پیوند مو در تبریز

کاشت مو از ناحیه تناسلی

افزایش روز افزون افرادی که از طاسی سر رنج می برند باعث شده که پزشکان و متخصصین به فکر راههای درمان و جایگزینی آن ها بیوفتند چرا که زیبایی در فرد بسیار مهم بوده و اینکه از اولین الویت های فرد زیبایی می باشد.

تا کنون و در حال حاضر تنها راه درمان طاسی سر و ریزش مو پیوند مو می باشد که روز به روز در حال آپدیت و به روز رسانی است.

 

تاریخچه پیوند مو

برای اولین بار پیوند مو توسط یک پزشک ژاپنی بنام دکتر اوکادا مطرح و پیشنهاد شد ولی به دلیل اینکه در آن زمان ژاپن وارد جنگ جهانی دوم شد نتوانست این روش را به ثبت برساند و بعده ها کشور آمریکا این روش پیوند را توسط پزشکان آلمانی به ثبت رساند.

 

پیوند مو چیست؟

به کلیه مراحل و مراتبی که طی آن تار موها را از پشت سر فرد برداشت می کنند و در فضاهایی که خالی از مو می باشد انتقال می دهند را پیوند مو می گویند.

 

انواع روش های پیوند مو

پیوند مو به روش fut

نخستین و اولین روش پیوند مو که به دنیای پزشکی معرفی شد پیوند مو به روش fut بود که در این نوع پیوند مو یک نواری را از پشت سر فرد برداشت می کنند و موها را از آن فلپ موها را برداشت می کنند و در نواحی طاس سر می کارند از نقص های این روش می توان به جراحی پشت سر ، برش های عمیق ، بیهوشی و … اشاره کرد که به هبچ وجه مناسب نمی باشد.

پیوند مو به روش fit

پس از پیوند مو به روش fut و با نواقص بیش از حدی که این روش داشت دانشمندان و متخصصان در این زمینه پیوند مو به روش fit را معرفی کردند در این روش موها را از پشت سر نه به شکل فلپ بلکه از پوست سر برداشت می کنند و در نواحی طاس سر می کارند اما این روش هم همانند روش پیوند مو fut نواقصی همچون درد بیش از حد ، خونریزی ، کیفیت پایین کار ، عدم برداشت و استفاده از تمامی بانک موی فرد و …. را دارا بود که به نسبت به روش اول مناسب تر بود اما راضی کننده نبود.

پیوند مو به روش sut

به روز ترین و آخرین روش پیوند مو حال روز دنیا پیوند مو به روش sut می باشد که پس از دو روش قبلی معرفی شده و نواقص روش های قبل را برطرف ساخته و به نقطه قوت رسانده است در این روش با دستگاه اتوماتیک موها برداشت می شود و همین امر باعث می شود که از تمامی بانک موی فرد استفاده شود همینطور برداشت تا 14000 تار مو در یک جلسه سبب تمایز روش پیوند مو sut با سایر روش ها شده است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *