درمان جوش بعد از کاشت مو


ریزش مو

موهای سر افراد یکی از عضوهای مهم بدن هر شخص به شمار می روند.در نتیجه اگر موها دچار ریزش مو و طاسی شوند، اعتماد به نفس افراد پایین آمده و در صدد یافتن راهی برای داشتن موهایی پر و زیبا خواهند بود.

عوامل محیطی زیادی مانند نور افتاب، آلودگی هوا و… روی موهای افراد اثرات مخرب میگذارد وباعث ریزش آنها می شود. گذشته از آن استفاده از حالت دهنده های مو مانند ژل، تافت و چسب مو و نیز وسایل گرمایی مانند سشوار و اتو مو یا رنگ کردن و دکلره کردن بیش از حد موها، امر ریزش موها را تشدید می کند.
اما برای رفع مشکل ریزش مو و داشتن موهایی پر افراد می توانند در نواحی خالی از مو و دچار ریزش شده کاشت مو انجام دهند.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به فرایندی گفته می شود که طی آن به پر کردن نواحی خالی از مو با استفاده از بانک موی خود شخص می پردازند. کاشت مو به روش های مختلفی انجام می شود که روش های رایج وقدیمی آن FUT و FIT نام دارند و روش جدید و پیشرفته آن SUT و FUE می باشد.

مراقبت های بعد از کاشت مو

شامپوهای مخصوص، شستشو روزانه تا دوهفته اول، استفاده از بالش U، از دستمال سر یا هدبند در موقع خارج شدن از خانه استفاده نکنید.
نبایست از دستمال سر به مدت طولانی و در هنگام خواب استفاده کنید. وارد شدن ضربه مستقیم به سر یکی از علت های اصلی از بین رفتن ریشه مو بعد از کاشت آن است. برای همین ضروری است مراقبت سرتان باشید تا ضربه به آن وارد نشود.

درمان جوش بعد از کاشت مو

مقوله درمان جوش بعد از کاشت مو از دیگر موارد پس از کاشت مو جداست، پیدایش 1 یا 2 عدد جوش بعد از گذشت دوماه از کاشت مو امری طبیعی است ولی تعداد بیشتر خطرناک بوده و باید درمان شود .

در بعضی مواقع به هنگام رشد موها در ناحیه بیرون آمدن موها یک جوش التهابی قرمز ایجاد می شود. این جوش ها معمولا خود به خود بهبود می یابند .

بهتر است تا زمانی که 40 الی 50 درصد از حجم موها کاسته نشده است، اقدام به کاشت مو نکنید زیرا در این حالت فضای بین موها برای رشد موهای کاشته شده کافی نیست و ممکن است در هنگام رویش موهای کاشته شده جوش های چرکی نا خوشایندی ایجاد شود که این ضایعات باعث بهم خوردن روند کاشت مو می شوند.

پس بهتر است کاشت موی طبیعی را زمانی انجام دهیم که حداقل ۵۰ الی ۴۰ درصد از موهای یک ناحیه دچار ریزش شده باشند، تا بتوان بدون مشکل کاشت مو را انجام داد و فرد هم از نتیجه آن راضی باشد..

روش درمان جوش بعد از کاشت مو:

به مدت دو هفته ناحیه برداشت مو در پشت سر را بطور مرتب در طول روز و شب گرم و مرطوب نگه دارید. کمپرس با حوله گرم و خیس و یا اسفنج مرطوب و گرم برای این کار مناسب است.

گرم و مرطوب نگه داشتن محل برداشت مو کمک زیادی به بهبود سریع تر میکند.

اگر بیمار سرش را خوب بشوید ۴-۳ روز بعد ازکاشت مو ناحیه کاشت کاملاً تمیز بوده و فقط کمی قرمز و ملتهب است اما در صورت عدم شستشوی کافی، ناحیه کاشت مو پر از پوسته ، شوره و چربی است و احتمال دارد که بعداً گرفتار جوش های چرکی و کیست مویی شود که درمان آن ها خیلی سخت است و احتمال آسیب رسیدن به موهای کاشته شده نیز وجود دارد.

به طور معمول تعدادی جوش چرکی همیشه ایجاد می شود و اهمیت خاصی ندارند. زمان ایجاد این ضایعات از چند هفته تا ۴- ۲ ماه پس از عمل است.

برای جلوگیری از ایجاد جوش در ناحیه کاشت مو باید خوب، تمیز و مرتب با شامپو شسته شود. استفاده ازکمپرس گرم و مرطوب و آنتی بیوتیک موضعی و درصورت عدم جواب دهی آنتی بیوتیک خوراکی و بازکردن و تخلیه جوش ها از راه های شروع درمان جوش بعد از کاشت مو می باشند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *