یک راه ساده برای جلوگیری از پیری زودرس


جلوگیری از پیری زودرس

ویتامین E «ویتامین زنانه» نامیده می‌شود و از پیری زودرس محافظت می‌کند.

Vitamin E – ویتامین ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، اولگا چونتونوا متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد که ویتامین E یک ویتامین زنانه نامیده می‌شود، از پیری زودرس محافظت می‌کند.

اولگا چونتونوا، متخصص تغذیه در مقاله‌ای به این نکته اشاره می‌کند که چرا ویتامین E را زنانه می‌نامند و چگونه می‌توان کمبود آن را در بدن جبران کرد.

جلوگیری از پیری زودرس

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: «ویتامین E در واقع اغلب «ویتامین زنانه» نامیده می‌شود.

این ویتامین از بدن در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند و به تولد نوزادی سالم کمک می‌کند.

کمبود ویتامین E منجر به اختلال در عملکرد تولید مثل می‌شود.

وی افزود: مشکلات اصلی کمبود این ویتامین موجب دیستروفی عضلانی و همچنین اختلال در هماهنگی حرکات و مهمتر از همه، بدتر شدن بینایی است.

پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، مو کدر می‌شود و شروع به شکستن می‌کند.

این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل آثار مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند.

این متخصص تغذیه غذاهای حاوی ویتامین E را بادام، کلم بروکلی، ماهی قزل‌آلا، فلفل دلمه‌ای، روغن جوانه گندم، آووکادو برشمرد.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: به استثنای مصرف مشترک با ویتامین D می‌توان ویتامین‌ ای را با دیگر ویتامین‌ها مصرف کرد، همچنین ویتامین‌های A و C برعکس با ویتامین E سازگاری دارند و ویتامین‌ ای برای افراد مبتلا به صرع تجویز نمی‌شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *