درباره بایوفیلر یا پلاسماژل بیشتر بدانیم

تزریق بایوفیلر

پلاسما بایوفیلر اتولوگ (Autologous Plasma Bio Filler) یا بایوفیلر واقعی شامل تزریق ژلی است که از خون خود بیمار گرفته می شود و از این طریق خطرات ناشی از واکنشهای آلرژیک را کاهش می دهد.

 

بایوفیلر چیست؟

بایوفیلر را می توان برای کاهش چین و چروک ها در طی یک جلسه تهیه و تزریق کرد و تمام مراحل این کار حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد.

این ژل بایوفیلر می تواند برای رفع خطوط ریز و چین و چروک ها و البته در مناطق مختلف صورت استفاده شود.

بایوفیلر از طریق جداسازی و پردازش پلاسمای خود بیمار ساخته می شود و سپس تزریق آن به صورت ، حجم دهی، لیفت و جوان سازی در صورت ، گردن و دست ها انجام می گردد. بایوفیلر دارای همان رنگ و شکل مشابه چربی اتولوگ (خود فرد) است.

بایوفیلر در حضور متقاضی و طبق خواسته فرد تهیه می گردد تا بر اساس منطقه ای که روی آن کار می شود، غلظت و سفتی مناسبی برایش ایجاد گردد.

در طی عمل، ما حدود ۲۰ الی ۳۰ میلی لیتر خون می گیریم و آن را در دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهیم تا پی آر پی PRP ( پلاسمای غنی از پلاکت ) و همچنین بایوفیلر آماده گردد.

دستگاه سانتریفوژ

بایوفیلر سپس برای درمان چین و چروک و خطوط و همچنین لیفت و جوان سازی مناطقی که دچار کاهش حجم هستند تزریق می شود.

این درمان همچنین از طریق سلولهای بنیادی و فاکتورهای رشد موجب تحریک بیولوژیکی می شود که تولید کلاژن را باعث می گردد.

اولین نتایج بلافاصله پس از درمان مشهود است و اثرات تولید کلاژن های جدید پس از دو هفته قابل مشاهده می باشد. بعد از دو ماه پلاسما ژل به طور کامل و طبیعی در ناحیه تحت درمان جذب می شود.

ما دوره ای شامل ۳ جلسه درمان را با فاصله ۴ هفته ای را پیشنهاد می کنیم. اگر این روش همراه با تزریق پی آر پی PRP باشد، نتایج حاصل از این جلسات درمانی در حدود ۲ سال پس از جلسه سوم ، ماندگار خواهد بود.

بایوفیلر همچنین توسط آزمایشات بالینی تأیید شده است که تایید کننده ایمنی و اثربخشی این روش در بهبود خطوط و چین و چروک های صورت است.

چکیده یک مطالعه بالینی در مورد سودمندی فیلر (پرکننده) پلاسمای اتولوگ (پلاسما ژل) در درمان خط خنده

زمینه :

اخیراً ، اثربخشی پرکننده پلاسمای اتولوگ (بایو فیلر یا پلاسماژل) برای کاهش چین و چروک صورت نشان داده شده است.

هدف:

هدف از مطالعه ، تأثیرگذاری و ایمنی پرکننده پلاسمای اتولوگ (بایو فیلر یا پلاسماژل)در درمان خطوط خنده (خطوط نازولبیال) است.

مواد و روش ها:

بیست بیمار کره ای با خطوط خنده متوسط ​​تا شدید وارد مطالعه شدند. بیماران با یک جلسه پرکننده پلاسمای اتولوگ (پلاسماژل یا بایوفیلر) تحت درمان قرار گرفتند.

ثرات بهبود چین و چروک در ۱ هفته ، ۴ هفته ، ۸ هفته و ۱۲ هفته پس از درمان مورد بررسی قرار گرفت.

از سه روش ارزیابی استفاده شد. اول ، دو متخصص پوست و موی مستقل نتایج را با استفاده از مقیاس ارزیابی چین و چروک ۵ نقطه ای ارزیابی کردند. دوم ، برای ارزیابی نتایج نهایی زیبایی از معیار جهانی بهبود از لحاظ زیبایی شناسی استفاده شد. سوم ، رضایت بیمار مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ، عوارض جانبی ناشی از درمان بررسی گردید.

نتایج:

ميانگين سني بيماران ۴۴٫۵ سال بود. میانگین مقیاس ارزیابی چروک ۵ نقطه ای در مقایسه با قبل از درمان در ۱ ، ۴ ، ۸ و ۱۲ هفته پس از درمان بطور معنی داری بهبود یافت (p <0.01) . ميانگين نمره جهانی بهبود زيبايي بيماران نيز نتايج بهتري را نشان داد.

نتیجه گیری:

بهبود بالینی همراه با رضايت كافي بيماران و عدم وجود عارضه جانبي معني دار نشان داد كه درمان با پرکننده پلاسماي اتولوگ (پلاسماژل یا بایوفیلر) مي تواند به عنوان گزينه درماني موثر و ايمني براي خطوط خنده در نظر گرفته شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *