روش های معجزه‌آسا برای از بین بردن جوش‌های زیرپوستی


پوست تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و هر مشکلی در آن زیبایی را به هم میزند و جوش‌های زیرپوستی صورت یکی از این مشکلاتی است که اغلب افراد دچار آن می‌شوند.

درمان جوش‌های صورت گاهی نیازمند دوره درمان طولانی و صبر زیاد است اما همیشه راه‌های ساده‌تر و گاهی سریع‌تری برای درمان هست. پس برای خلاص شدن از شر جوش‌های زیر پوستی صورت و بدنتان ادامه این مطلب را بخواندی و برای تهیه مواد اولیه روش‌های درمانی کافی است سری به عطاری محلتان بزنید.

 

۷ روش معجزه‌آسا برای از بین بردن جوش‌های زیرپوستی

۱- کمپرس گرم برای درمان جوش

یک پارچه را در آب گرم خیس کنید و برای چند دقیقه روی جوش‌ها قرار دهید. این کار را سه یا چهار بار در روز، تا زمانی که جوش‌ها درمان شوند، تکرار کنید. همچنین می‌توانید از کمپرس کردن با چای کیسه‌ای سیاه گرم هم استفاده کنید. چای سیاه به کاهش التهاب هم کمک می‌کند.

۲- از بین بردن جوش با روغن درخت چای

یک‌دهم روغن درخت چای را با نه‌دهم آب مخلوط کنید و با استفاده از یک پنبه روی جوش‌ها بمالید. به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد با آب گرم ولرم شستشو دهید و سپس یک مرطوب‌کننده ملایم را بمالید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید. برای پوست‌های حساس می‌توانید به جای آب از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

۳- درمان جوش‌های زیر پوستی با عسل

یک تکه پنبه را با عسل خالص بخیسانید، سپس روی جوش‌های صورت بمالید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. برای نتیجه بهتر، این کار را سه بار در روز تکرار کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سیب له شده را نیز به عسل اضافه کنید و این ترکیب را هم یکبار در روز تکرار کنید.

۴ -شیر مناسب برای جوش زیر پوستی

با استفاده از یک پنبه شیر را به جوش‌های زیرپوستی خود بمالید و بعد از ده دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید؛ تا زمانی که جوش‌ها بیرون بیایند. همچنین می‌توانید یک تکه نان را در شیر داغ خیس کنید و سپس درون یک پارچه قرار دهید و آن را برای چند دقیقه روی جوش بگذارید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

۵- آب لیمو برای درمان جوش زیرپوستی

آب یک یا دو لیمو را بگیرید و با استفاده از یک پد روی جوش‌ها قرار دهید و بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید. همچنین می‌توانید، آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و با استفاده از یک پنبه، روی پوست اعمال کنید و بعد از نیم ساعت پوست را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

۶- رفع جوش زیر پوستی با آلوئه‌ورا

یک برگ از آلوئه‌ورا را ببرید و ژل آن را خارج کنید و روی صورت بمالید بعد از ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید، تا زمانی که نتیجه مثبت را به دست آورید. توجه داشته باشید که اگر شما گیاه آلوئه ورا را در خانه ندارید، می‌توانید از ژل‌های موجود در بازار تهیه کنید.

۷- درمان جوش‌های زیرپوستی با سیاه دانه

توصیه متخصصین طب سنتی در این باره این است که مقداری روغن کنجد و پودر سیاه دانه را به صورت یک ماک تهیه کرده و روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر این عمل را به مدت ۱۰-۱۵ روز به صورت مداوم و منظم ادامه دهید تاثیر مثبتی خواهید دید.

دقت داشته باشید در هر سنی که باشید مواد غذایی نقش بسیار مهمی را در ایجاد و درمان جوش صورت و هر گونه مشکل پوستی ایفا می‌کنند. پس بهتر است بدانید که مصرف مواد غذایی کنسرو شده، فست‌فودها و انواع نوشیدنی‌های گازدار علاوه بر ایجاد مشکلات داخلی بر ظاهر و زیبایی انسان نیز تاثیر می‌گذارند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *