میکروپیگمنتیشن در تبریز


میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن یک روش زیبایی است که برای بهبود یا جایگزینی رنگ از دست رفته روی پوست استفاده می شود.

این روش بیشتر در صورت استفاده می شود – برای تقویت ابرو ، مژه ، پلک (به عنوان خط چشم) و لب. همچنین برای استتار یا بهبود اسکارها ، حتی رنگ آمیزی پوست و بازگرداندن رنگ به نواحی از پوست که رنگ خود را از دست داده اند ، استفاده می شود.

در ادامه این مطلب به صورت کامل به این موضوع که میکروپیگمنتیشن چیست و چه کاربردهایی در صنعت زیبایی دارد می پردازیم .

همه خانم ها در سراسر جهان هر روز هزینه زیادی صرف خرید لوازم آرایشی می‌کنند تا زیبا و بی نقص به نظر برسند، اما به ندرت این کار طبق برنامه پیش می رود و به همین دلیل به یک راه حل دائم و مدرن نیاز است.

با وجود تعداد کثیری دستگاه میکروپیگمنتیشن موجود در بازار، وقت آن رسیده است که دستگاه های تاتو بی عیب و نقص را امتحان کنید. این دستگاه ها انقلابی در دنیای زیبایی هستند،

با استفاده از این دستگاه ها مطمئناً در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. شما می توانید هر روز مدت زمان بیشتری بخوابید ولی همچنان به موقع سر کارتان حاضر شوید.

این دستگاه ها اخیراً در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کردند. همچنین ابزار به افرادی که به خاطر بیماری یا هر دلیل دیگری ابروهای خود را از دست داده اند یا از لکه های پوستی روی صورت خود رنج می برند نیز پیشنهاد می شود.

 

میکروپیگمنتیشن ابرو

با این تکنیک می توان ابروهایی زیبا و بی نقص داشت . در این روش رنگدانه های رنگی روی پوست کشیده شده و ابروهایی طبیعی به شما می بخشد. میکروپیگمنتیشن را می توان آن را به عنوان یک نوع تاتو در نظر گرفت . با این تفاوت که با دستگاه میکروپیگمنتیشن مخصوص و رنگدانه هایی که بر اساس آب مقطر هستند انجام می شود.

میکروپیگمنتیشن

رنگدانه ها با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن فقط روی سطح پوست قرار می گیرند. بنابراین ، این روش درمانی بسیار ایمن تر از تاتو ابرو به روش سنتی است.

میکروپیگمنتیشن لب

این روش یک تکنیک آرایشی برای رنگ آمیزی دائمی لب ها است. این روش به اصلاح رنگ لب ها کمک می کند و بدون استفاده از جراحی زیبایی حجم خوبی به آنها می دهد. میکروپیگمنتیشن یک روش بدون درد و بسیار سریع با کمک یک دستگاه میکروپیگمنتیشن خاص انجام می شود. با استفاده از این دستگاه رنگدانه به لب وارد می شود. با این تکنیک می توان رنگ تیره لب یا نواقص پزشکی را اصلاح کرد.

میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن موی سر

در اثر ریزش مو ممکن است نواحی از پوست سر با موها کاملا پوشیده نشود و ظاهر نامناسبی داشته باشد. با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن مخصوص پوست سر می توان این نواحی را رنگ آمیزی کرد. با تزریق رنگدانه ها در این نواحی پوست سر کمتر نمایان میشود و منجر به زیباتر شدن ظاهر موها و سر می شود.

میکروپیگمنتیشن سر

میکروپیگمنتیشن خط چشم

با استفاده از دستگاه های میکروپیگمنتیشن می توان برای چشم ها را زیباتر کرد . با استفاده ازتکنیک های میکروپیگمنتیشن در ناحیه رویش مژه ها میتوان رنگدانه ها را تزریق کرد. در نتیجه این کار مژه ها پر تر به نظر می رسند . این کار را می توان با هدف ایجاد خط چشم نیز انجام داد، همچنین برای افرادی که در اثر شیمی درمانی و یا بیماریهای دیگر دچار ریزش مژه شده اند توصیه می شود.

میکروپیگمنتیشن ابرو

کاربرد میکروپیگمنتیشن در پزشکی

به کمک دستگاه های میکروپیگمنتیشن میتوان عوارض بسیاری از بیماری ها را درمان کرد.در شرایطی که به علت بیماریهای خاص رنگدانه های صورت و یا موهای ابرو یا مژه یا موهای سر از بین رفته باشند می توان با کاشت رنگدانه ها با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن در ناحیه مورد نظر نواقص ظاهری را اصلاح کرد.

  • به عنوان مکمل جراحی ترمیمی صورت.
  • جایگزینی ابروهایی که به دلیل سن یا شرایط پزشکی زمینه ای نازک شده اند.
  • برای استتار کم رنگی پوست به دلیل بیماری پیسی.
  • برای بازسازی آرئول (ناحیه اطراف نوک سینه) پس از جراحی سینه.
  • به عنوان یک راه حل دائمی اگر به آرایش سنتی و موقت حساسیت دارید.

 

عوارض احتمالی میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن خطرات یا عوارض متعددی دارد. البته در صورتی که میکروپیگمنتیشن توسط یک متخصص زیبایی حرفه ای و با تجربه و دستگاه میکروپیگمنتیشن استاندارد انجام شود به ندرت ممکن اطت که عوارضی پیش بیاید.

این عوارض شامل موارد زیر می شوند:

عفونت:

در صورت وجود سوزن در صورت عدم استفاده از سوزن های استریل یا جوهر آلوده همیشه احتمال عفونت وجود دارد. اگر این عمل در مطب پزشک متخصص زیبایی انجام شود (در مقایسه با یک سالن تاتو کنترل نشده) ، احتمالاً عفونت های ناشی از این نگرانی ها بسیار کمتر است. سوزن های غیر استریل می توانند بیماری هایی مانند هپاتیت ، HIV و عفونت های استاف را منتقل کنند.

واکنش آلرژیک:

ممکن است به رنگ جوهر تاتو (رنگدانه های مورد استفاده) یا نوع جوهر تاتو حساسیت داشته باشید. (قبل از اینکه متخصص مراقبت های بهداشتی شما عمل شما را انجام دهد ، باید یک آزمایش خراش را در پشت گوش یا انگشت شما انجام دهد تا ببینید واکنش نشان می دهید.)

عوارض چشم:

روش های میکروپیگمنتیشن در اطراف چشم می تواند باعث از دست رفتن مژه ها ، آسیب شدید پلک ، ایجاد پوسته پوسته شدن و اکتروپیون شود . استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن استاندارد به دلیل حساسیت چشم ها بسیار اهمیت دارد.

ندول ها و بافت اسکار:

بدن شما می تواند به جوهر تاتو به عنوان “ماده خارجی” واکنش نشان دهد و ممکن است ندول ایجاد کند. (به نام گرانولوم) در اطراف ذرات رنگدانه. کلوئیدها زخم هایی هستند که می توانند زمانی که پوست شما آسیب می بیند یا آسیب می بیند ایجاد شوند. کلوئیدها بزرگتر از ناحیه آسیب دیده پوست هستند.

عوارض MRI:

برخی از گزارش ها مبنی بر تداخل رنگدانه های جوهر خالکوبی در کیفیت اسکن MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) وجود دارد. همچنین مواردی از تورم یا سوزش در ناحیه خالکوبی صورت بیماران وجود دارد که تحت تصویربرداری MRI از سر قرار گرفته اند.

واکنشهای معمولی که پس از میکروپیگمنتیشن مورد انتظار است شامل کمی خونریزی ، تورم و کمی پوسته پوسته شدن است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *