راههای پیشگیری از چین و چروک پوست


راههای پیشگیری از چین و چروک پوست

پوست چروکیده معمولاً دارای بافت خشن و زمخت بوده و پر از چین و چروک می باشد.

اگر پوست شما چین و چروک داشته و یا اینکه مایلیید از ایجاد چین و چروک روی صورتتان جلوگیری بعمل آورید به نکات زیر توجه کنید.

1)همواره هرگاه می خواهید از خانه خارج شوید از کرمها و یا لوسیونهای ضد آفتاب استفاده کنید.

2)از صابون استفاده نکنید. بجای آن صورت خود را با کرم شیر یشویید.

3)در شب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

4)صبح پیش از آنکه حمام بگیرید سفیده تخم مرغ را جدا کرده و آن را با یک قاشق سوپخوری عسل و 4 قاشق چایخوری آب هویج مخلوط کرده و بر روی صورت خود قرار دهید.

5)باقیمانده آرایش خود را توسط یک پنبه آغشته به آب گرم ( که قدری نشاسته به آن افزوده شده است) پاک کنید. این کار زبری و چین و چروک پوست را رفع خواهد کرد.

6)پیش از آنکه از وان استفاده کنید 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آب وان اضافه کنید.

7)در تمام فصول از مواد آرایشی حاوی ترکیبات مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

8)مشتقات ویتامین A (ترتینوئین) که برای درمان آکنه بکار گرفته می شود گاهی نیز برای درمان چین و چروک صورت نیز تجویز می گرد. طریقه استفاده از آن یک بار قبل از خواب بوده و تنها برای رفع چین و چروک های سطحی و کوچک استفاده می شود.

9)استفاده از اسیدهای میوه (AHA): مصرف منظم AHA بافت پوست را بهبود بخشیده و پوستهای پیر را درخشنده تر نشان می دهد. همچنین سبب افزایش ساخت کلاژن و هیالورونیک اسید می گردد.

10)پیلینگ شیمیایی و میکرودرم ابریژن(سایش پوست) دو روش دیگر برای درمان پوست چروکیده می باشند.

11)ماساژ: هنگام استفاده از کرمهای مرطوب کننده دستان خود را بصورت حرکات مدور به ملایمت از چانه تا میان پیشانی بالا آورده و سپس دستانتان را به دو سوی صورتتان به پایین سر دهید. این کار را 12مرتبه تکرار کنید.

12)نور خورشید علت اصلی چین و چروک، تغییرات رنگدانه ها و سرطان پوست می باشد. تا حدامکان از در معرض قرار گرفتن مقابل نور خورشید پرهیز کنید. هرگاه از خانه خارج می گردید حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

13)چای: تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن چای سبز تاثیر بسزایی بر فرایند پیری دارد. چای منبع غنی از آنتی اکسیدان بوده که با رادیکالهای آزاد بدن شما مبارزه می کند. حداقل چای کیسه ای را به مدت 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا بیشترین نتیجه را بدست آورید.

14) خشکی پوست: با افزایش سن سلولهای پوست آب و چربی کمتری تولید خواهد کردد. برای مقابله با خشکی پوست باید همیشه از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

15)خواب مناسب: کیفیت خوابیدن شما روی پوست شما تاثیر گذار می باشد. از بالش نرم، بزرگ با پارچه طبیعی و غیر مصنوعی استفاده کنید.

16)در معرض حرارت قرار نگیرید: گرما قادر است به درون پوست رخنه کرده و به بافتهای همبند صدمه وارد کند. هنگام استفاده از سشوار دستی آن را در حالت بسیار داغ قرار ندهید و جریان هوای گرم را مستقیماً به سمت پوست نگیرید. از گرمای نیمروزی نیز پرهیز کنید.

17)آب فراوان بنوشید: متخصصین توصیه می کنند که حداقل روزانه 8 لیوان آب بنوشید. این کار پوست شما را بهبود می بخشد.

18)از کشیدن سیگار خودداری کنید: سیگار کشیدن پوست را از جریان یافتن طبیعی خون محروم ساخته و سبب انقباض مویرگهای پوستی می گردد. همچنین سیگار از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست بدن جلوگیری می کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *