چگونه ابروهایی پرپشت داشته باشیم؟


ابروهای پرپشت

یکی از مشکلاتی که عده ای از خانم ها با آن روبرو هستند، رشد نکردن ابروها یا کم پشت شدن آنهاست. این اتفاق ممکن است در پی نازک کردن( حتی بعد از یکبار) یا تراشیدن ابرو بیفتد.
ابروهای طبیعی بعد از تراشیدن معمولاً بعد از 6 تا 8 هفته به اندازه اصلی خود می رسند.

راههای پرپشت کردن ابروها:

1)موهای ابرو سراسر پروتئین هستند. اگر احساس می کنید که دچار کمبود پروتئین یا سایر ویتامینهای ضروری هستید، برای رشد طبیعی موهای آن، نیاز به ذخیره مجدد این ویتامینها دارید. ویتامینهای A,B,C و E همگی در رشد ابروها موثرند. قرصهای اسید فولیک نیز به فولیکولهای مو کمک می کنند.

2)موهای ابرو را با یک برس ارزان قیمت ابرو، به مدت 2 دقیقه شانه کنید. شانه کردن موهای ابرو باید در جهت رشد آنها، به سمت بالا و خارج صورت باشد، این کار باعث تقویت ناحیه ابرو و تسریع در رشد موها می شود.

3) یک ماده تقویت کننده ابرو (از نوع استاندارد آن، مثلاً ماده Rogaine) از داروخانه تهیه کنید و مقداری از آن را روی ابروها بمالید. مراقب باشید که داخل چشمتان نرود. این ماده را روزی دوبار روی ابروها بمالید تا کاملاً پر شوند. Rogaine باعث می شود ابروها سریع تر رشد کنند و زماغن 6 الی 8 هفته ره به 2 هفته کاهش می دهد.
در طول استفاده از این دارو و رشد موهای ابرو، میزان استفاده از این ماده را به تدریج کاهش دهید تا به 2 بار در هفته برسد و با وجد رشد ابروها تا اندازه دلخواه، مصرف این مقدار دارو را تا یک ماه ادامه دهید.

4) اگر کم پشتی ابروهای شما فقط مختص به نواحی خاصی از آن است، موقتاً از مداد ابرو استفاده کنید. بهتر است فواصل خالی بین موهای ابرو را با کشیدن خط های کوتاه و درهم پر کنید تا اینکه یک خط ممتد و پررنگ بکشید.
در مورد رنگ مداد ابرو و ابروهایتان نیز دقت کنید. در نهایت روی ابروها را با سیلر ابرو( ماده ای برای ثابت کردن حالت و رنگ ابروها) اسپری کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *