آیا درمان میگرن با بوتاکس امکان پذیر است؟

درمان میگرن

میگرن، سردردی است که معمولا نیمی از مغز را در بر می گیرد. چنین سردردی به اندازه ای شدید و طولانی می تواند باشد که گاهی منجر به اختلال در زندگی روزمره افراد می شود.

روش های درمانی متعددی برای میگرن در طب سنتی و مدرن ارائه شده است ولی آنچه که موضوع این مطلب است، بررسی این نکته است که آیا درمان میگرن با بوتاکس امکان پذیر است؟

 

درمان میگرن با بوتاکس؛ یکی از موثرترین روش های درمان میگرن

درمان میگرن مزمن و جلوگیری از حملات میگرن برای افراد باصطلاح میگرنی بسیار مهم و ضروری است؛ چون که حملات آن می تواند در زندگی اجتماعی و شغلی فرد، تاثیر منفی بگذارد و دلیلی هم ندارد این درد را فرد در طول روز تحمل کند. از طرفی چقدر می تواند از روش های درمانی متعدد دارویی استفاده کند؟

به همین دلیل بسیاری از پزشکان متخصص به افراد توصیه می کنند درمان میگرن با بوتاکس را تجربه کنند و از جاییکه نتایج این درمان مطلوب است، این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

در این نوشته به صورت خلاصه به بررسی نکات مهم در درمان میگرن با بوتاکس خواهیم پرداخت:

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن برای چه افرادی مناسب است؟

این درمان برای افرادی که به میگرن مزمن دچار هستند مطلوب است؛ یعنی افرادی که در طول ماه بیش از 14 روز درگیر سردرد های میگرنی می باشند.

تزریق بوتاکس چگونه میگرن را کنترل می کند؟

بوتاکس که نوعی پروتئین است، عملکرد نوروترنسمیترهایی را که حامل سیگنال های درد هستند، متوقف می کند. در نتیجه پیغام درد به مغز و نخاع منتقل نمی شود و میگرن کنترل و متوقف می شود.

فواصل درمان میگرن با بوتاکس باید به چه صورت باشد؟

تزریق بوتاکس هر 3-4 ماه یک بار در مناطق خاصی از سر و گردن طبق تشخیص پزشک متخصص انجام می شود. نتایج درمانی نیز بعد از 2 تا 3 هفته مشخص می شوند.

آیا این تزریق عوارض جانبی دارد؟

بوتاکس نیز مانند سایر داروها می تواند منجر به واکنش های آلرژیک شود که البته نادر می باشد.

علائم آن شامل کهیر، تنگی نفس، تورم در قسمت های پائینی پا از جمله عوارضی است که در برخی مواقع رخ می دهد.

تزریق بیش از حد دارو می تواند کشنده باشد و باید حتما توسط پزشک متخصص انجام شود.

 

جهت تزریق بوتاکس میگرن در کلینیک دکتر صابر با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

 

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *