تزریق چربی به واژن در تبریز

پی آر پی

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن یکی از روش هایی است که می توان به کمک آن اقدام جوانسازی واژن را بدون درد، خونریزی و عوارض انجام داد.

در این مقاله از سایت دکتر لیلا تدین می خواهیم همه موارد درباره تزریق چربی به ناحیه تناسلی اعم از مزایا، معایب و هزینه آن را مورد بررسی قرار دهیم.

انتقال چربی به واژن چیست؟

در دنیای امروزی، بانوان بیش تر از هر زمان دیگری به جوانی و زیبایی خود اهمیت می دهند. با بالا رفتن سن، پوست دیگر آن حالت جوانی و شادابی خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که روش های بسیاری برای جوان کردن و زیباسازی ناحیه تناسلی وجود دارد.

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن یکی از همین روش هاست که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

پوست نواحی تناسلی یکی از قسمت هایی می باشد که به علت بالا رفتن سن و داشتن زایمان طبیعی متعدد دیگر آن حالت جوانی را ندارد. به وسیله این روش می توان این قسمت را دوباره جوان کرد.

علت شلی یا چروک واژن

در اثر بالا رفتن سن، زایمان های مکرر و کاهش یا افزایش وزن ممکن است ظاهر ناحیه تناسلی را تحت تاثیر قرار دهد و در برخی موارد باعث افتادگی پوست و چروک واژن شود که اعتماد به نفس خانم ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

این عمل با بی حسی موضعی و در مطب انجام می شود و حدود 1 ساعت زمان می برد.

 

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟

ناحیه ای که قرار است چربی از آن قسمت برداشته شود مانند ران، باسن یا شکم ضدعفونی شده و مواد بی حسی به ناحیه تزریق می شود.

با استفاده از دستگاه بادی جت میزان مناسبی از چربی ها کشیده می شود و توسط کانولاهای بسیار ظریف به نواحی لابیا ماژور بیمار تزریق می شود.

نتیجه کار بالافاصله پس از تزریق قابل مشاهده می باشد معمولا به دلیل این که بخشی از چربی های تزریق شده به واژن پس از مدتی جذب می شود مقادیر بیشتری تزریق می شود تا ناحیه مورد نظر پس از جذب چربی وضعیت نرمالی را به خود بگیرد.

 

مراحل تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن در یک پروسه سه مرحله ای صورت می گیرد:

مرحله اول: در این مرحله چربی را از یک قسمت بدن بر می دارند. به وسیله لیپوماتیک چربی از قسمت های مختلف دریافت می شود.

مرحله دوم: در این مرحله چربی برای این که تزریق شود بایستی تصفیه شود.

مرحله سوم: در این مرحله چربی که از قسمت های دیگر گرفته شده به نواحی که احتیاج به چربی دارند، تزریق چربی به واژن انجام می شود.

 

بهترین سن برای تزریق چربی به واژن

در بیش تر موارد، تزریق چربی در واژن برای کسانی که سن بالایی دارند صورت می گیرد. اما باید گفت تزریق چربی به واژن در تمامی رده های سنی قابل انجام است.

 

تزریق چربی به واژن بهتر است یا تزریق ژل؟

به دلیل این که تمامی مواردی که در تزریق چربی به واژن و تزریق ژل به واژن استفاده می شود تاثیرات همسانی با هم دارند اما در این جا باید گفت ماندگاری تزریق چربی به واژن بیشتر است.

به وسیله این روش اثراتی همچون ترمیم چربی از بین رفته واژن – برطرف کردن شلی و افتاده بودن واژن – جوانسازی واژن می باشد.

 

تزریق چربی به لابیا ماژور چه فوایدی دارد؟

در این روش هیچ گونه جراحی صورت نمی گیرد و زمان بسیار کوتاهی را به خود اختصاص می دهد معمولا 20 دقیقه زمان می برد. نتیجه ای که از تزریق چربی به واژن دریافت می شود در کمترین زمان مشخص می شود.

فرد می تواند پس از این که تزریق چربی به واژن را انجام داد کارهای روزمره خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهد.

جنس موادی که در تزریق چربی استفاده می شود و اندازه چربی آن و همچنین دستمزد جراح زیبایی زنان همگی این ها در هزینه تزریق چربی به واژن دخیل هستند.

اگر چه شخصی به بیماری مبتلا باشد که به واژن مربوط باشد نمی تواند این تزریق را انجام دهد و اگرچه عفونت واژن داشته باشد اول باید آن را درمان کند و بعد تزریق را انجام دهد.

معایب تزریق چربی به واژن

تورم، درد و بی حسی بعد از تزریق چربی به واژن طبیعی است. تمام این موارد موقتی بوده و به مرور زمان برطرف می شود.

اگر پزشک مورد نظر در انجام تزریق چربی مهارت کافی را نداشته باشد چربی های تزریق شده ممکن است پس از گذشت مدت کوتاهی جذب شود و دوام کافی را نداشته باشند

 

ماندگاری تزریق چربی در واژن

ماندگاری چربی نسبت به ژل بیشتر است اما 1 الی 2 هفته بعد از تزریق 30 تا 40 درصد از چربی ها جذب می شود و بقیه به مرور زمان و انجام فعالیت های روزمره، کاهش وزن و ورزش کاهش می یابد.

 

هزینه تزریق چربی به واژن

یکی از سوالاتی زیادی که خانم ها در رابطه با تزریق چربی به واژن می پرسند مقدار هزینه آن می باشد. با توجه به اینکه جراحی زیبایی واژن هر فردی با دیگری متفاوت می باشد نمی توان هزینه مشخصی را ارائه داد.

عمل تزریق چربی به دلیل اینکه عمل زمان بری می باشد و شامل دو مرحله تخلیه و تزریق است هزینه آن به نسبت تزریق ژل به واژن که 10 دقیقه به طول می انجامد متفاوت است.

لازم است قبل از انجام هر گونه جوانسازی واژن با پزشک متخصص زنان مشورت کرد تا با معاینه ناحیه مورد نظر هزینه نهایی اعلام شود.

این هزینه ها علاوه بر اینکه از نظر شرایط جسمانی فرد ممکن است متفاوت باشد از نظر میزان دستمزد پزشک و شهر و جغرافیای مختلف می تواند متغیر باشد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن:

  • مصرف آنتی بیوتیک و مسکن های تجویزی از سوی پزشک متخصص زنان
  • بعد از تزریق چربی، به هیچ عنوان نباید واژن را لمس و یا ماساژ داد.
  • به مدت دو روز از استحمام آب گرم بایستی خودداری شود.
  • عدم استفاده از وان و جکوزی تا یک ماه بعد از تزریق
  • عدم برقراری رابطه جنسی به مدت 3 هفته
  • استراحت در منزل به مدت 2 روز

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *