بهترین مرکز پی آرپی مو در تبریز

پی آرپی

پی آر پی مو چیست؟

پلاسما قسمت مایع خون است که از آب و پروتئین ساخته شده است که به گلبول‌های سفید و قرمز خون و همچنین پلاکت‌ها اجازه می‌دهد با کمک جریان خون حرکت کنند. پلاکت نوعی سلول خونی است که باعث لخته شدن خون می‌شود. پلاکت‌ها نقشی اساسی در بهبود دارند.

از همین رو پزشکان دریافتند که پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) می‌تواند تاثیر چشمگیری در بهبود جراحات و آسیب‌های تاندونی، عضلانی، مفاصل و حتی پوست و مو داشته باشند. پلاکت‌ها زمانی که در ناحیه درمان قرار گرفتند، فاکتورهای رشد را آزاد می‌کنند و باعث ترمیم و رشد سلول‌ها می‌شوند. در اثر این اتفاقات، روند بهبودی بدن تحریک شده و سریع‌تر انجام می‌شود.

بنابراین در پاسخ به سوال PRP مو چیست، می‌توانیم بگوییم که یک روش درمانی کلینیکال است که در آن پلاسمای غنی از پلاکت را برای درمان ریزش موها و رشد مجدد آن‌ها به پوست سر تزریق می‌کنند.

آیا پی آر پی برای درمان ریزش مو موثر است؟

با اینکه دلیل علمی ۱۰۰ درصدی برای تاثیر PRP مو وجود ندارد، اما شواهد نشان می‌دهد که PRP می‌تواند ریزش مو را درمان کند و باعث تحریک رشد طبیعی موها شود.

در سال ۲۰۱۹ تحقیقات زیادی برای پاسخ به این سوال که آیا PRP مو باعث درمان ریزش موها می‌شود یا خیر صورت گرفت.

نتیجه یکی از مطالعات سیستماتیک که روی ۲۶۲ نفر با بیماری آلوپسی آندروژنتیک انجام شد، نشان داد که تزریق پی آر پی، ریزش موها را کاهش داده و باعث افزایش قطر و تراکم موها شده است.

همچنین در همین سال تیم دیگری روی ۴۶۰ نفر مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک و آلوپسی آره‌آتا آزمایش انجام دادند. در نهایت بیشتر مطالعات از درمان موثر پی آر پی مو که رشد مجدد موها را به دنبال داشته است، صحبت کرده‌اند. نتیجه این آزمایش‌ها در مقالاتی در مجله PubMed به ثبت رسیده است.

پلاکت‌ها یکی از چهار جز اصلی خون هستند که به رشد و بازسازی سلول کمک می‌کنند. پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت همان‌طور که از اسمش پیداست، حدود پنج برابر بیشتر از خون معمولی، پلاکت دارد. این غلظت از پلاکت‌ها فاکتورهای رشد بیشتری به همراه دارند. بنابراین به‌سرعت می‌توانند ناحیه تحت درمان را بهبود دهند و به رشد مجدد بافت کمک کنند.

مو هم از این قاعده مستثنی نیست. در واقع شواهد و مطالعات نشان داده است که پی آر پی مو علاوه بر کمک به جلوگیری از ریزش مو، می‌تواند رشد و تقویت موها را هم به همراه داشته باشد. از همین رو در بسیاری از موارد، بعد از کاشت مو و برای تقویت موهای کاشته‌شده، پزشک تزریقPRP مو را پیشنهاد می‌دهد.

 

مزایای پی آر پی مو چیست؟

PRP درمانی از سال‌ها پیش مورد توجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته بود. در سال‌های اخیر متخصصان به تجربه دریافتند که این روش درمانی برای ریزش موها و کمک به سلامتشان موثر است. از جمله مزایای پی آر پی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود و تقویت فولیکول‌های مو
  • کاهش سرعت ریزش مو
  • رشد موهای جدید
  • کمک به بهبود سریع‌تر پوست سر بعد از کاشت مو

از دیگر مزایای روش این است که می‌توان آن را همراه با سایر روش‌های درمانی انجام داد. بر اساس مقاله منتشرشده در سال ۲۰۲۱ در Wiley Online Library، ترکیب میکرونیدلینگ و PRP می‌تواند بازسازی کلاژن را افزایش داده و نتیجه بهتری برای بیمار به ارمغان آورد. پی آر پی مو به‌تنهایی باعث رشد قابل‌توجه موها در بیماری آلوپسی آندروژنیک می‌شود. اما ترکیب آن با میکرونیدلینگ درمان را تکامل بخشیده و ترمیم موها، جوانسازی پوست و بهبود جای زخم و جوش را به همراه دارد.

 

در کلینیک دکتر صابر انجام پی آرپی برای درمان ریزش مو با دقت بالا و با بهترین مواد و توسط پزشک مجرب انجام می شود. جهت دریافت نوبت با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

هزینه پی آرپی مو در کلینیک تبریزپوست با بهترین و با باکیفیت ترین کیت پی آرپی یک میلیون تومان می باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *