کاشت مو از ناحیه تناسلی

کاشت مو از ناحیه تناسلی

کاشت مو از ناحیه تناسلی

طبق گزارشات تهیه شده، کاشت مو از ناحیه تناسلی جزء مهمترین مواردی است که ذهن بسیاری از داوطلبان کشت مو را به خود درگیر کرده است.

بر طبق این گزارش بسیاری از افراد تمایل دارند تا ناحیه تناسلی به عنوان بانک مو در پیوند مو مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل بر این شدیم تا در این مطلب در مورد کاشت مو از ناحیه تناسلی صحبت کنیم.

به طور متوسط هر انسان در حالت طبیعی ۱۰۰ هزار تار مو بر روی سر و حدود یک میلیون تار مو بر روی تمام نقاط بدن خود دارد، ولی متاسفانه برخی از افراد به دلایل گوناگونی بخش بزرگی از موهای سر خود را از دست می دهند و به همین خاطر ممکن است میزان موی قابل اهدا را در ناحیه پشت سر و اطراف گوش های خود نداشته باشند.

این وضعیت باعث شده تا پزشکان، کاشت مو به روش BHT را بوجود آورند. در این روش از کاشت مو به جای برداشت مو از پشت سر، موهای مورد نیاز از قسمت های مختلف بدن مانند ران، سینه، ناحیه تناسلی، کمر و … برداشت و در نواحی کم مو و طاس سر کاشته می شوند.

حال با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد افراد تمایل دارند تا برای همیشه از موهای ناحیه تناسلی خود خلاص شوند، این بسیار طبیعی است که بخواهند تا برای کاشت مو، از موهای این ناحیه از بدن آن ها استفاده شود.

آدرس کلینیک تبریزپوست:تبریز-شهرک پرواز-روبروی کلانتری-ساختمان 7 آسمان-طبقه 4

تکنیک کاشت مو از ناحیه تناسلی

در واقع هدف اصلی تمام روش های کاشت مو به جز روش کاشت مو از طریق سلول های بنیادی، انتقال مو از ناحیه دریافت کننده به ناحیه گیرنده صورت می گیرد.

در بیشتر موارد ناحیه اهدا کننده قسمتی از پشت سر بیمار است. به این خاطر که موهای این قسمت از سر نسبت به انواع ریزش مو مقاوم هستند و البته علاوه بر این از نظر ظاهر و میزان رشد کاملاً مشابه موهای سایر نقاط در سر هستند، اما در موارد خاصی پزشک می تواند از موی نواحی مختلف بدن مانند ریش، ناحیه تناسلی و … برای انجام تکنیک کاشت مو استفاده کند.

در این روش که به روش BHT معروف است، از تکنیک برداشت و کاشت فولیکول مو استفاده می شود، با این تفاوت که در این روش برای جلوگیری از نابودی فاز تلوژن موهای اهدا کننده باید ۴ تا ۵ روز پیش از عمل موهای ناحیه اهدا شونده، تراشیده شوند. زیرا احتمال دارد، موهای تلوژن در حین استخراج به خاطر حساس بودن ساختار ثانویه آسیب ببینند.

علاوه بر این پزشکان پیش از انجام جلسه طولانی کاشت مو ، ابتدا یک نمونه آزمایشی کوچک از کاشت مو را با استفاده از ۵۰ تا ۵۰۰ تار موی بدن انجام می دهند و این کار کمک می کند تا پزشک میزان درصد موفقیت این تکنیک را تخمین زده و سپس برای استفاده از این روش نظر قطعی را بدهد.

 

معایب استفاده از کاشت مو از ناحیه تناسلی

هر روش زیبایی یا درمانی که به طور غیر طبیعی و توسط انسان انجام می شود، علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می باشد.

از مهمترین معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد؛ سرعت رشد موهای ناحیه تناسلی متفاوت از موهای سر است.

علاوه بر این موهای بدن بعد از رسیدن به حدود یک سانتی متر، سرعت رشدشان بسیار کمتر می شود. بنابراین زمانی که این موها در سر فرد کاشته می شوند، پس از مدتی ممکن است کوتاهی و بلندی موها دلیلی باشد بر ایجاد یک ظاهر نامطلوب علاوه بر این موهای تمامی قسمت های بدن از جمله ناحیه تناسلی از نظر ضخامت، رنگ و حالت متفاوت از موهای سر هستند، بنابراین اگر در کاشت مو تنها از این موها استفاده بشود، ممکن است ظاهری مصنوعی و نامطلوب برای فرد ایجاد کند.

جدا از تمامی موارد گفته شده باید عنوان شود که کاشت مو به این روش به علت برداشت مو از بافت نرم به جای برداشت از بافت استخوانی نیاز به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

تفاوت های کاشت مو از ناحیه تناسلی با سایر روش های کاشت مو

  • تفاوت بین نوع پوست و ویژگی های آن.
  • تفاوت بین مسیر رشد واحدهای فولیکولی.
  • تفاوت در عمق تارهای موی زیر پوست.
  • تفاوت بین ساختار و ضخامت موها از قبیل فری و مجعد بودن موها، صافی موها و …

 

کاشت مو به روش BHT

برای انجام تکنیک کاشت مو به روش BHT لازم است تا پزشک اطلاعات و تجربه کافی در زمینه تکنیک های کاشت مو به روش های FUT و FIT را داشته باشد. همچنین رعایت کردن اصول خاصی برای انجام این روش از پیوند ضروری است.

این اصول عبارتند از:

  • استخراج صحیح موها از ناحیه اهدا کننده.
  • آماده سازی درست واحدهای فولیکولی.
  • در نظر گرفتن مسیر درست و نحوه صحیح چیدمان موها.
  • کاشت بهینه.
  • ایجاد یک خط رویش موی طبیعی.

 

چه کسانی کاندید مناسب برای کاشت مو به روش BHT هستند؟

روش کاشت مو از ناحیه تناسلی یکی از زیر شاخه های کاشت مو به روش BHT است.

برای اینکه تشخیص دهیم که فرد کاندید مناسبی برای استفاده از این روش است یا خیر باید برخی از موارد را در نظر گرفت. به عنوان مثال در مواردی که موهای پشت سر فرد اهدا کننده کافی نباشد، استفاده از کاشت مو به روش BHT و برداشت مو از اندام های مختلف موثر است.

علاوه بر این کسانی که می خواهند از تکنیک BHT استفاده کنند باید در نواحی مختلف بدن خود مانند سینه، ران، ناحیه تناسلی، ریش و یا … تراکم مناسبی از مو را داشته باشند.

در برخی موارد که افراد از کاشت مو به روش FUT و یا FIT استفاده کرده اند، ولی از تراکم ایجاد شده راضی نیستند، پزشک می تواند به کمک کاشت مو به روش BHT تراکم مورد نظر را برای فرد ایجاد نماید.

افرادی که می خواهند جای اسکار یا خط بخیه ایجاد شده از کاشت مو به روش FUT را پوشش دهند، به راحتی می توانند به کمک کاشت مو از ناحیه تناسلی این کار را نیز انجام دهند.

 

کاشت مو به روش BHT یک روش موفق در کاشت مو

همانطور که قبل تر عنوان شد، در کاشت مو به روش BHT یا کاشت مو از ناحیه تناسلی به علت تفاوت ساختار بین موهای بدن و موهای سر احتمال ایجاد یک ظاهر مصنوعی و نامطلوب بسیار زیاد است. به این خاطر معمولاً پزشکان معتقدند که کلید موفقیت کاشت مو به روش BHT در ترکیب و مخلوط کردن مناسب موهای بدن با فولیکول های برداشته شده از برخی از نواحی سر است.

اینکار باعث می شود تا موهای برداشته شده از سر که ساختاری کاملاً شبیه با موهای موجود بر روی سر دارند، ظاهری طبیعی برای فرد ایجاد کنند و از طرفی موهای بدن که در لابه لای این موها کاشته می شوند، تراکم لازم را به وجود آورند.

 

هزینه کاشت مو از ناحیه تناسلی

در واقع کاشت مو به روش BHT یا کاشت مو از ناحیه تناسلی هزینه بیشتری نسبت به سایر روش های کاشت مو دارد. دلیل آن هم جلسات وقت گیر، کار فشرده و فرآیند کاملاً پیچیده استخراج فولیکول از بافت های نرم بدن است که نیاز به آموزش و مهارت بسیار بالایی دارد.

استخراج درست و انجام پیوند مناسب میزان موفقیت این روش را تعیین می کند و فقط جراحان حرفه ای هستند که می توانند این کار را به خوبی انجام دهند. در واقع چگالی موفقیت بخش های اهدا کننده موی بدن بسته به ناحیه آن متفاوت است و علاوه بر این پیوند مو با موهای چندگانه بدن بسیار نادر می باشد.

 

نتیجه گیری

و در انتها بهتر است بدانید که تاکنون پژوهش های زیادی در زمینه برداشت مو از بدن و یا کاشت مو از ناحیه تناسلی به طور ویژه انجام نشده است.

در واقع اکثر پژوهش ها بر روی روش های کاشت مو به روش FUT و FIT متمرکز هستند.

روش BHT به علت نبود دانش و تجربه کافی غالباً به عنوان آخرین روش پیوند و افزایش موی سر در نظر گرفته می شود. به این خاطر متاسفانه لازم است تا بیمارانی که تمایل به انجام کاشت مو از ناحیه تناسلی یا سایر قسمت های بدن را دارند، بدانند که تضمینی برای ریشه دار شدن درصد بالایی از گرافت های کاشته شده وجود ندارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *