کاشت مو به روش SUT در تبریز

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT

داشتن موهایی خوش حالت، سالم و پرپشت باعث جوان تر و زیباتر به نظر رسیدن خواهد شد. این روزها ریزش مو و طاسی می تواند باعث نگرانی هر فردی شود.

علاوه بر ژنتیک فرد، مواردی چون داشتن رژیم های غذایی نامناسب، ابتلا به فشار خون بالا، ابتلا به برخی از بیماری های زمینه ای، عدم تعادل هورمونی و نیز مصرف برخی از داروها می توانند عوامل دخیل در ایجاد طاسی سر باشند.

با گسترش علم و تکنولوژی، امروزه با کاشت مو می توان ظاهر و اعتماد به نفس افراد را تا حد بسیاری بهبود بخشید.

امروز سعی کرده ایم اطلاعات پایه ای از مدرن ترین تکنیک کاشت مو یعنی روش SUT را شرح دهیم.

جهت مشاوره رایگان و کاشت مو در کلینیک  دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مو در تبریز

کاشت مو به روش SUT چگونه است ؟

ویژگی بارز این تکنیک استفاده از ابزارهای مدرن و میکروموتورهای اتوماتیک بجای هولدرهای دستی که در کاشت مو به روش FIT استفاده می شد می باشد.

از آنجایی که این روش توسط دستگاه های پیشرفته انجام می شود، لذا عملکرد سریع تری نیز در پوشاندن طاسی سر نسبت به روش های قبلی خواهد داشت. همچنین تراکم مو در این روش افزایش بهتری داشته است.

امروزه استفاده از تکنیک SUT با استقبال قابل ملاحظه ای در میان متقاضیان و متخصصین مواجه شده است، چراکه اسکارهای قابل رویت برای متقاضی به وجود نمی آورد و در مقایسه با سایر تکنیک ها دوره بهبودی کوتاه تری دارد.

از مهمترین ویژگی های این تکنیک، می توان به پایین تر بودن احتمال آسیب رساندن به گرافت های مو توسط جراح اشاره کرد. چرا که فولیکول ها توسط ابزارهای پیشرفته ای از بانک مو متقاضی استخراج می شوند.

اگر متقاضی در گذشته از روش های دیگر کاشت مو استفاده کرده و نتیجه مطلوبی دریافت نکرده باشد، استفاده از کاشت مو به روش SUT در صورت داشتن بانک موی کافی برای وی گزینه مطلوب تری خواهد بود.

در مواردی که متقاضی دارای بانک موی متراکم و قابل قبولی باشد، این امکان برای جراح وجود دارد که حتی تا 14000 تار مو برای وی پیوند زده شود، که یک ویژگی ارزشمند در تکنیک SUT است و قابلیت کاشت را تا 3 برابر سایر تکنیک های موجود افزایش می دهد.

به طور خلاصه می توان گفت به دلیل ویژگی هایی که این تکنیک دارد، نتیجه کاشت مو بسیار طبیعی خواهد بود و نشانی از کاشته شدن مو بر جای نخواهد گذاشت. این تکنیک در حال حاضر مطلوب ترین روش برای کاشت مو از نظر متخصصین پوست و مو می باشد.

مزایای کاشت مو به روش SUT

  • از آن جایی که کاشت مو به روش SUT تکنیکی کاملا مدرن و تکمیل شده سایر روش هاست ، به همین جهت معایب سایر تکنیک ها تا حد ممکن در این روش برطرف شده است.
  • در کاشت مو به روش SUT، سعی جراح بر آن است تا فولیکول ها را به گونه ای استخراج کند که حداقل میزان بافت پوست سر همراه با آن برداشته شود. به عبارتی انتقال فولیکول ها به تنهایی و بدون اتصال به بقایای بافتی پوست سر این امکان را ایجاد می کند تا در نهایت حداکثر تعداد فولیکول های کاشته شده، رشد کنند و این عامل خود وجه تمایز نتایج حاصل از پیوند مو به روش SUT از سایر تکنیک ها می باشد.
  • ناگفته باقی نماند که ویژگی استخراج فولیکول های خالص در تکنیک FIT نیز تا حدودی صادق است، اما از آنجایی که در روش SUT فرآیند استخراج به طور کامل به وسیله دستگاه های پیشرفته ای انجام می شود، لذا نتایج حاصل از SUT به مراتب بهتر و طبیعی تر خواهند بود.
  • به یاد داشته باشید که در روش SUT متقاضی به هیچ عنوان بیهوش نمی‌شود بلکه صرفا بی‌حسی موضعی در این تکنیک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • در تکنیک SUT، ابزارهایی کاملا اتوماتیک و یشرفته کار استخراج ، جمع آوری ، نگه داری و کاشت فولیکول ها را تحت نظارت جراح انجام می دهد.
  • این دستگاه سرعت فرآیند کاشت را به طور قابل توجهی نسبت به سایر تکنیک ها بالا می برد.
  • همچنین امکان ایجاد خطا و آسیب به فولیکول ها به حداقل خود می رسد.
  • از آنجایی که از پانچ های نوک تیز دستی در این روش استفاده نمی شود، لذا متقاضی درد، خون ریزی و اسکاری را تجربه نخواهد کرد.
  • تکنیک SUT روشی کم‌تهاجمی است و از روش‌های کاشت موی بدون جراحی به شمار می‌آید، لذا شما در این تکنیک درد، خونریزی، بی‌هوشی و بخیه را تجربه نخواهید کرد.
  • دوره‌ی بهبودی یا ریکاوری آن کوتاه است. سوراخ‌های کوچک در بانک مو تا ۷ روز و در ناحیه‌ی گیرنده حداکثر تا ۱۴ روز بعد التیام می‌یابند.
  • بلافاصله بعد از عمل، درد و ناراحتی وجود ندارد یا بسیار کم است.
  • جای زخم یا اسکار ایجاد نمی‌شود.
  • بعد از درمان معمولاً محدودیتی برای انجام فعالیت های روزمره وجود ندارد.
  • در صورت امکان، برداشت مو از مناطقی چون زیر ریش هم در این تکنیک مجاز است.

 

معایب کاشت مو به روش SUT

معایب در روش SUT به حداقل رسیده است، اما موارد زیر ممکن است برای برخی افراد رخ دهد که معمولاً خفیف بوده و طی چند روز تا چند هفته برطرف می شوند:

  • تورم ناحیه ی پیشانی
  • احساس بی حسی در ناحیه ی اهداکننده که پس از چند هفته ناپدید می شود.
  • رشد نابرابر و با تاخیر در موهای کاشته شده

 

مراحل انجام کاشت مو به روش SUT

به طور کلی، روش پیوند واحد فولیکولی مدرن یا همان SUT به صورت زیر انجام می شود:

معاینات بالینی و آزمایشات اولیه

در این مرحله پزشک معاینات بالینی اولیه را انجام می دهد و آزمایشات لازم را تجویز می کند. انجام برخی آزمایشات قبل از کاشت مو، ضروری است. متقاضی کاشت مو لازم است که آزمایشات خواسته شده را انجام داده و نتایج آن را در اختیار پزشک قرار دهد.

سپس وضعیت بانک موی شما بررسی می شود. کیفیت بانک مو، عمق ریشه های مو، بررسی کشسانی پوست سر، وضعیت چربی پوست سر، بررسی وضعیت منطقه کاشت و تعداد فولیکول های لازم برای درمان منطقه بی مو، توسط پزشک انجام می شود.

از مزایای کاشت مو با روش SUT این است که امکان استخراج گرافت های مو بجز سر، از سایر نواحی بدن از قبیل سینه، بازوها و ریش نیز وجود دارد.

با استفاده از برنامه های کامپیوتری، طراحی خط رویش مو نیز صورت می گیرد. خط مو در این روش کاشت مو، حالتی کاملا طبیعی دارد.

بر اساس این طراحی، تعداد فولیکول های لازم برای کاشت نیز مشخص می شوند. با توجه به تعداد فولیکول های لازم برای کاشت، هزینه کاشت مو نیز در این مرحله مشخص می شود.

تزریق بی حسی موضعی و استریل پوست سر

بی حسی پوست سر برای از بین بردن حس درد در بیمار انجام می شود. پس از تزریق بی حسی موضعی، بیمار هنگام برداشت و کاشت فولیکول ها درد را احساس نمی کند.

پس از اینکه در بررسی ها و معاینات اولیه ناحیه اهدا و کاشت، مشخص شدند. این مناطق ابتدا تراشیده و سپس استریل می شوند.

برداشت مو از منطقه اهدا

پس از تراشیدن و استریل شدن نواحی اهدا و کاشت، در این مرحله با استفاده از دستگاه، گرافت های مو از محل اهدا، استخراج می شوند. تعداد زیادی گرافت در مدت زمان کوتاهی استخراج می شوند.

برداشت گرافت ها مرحله بسیار مهمی از کاشت مو است. دقت و مهارت پزشک در این مرحله بسیار مهم است. در صورتی که برداشت مو با دقت و مهارت کافی انجام نشود، امکان آسیب رسیدن به موهای منطقه اهدا و کم پشت شدن آن ها وجود دارد. از طرف دیگر ممکن است فولیکول های برداشت شده آسیب ببینند.

در صورتی که پزشک از تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد، این مرحله بدون هیچ گونه آسیبی و با کیفیت بالا انجام خواهد شد. بنابراین انتخاب پزشک و کلینیک کاشت مو، نیاز به توجه ویژه دارد.

انتقال و جاگذاری فولیکول ها در منطقه کاشت

فولیکول های برداشت شده از منطقه اهدا، برای کاشت در منطقه کم مو یا طاس آماده می شوند. در ناحیه کاشت، شکافی به عمق حدود ۰/۷ میلی متر ایجاد می شود و فولیکول های برداشت شده در شکاف های ایجاد شده قرار داده می شوند.

کاشت فولیکول ها نیز اهمیت زیادی دارند. برای اینکه خط مو پس از کاشت طبیعی تر به نظر برسد، در مناطق خط مو از واحدهای فولیکولی یک تار مویی استفاده می شود.

در بخش های عقب تر از خط مو از واحدهای ۲، ۳ و ۴ تار مویی استفاده می شود. در این روش کاشت مو، خط مو کاملا طبیعی به نظر می رسد.

به طور کلی موهای افراد به فرم های تک دانه و یا چند دانه رویش می کنند. اگر دو فرد را در نظر بگیرید که یکی از آنها رویش مو تکی داشته باشد و فرد دیگر رویش مو دوتایی داشته باشد.

اگر از هر دو متقاضی 200 گرافت مو استخراج شود، برای فرد اول 200 تار مو و برای فرد دوم 400 تار موی قابل کاشته شدن داریم. بدین ترتیب باید خاطر نشان کرد که متقاضیان با تراکم موی بیشتر باید بانک موی بهتر و قوی تری نسبت به سایرین داشته باشند.

کاشت مو

کاندید مناسب کاشت مو به روش SUT

بهترین فردی که می‌تواند به این سوال پاسخ دهد، پزشک متخصص کاشت مو است.

درصورت داشتن شرایط زیر، تکنیک کاشت مو به روش SUT به شما توصیه می شود:

  • متقاضاین مرد که دچار طاسی آندروزنیک در ناحیه سر شده باشند.
  • در صورتی که ضربه، سوختگی و یا شیمی درمانی منجر به از دست دادن مو شده باشند.
  • در صورتی که پس از بهبودی ابتلا به التهابات پوستی ، متقاضی دچار طاسی موی سر شده باشد.
  • وجود هرگونه کم پشتی و یا طاسی در نواحی دیگری چون ابرو، مژه، سبیل، ریش، نواحی تناسلی و سینه

اگر چه که کاشت مو به روش SUT یک جراحی با حداقل تهاجم ممکن است؛ اما باز هم یک نوع جراحی ماینور محسوب می‌شود. لذا وجود برخی شرایط پاتولوژیک می‌تواند موجب بروز مشکلاتی برای متقاضی شود.

درصورت داشتن شرایط زیر، تکنیک کاشت مو به روش SUT به شما توصیه نمی شود:

  • متقاضیانی که دارای طاسی هستند ولی این طاسی الگوی مشخصی ندارد.
  • ابتلا به دیابتی که کنترل نشده باشد.
  • در صورتی که متقاضی التهابات کنترل نشده ای داشته باشد.
  • در صورتی که متقاضی مبتلا به پرفشاری خون بوده و درمانی صورت نگرفته باشد.
  • متقاضیانی که مشکلات انعقادی خون همچون هموفیلی باشند.
  • در صورتی که متقاضی سابقه حساسیت به داروهای بی حسی را ذکر کند.
  • متقاضیانی که به بیماری‌های عفونی ویروسی مانند ایدز و هپاتیت مبتلا باشند.

به همه متقاشیان کاشت مو توصیه می شود سوابق پزشکی و درمانی خود را با پزشک مشاور کلینیک در میان بگذارید تا در صورت وجود هرگونه مشکل، از روشهای دیگر برای ترمیم مو های شما عزیزان استفاده شود.

سن کاشت مو به روش SUT

تکنیک SUT به طور کلی در افراد بالای 25 سال انجام می شود، چرا که الگوهای ریزش مو در افراد جوان به درستی قابل پیش بینی نمی باشد و ممکن است پس از پیوند، همچنان ریزش مو ادامه یابد.

در واقع این افراد، برای هیچ کدام از تکنیک های پیوند مو کاندید مناسبی نیستند. البته گاهی پیش می آید که افراد در سنین بالا نیز پس از کاشت مو، دچار ریزش مو شوند.

به طور کلی بهترین سن در زنان و مردان ، سنین بالای 30 سال است.

هشدار : بسیاری از مردان جوان که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند در دام کلینیک‌های سودجو و غیرحرفه‌ای گرفتار شده و کاشت مویی انجام می‌دهند که به هیچ وجه پایدار نیست.

آقایان زیر ۲۵ سال باید قبل از کاشت مو، روش‌های دیگر درمانی را امتحان کنند و تا زمان تثبیت شدن الگوی ریزش، صبور باشند. در غیر این صورت امکان ریزش موهای کاشته شده زیاد است.

توصیه های قبل از کاشت مو

  • توصیه می شود در صورت استعمال دخانیات، حداقل 1 هفته پیش از شروع کاشت مو از کشیدن سیگار و مصرف الکل خودداری کند.
  • توصیه اکید ان که مصرف داروهای خود را به پزشک اطلاه دهید تا در مورد نحوه مصرف آن ها پیش از شروع پیوند مو به شما دستورات لازم را بدهد.
  • به طور کلی داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین از 10 روز قبل باید متوقف شود.
  • همچنین در صورتی که از ترکیبات حاوی ماینوکسیدیل استفاده می کنید، بهتر است تا از 3 هفته قبل از روز پیوند مو، آن ها را مصرف نکنید.

آزمایش های قبل از کاشت مو

۷ تا ۱۰ روز قبل از درمان، بیمار بایستی چندین تست آزمایشگاهی ضروری بدهد:

  • FBS (BS)
  • CBC
  • BUN
  • CREATININ
  • PT
  • PTT
  • HIV
  • HbsAg
  • HbsAb
  • HCV

نکات مربوط به روز عمل کاشت مو

  • صبح روز عمل، حتما استحمام کنید، اما به هیچ عنوان از شامپو های الکی دار و نرم کننده استفاده نکنید.
  • بسته به تعداد موهای پیوندی، ممکن است جلسه کاشت بین ۴ الی ۸ ساعت طول بکشید، لذا حتما صبحانه ای سبک و بدون کافئین میل کنید.
  • داروهای مصرفی خود را طبق دستور مشاور کلینیک، مصرف کنید.
  • توجه داشته باشید که بهتر است مو های ناحیه مورد نظر را تا حد ممکن کوتاه کنید.

توصیه های بعد از کاشت مو به روش SUT

در زیر به برخی موارد توصیه شده که می بایست بعد از کاشت مو مورد توجه قرار گیرد اشاره کرده ایم. برای مطالعه کامل توصیه های بعد از کاشت به صفحه اختصاصی توصیه های بعد از کاشت مو مراجعه فرمایید.

  • بیمار بدون هیچ گونه پانسمانی مرخص خواهد شد، و ممکن است نیاز باشد یک کلاه سبک بر سر بگذارد. چندین ساعت استراحت توصیه می شود.
  • به بیمار توصیه می شود، الکل، سیگار یا تنباکو مصرف نکند.
  • در صورت داشتن درد، بیمار ممکن است از آنالژزیک ها مانند پاراستامول، یا پیرالژینوم استفاده کند.
  • کمپرس سرد هم می تواند هر دو ساعت برای چند دقیقه استفاده شود. برای چند روز پس از کاشت مو، زمانی که بیمار می خواهد بخوابد، سر بایستی تقریبا تا زاویه ۴۵ درجه بالا آورده شود.
  • تا سه روز پس از کاشت مو، بیمار ممکن است احساس خارش خفیفی در نواحی عمل شده داشته باشد. احساس بی حسی هم ممکن است چند روز تا چند هفته حس شود.
  • یک روز پس از جراحی، بیمار می تواند سرش را زیر دوش با استفاغده از آب گرم برای ۵ تا ۱۰ دقیقه بشوید، اما نباید قسمت های عمل شده را لمس کند. از حوله یا خشک کن مو استفاده نکنید.
  • سرتان را همانطور که در بالا گفته شد، برای ۴ تا ۵ روز پس از درمان بشویید.
  • ممکن است پیشانی متورم شود، که در بعضی بیماران اتفاق می افتد، و ممکن است تا ۲ تا ۴ روز باقی بماند. در صورت افزایش تورم با پزشک خود تماس بگیرید.
  • از فعالیت خسته کننده ی فیزیکی تا هفته ی دوم ، از شنا کردن در استخر های شنا تا سه هفته، و از قرار قرار گرفتن در معرض نورآفتاب یا روی تخت های حمام آفتاب گرفتن تا ۶ هفته خودداری کنید.
  • بهتر است تا ۳ هفته از محصولات ضد آفتاب استفاده شود.

رشد و ریزش موها بعد از کاشت مو به روش SUT

در طول ۱ تا ۳ روز پیاز های موی کاشته شده ریشه دار می شوند. پس از ۵ روز، شما می توانید از شامپوی بچه استفاده کنید و نواحی عمل شده را به آرامی ششست و شو دهید. زخم ها در طول ۷ تا ۱۴ روز پس از عمل می افتند.

از افتادن پیاز های موی کاشته شده همراه با زخم ها نترسید تا زمانی که محل پیوند خونریزی نکند، پیاز های موی کاشته شده در محل درست خود باقی می مانند.

موهای کاشته شده تا ۳ ماه رشد می کنند و بعد دچار ریزش می شوند. این تاثیر شوک جراحی است که فولیکول مو پس از آن برای ۱۰ تا ۱۴ هفته وارد فاز استراحت خود می شود. سپس مو شروع به رشد منظم خود می کند.

رشد کامل مو پس از کاشت مو ممکن است تا یک سال طول بکشد.

در طول مرحله ی اولیه ی رشد، التهاب خفیفی در اطراف گرفت ها ممکن است به دلیل رشد موهای جدید زیر اپیدرم ایجاد شود، که با تاول های کوچک التهابی خود را نشان می دهد. این التهابات پس از استفاده از کمپرس گرم کاهش پیدا می کند.

اسکار ها در ناحیه ی اهداکننده پس از دو هفته به سختی قابل مشاهده هستند علاوه بر این به دلیل رشد موهایی که برای کاشت مو کوتاه شده بودند پوشانده می شوند.

فولیکول هایی که به درستی پیوند شده باشند، تا زمان پایان عمر بیمار مو تولید خواهند کرد.

پس از تقریبا دو هفته یک مشاوره ی پیگیری پزشکی مورد نیاز است.

تعداد گرافت توصیه شده ی برای کاشت در هر ناحیه با روش SUT

  • درصورتی که متقاصی در قسمت خط رویش دچار عقب رفتن شده است، حدود 200 الی 600 گرافت بسته به میزان عقب رفتگی برای وی در نظر گرفته می شود.
  • درصورتی که متقاصی در قسمت پیشانی دچار کچلی شده است، حدود 300 الی 1000 گرافت بسته به میزان طاسی برای وی در نظر گرفته می شود.
  • درصورتی که متقاصی در قسمت بالایی سطح سر دچار کچلی شده است، حدود 200 الی 700 گرافت بسته به میزان طاسی برای وی در نظر گرفته می شود.
  • درصورتی که متقاصی در قسمت فرق سر دچار کچلی شده است، حدود 200 الی 900 گرافت بسته به میزان طاسی برای وی در نظر گرفته می شود.

 

هزینه کاشت مو به روش SUT در تبریز

قیمت کاشت مو به روش SUT ممکن است بین 4000 تا 10000 دلار متغیر باشد . مواردی از نظر تعداد گرافت، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به تراکم دلخواه ،زمان جلسات ، دستمزد جراح، تکنسین ها و پرستاران و پزشک ناظر بر کاشت، مواد مصرفی، داروها و تجهیزات می‌توانند بر روی قیمت تاثیر گذار باشند.

نکته ای که در زمینه هزینه های مربوط به روش SUT وجود دارد آن است که در برخی از کلینیک ها ممکن است هزینه های دریافتی کم گزارش شده باشد.

بخاطر داشته باشید که گاهی اوقات پایین بودن هزینه کاشت مو ممکن است به علت عدم حضور پزشک در بیشتر این مراکز باشد و استفاده از تکنسین های تجربی در این زمینه عوارضی چون بجا ماندن حفرهای موی کاشته شده و آسیب جدی به بانک موی شخص در قسمت برداشت را برای فرد میتواند در بر داشته باشد. لذا انتخاب کلینیک معتبر با سابقه عالی در زمینه کاشت مو مهمترین و حیاتی ترین اقردام برای فرد متقاضی است.

هزینه کاشت مو به روش SUT حدود 8 تا 12 میلیون تومان می باشد. فرایند تکمیل تراکم طبیعی موها اغلب با دوبار عمل کاشت مو بدست می آید، که روش SUT این امکان را کامل برای شما فراهم می کند.

تعداد عمل ها بستگی به سطح ناحیه ی بدون موی سر، کیفیت و اندازه ی بافت پیوندی استفاده شده و ویژگی های فردی بیمار دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *