوزه جراحی پلاستیک خطرات ناشی از جراحی نیز روز به روز کاهش میابد و نتایج طبیعی تر خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در خصوص تفاوت دو روش جراحی و غیرجراحی بینی باید بدانید این است که روش غیر جراحی صرفا برای بهود زیبایی است و هیچ تاثیری روی عملکرد بینی ندارند. یعنی اگه به واسطه فرم بینی مشکل تنفسی دارید با روش تزریق فیلر مشکل نه تنها بهتر نمی شود که بدتر هم خواهد شد.

اما با عمل بینی به روش جراحی به جز زیبایی و ظاهر بینی، عملکرد تنفسی نیز بهتر شده و حتی اغلب مشکلات بینی مثل مشکلات سینوس نیز بهبود میابند.

 

مقایسه نتایج قبل و بعد تغییر شکل بینی به روش جراحی و غیر جراحی

اگر عکس قبل و بعد عمل بینی به روش جراحی و غیر جراحی را با هم مقایسه کنیم کاملا پی به تفاوت های فاحش این دو روش می بریم. در روش غیر جراحی بینی چندان تغییر شکل نمی دهد و موقتی است اما در روش جراحی تغییرات اساسی و زیباتر است.

 

مقایسه هزینه تغییر شکل بینی به روش جراحی و تزریق فیلر

هزینه جراحی بینی نسبت به هزینه تزریق فیلر بیشتر است. اما این هزینه تنها یک بار برای همیشه پرداخت می شود. این درحالی است که اگر بخواهیم فیلر تزریق کنیم باید به صورت مکرر هزینه پرداخت کنیم.

هزینه عمل زیبایی بینی ارزشش را دارد زیرا نتایج دائمی است اما هزینه ای که برای تزریق پرداخت می شود چندان به صرفه نیست و برای هر بار تزریق ممکن است حتی افزایش یابد.

با تشکر از:

دکتر شاهین شمس جراح زیبایی بینی در تهران

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *