هزینه و روشهای لیفت چشم در تبریز

هزینه لیفت با نخ

لیفت چشم چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که درمان افتادگی یا پف پلک‌ها یا حذف پوست اضافه آن‌ها تنها از طریق جراحی ممکن است. بنابراین این افراد به دلیل نگرانی از عوارض جراحی یا ترس از بیمارستان اقدامی برای درمان نمی‌کنند.

علاوه بر این برخی دیگر تصور می‌کنند که روش‌های لیفت چشم ممکن است به چشم‌ها آسیب وارد کرده و در دید آن‌ها اختلال ایجاد کند.

نگرانی‌های دیگری نیز در خصوص انجام لیفت چشم وجود دارد که خود مانعی برای انجام این کار هستند.

در این مطلب قصد داریم به همه سوالات شما درباره لیفت چشم پاسخ داده و نگرانی‌های شما را در این خصوص برطرف کنیم.

لیفت چشم که با نام‌های لیفت پلک یا بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌شود، روشی برای جوان‌تر کردن و زیباتر کردن چشم‌ها است که با استفاده از آن می‌توانید آثار خستگی و افزایش سن را از چهره خود رفع کنید.

این روش معمولا برای برداشتن پوست‌های اضافه پلک یا برطرف کردن پف و افتادگی آن‌ها استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از آن می‌توان افتادگی‌های کناره چشم را نیز برطرف کرده و چین‌وچروک‌ها را از بین برد. لیفت چشم می‌تواند شما را به ایام جوانی برگرداند.

توجه کنید که این روش تنها برای زیبایی استفاده نمی‌شود. لیفت چشم را می‌توان برای برخی اهداف درمانی نیز استفاده کرد.

به‌عنوان‌مثال در افراد مسن با اصلاح افتادگی پلک‌ها می‌توان دید را بهتر کرد.

به‌طورکلی لیفت چشم دارای انواع مختلفی است. لیفت زیر چشم، دور چشم، گوشه چشم، گودی زیر چشم، افتادگی چشم و اطراف چشم از انواع لیفت چشم هستند. روش‌های متفاوتی برای انجام انواع مختلف لیفت چشم استفاده می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

 جهت مشاوره رایگان و انجام لیفت چشم در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

دلیل افتادگی پلک یا پف زیر چشم

با افزایش سن و کم شدن سطح کلاژن‌های پوست، پوست کم‌کم رطوبت و چربی خود را از دست داده و دیگر خاصیت ارتجاعی ندارد. بنابراین به‌مرورزمان پوست پلک‌ها افتاده شده و چشم حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد.

در پلک بالایی چشم افتادگی پلک باعث ایجاد پوست‌های اضافه‌شده و گاهی این پوست‌ها بر روی مژه‌ها نیز می‌آیند. در نتیجه همین موضوع دید افراد مسن را مختل می‌کند.

در پلک پایینی نیز معمولا لایه‌های چربی جمع شده و پف زیر چشم را ایجاد می‌کند. این موضوع به دلیل ضعیف شدن غشای نگه‌دارنده چربی اطراف چشم و ضعف ماهیچه‌ها رخ می‌دهد.

هردوی این موارد از طریق لیفت چشم قابل‌حل است. بنابراین شما می‌توانید با این روش آثار افتادگی و پف را از بین برده و حالت طبیعی را به چشمان خود برگردانید.

چه کسانی می‌توانند لیفت چشم انجام دهند؟

همان‌طور که اشاره کردیم لیفت چشم روشی برای رفع افتادگی پلک‌ها یا برطرف کردن پف آن‌ها است. بنابراین هر شخصی با هر سن و سالی که با این مسائل دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌تواند لیفت چشم را امتحان کند.

با این روش علاوه بر زیبایی بیشتر چهره، می‌توانید دید خود را بهبود داده و احساساتتان را راحت‌تر بروز دهید. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که در زمان نگاه کردن به آینه پلک‌های خود را به سمت بالا می‌کشید، بهتر است به فکر انجام لیفت چشم باشید.

برای انجام لیفت چشم با روش‌های جراحی یا بدون جراحی باید از سلامت عمومی برخوردار باشید. همچنین نباید انتظار معجزه از لیفت چشم داشته باشید. پزشک قطعا نهایت تلاش خود را برای برطرف کردن همه مشکلات و جذاب‌تر کردن چهره شما خواهد کرد. اما نباید انتظار داشته باشید که پس از لیفت چشم همه‌چیز دقیقا مثل روزهای جوانی شما شود.

ارث خانوادگی می‌تواند یکی از عوامل موثر در افتادگی پلک‌ها یا پف زیر چشم باشد. بنابراین اگر در خانواده شما افراد زیادی هستند که با این مسئله درگیرند، بهتر است شما هرچه سریع‌تر برای لیفت چشم اقدام کنید.

معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که لیفت چشم از سن ۲۲ یا ۲۳ سالگی به بعد انجام شود. چراکه تا پیش از آن هنوز ماهیچه‌ها در حال رشد هستند. البته در بعضی موارد با صلاحدید پزشک می‌توان در سنین پایین‌تر نیز این کار را انجام داد.

روش‌های مختلف لیفت چشم

تاکنون روش‌های مختلفی برای لیفت چشم به وجود آمده است. هریک از این روش‌ها تکنیک‌های خاص خود را داشته و برای رفع اشکالات در نقطه مشخصی از پلک یا چشم استفاده می‌شوند. انتخاب روش مناسب لیفت چشم بر عهده پزشک است. او با بررسی آناتومی بدن بیمار و اهداف و انتظاراتی که از لیفت چشم دارد، می‌تواند بهترین روش را برای بیمار تجویز کند.

لیفت چشم با نخ

همچون روش‌های دیگر لیفت با نخ در این روش نیز از نخ‌ PDO که نخ‌هایی قابل‌جذب هستند، استفاده می‌شود. البته به دلیل حساس بودن چشم‌ها معمولا نخ‌های مورد استفاده در لیفت چشم کمی ظریف‌تر است.

لیفت چشم

عمل لیفت چشم با نخ، نیازی به بیهوشی نداشته و پزشک برای به صفر رساندن احتمال ایجاد درد از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

در این عمل که معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، پزشک نخ‌های مخصوص را با استفاده از سوزن بسیاری ریزی از زیر پوست شما رد کرده و آن‌ها را می‌کشد. همین کشش نخ‌ها باعث کشیده شدن پوست شده و لیفت را انجام می‌دهد.

توجه کنید که در این روش هیچ زخمی بر روی صورت شما ایجاد نشده و آسیبی به چشمانتان نمی‌رسد. چراکه محل‌های ورود و خروج سوزن کاملا دقیق مشخص شده و رد شدن سوزن آسیبی به بافت چشمان شما نمی‌رساند.

ماندگاری این روش بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. این مدت بستگی به نوع نخ و مدت‌زمان جذب آن دارد. درهرحال لیفت نخ با چشم روشی دائمی نیست و پس از جذب شدن نخ‌ها، چشم‌ها به حالت طبیعی برمی‌گردند. بنابراین پس از مدتی نیاز به ترمیم خواهد داشت.

لیفت چشم با دستگاه پلکسر

این روش که یکی از روش‌های بدون جراحی برای لیفت چشم است، به کمک پلاسما انجام می‌شود.

در این روش با استفاده از پلاسما لایه‌های پوست تبدیل به گاز شده و همین موضوع باعث جمع شدن پوست می‌شود.

برای لیفت چشم با دستگاه پلکسر هیچ برشی روی سطح پوست انجام نمی‌شود. تنها چربی‌ها و لایه‌های اضافه پوست گرم شده و تبدیل به گاز می‌شوند. همین افزایش حرارت باعث افزایش تولید کلاژن‌های پوستی نیز می‌شود. نتایج این روش معمولا تا ۵ سال باقی خواهند ماند.

شاید شما تصور کنید که حرارت ایجادشده در اثر استفاده از دستگاه پوست شما را خواهد سوزاند. اما باید بگوییم که اصلا این‌طور نیست. در طول این عمل که به مدت ۴۰ دقیقه طول می‌کشد، جرقه‌هایی بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود که روند تولید کلاژن را سریع‌تر خواهد کرد. این جرقه هیچ ضرری برای پوست شما نداشته و سطح رویی آن را کمی گرم می‌کند.

توجه کنید که انجام این روش به افراد مبتلا به صرع، خانم‌های باردار، افراد داری پروتزهای فلزی و باتری‌های قلبی، مبتلایان به واریس، بیماری‌های استخوانی و سرطان توصیه نمی‌شود.

لیفت چشم با جراحی

لیفت چشم با جراحی معمولا برای کسانی استفاده می‌شود که افتادگی پلک آن‌ها تقریبا شدیدی بوده و با روش‌های غیر جراحی قابل‌حل نیست. از این روش می‌توان برای اصلاح افتادگی پلک بالا در افراد مسن، رفع پف پلک، برداشتن پوست اضافه پلک‌ها یا نواحی اطراف چشم استفاده کرد.

همچنین پزشکان لیفت چشم با جراحی را به افرادی که قصد دارند افتادگی پوست اطراف چشم خود را برطرف کرده و چین‌وچروک‌های ریز این ناحیه را از بین ببرند توصیه می‌کنند. توجه کنید که این روش نمی‌تواند برای درمان سیاهی زیر چشم و خطوط پنجه کلاغی اطراف آن مفید باشد. همچنین چین‌وچروک نواحی دیگر صورت نیز از طریق روش لیفت چشم با جراحی برطرف نمی‌شوند.

معمولا عمل لیفت چشم عملی یک‌ساعته است. اما اگر بخواهید افتادگی و پف هر دو پلک را برطرف کنید، عمل شما حدود دو ساعت طول خواهد کشید. این عمل معمولا در بیمارستان انجام شده و به بیمار داروی بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. درصورتی‌که قصد انجام عمل بر روی پلک‌های بالا و پایین هر دو چشم را داشته باشید، جراحی معمولا از پلک‌های بالا شروع می‌شود.

درواقع پزشک برش کوچکی بر روی پلک‌های بالایی ایجاد کرده و چربی‌ها و پوست اضافه را برمی‌دارد. بخیه‌های پلک بالایی معمولا ۳ تا ۶ روز باقی مانده و سپس کشیده می‌شوند. در مورد پلک پایینی نیز ممکن است روش مورداستفاده نیازی به بخیه زدن نداشته باشد.

اثرات لیفت چشم با جراحی معمولا تا سال‌ها باقی مانده و نیازی به ترمیم ندارد. درصورتی‌که شما سبک زندگی درستی را پیش گرفته و به‌خوبی از چشمان خود محافظت کنید، می‌توان ماندگاری این اثرات را ۵ تا ۷ سال دانست. البته بالا رفتن سن درهرصورت تاثیر خود را روی چشمان شما خواهد گذاشت. اما باید توجه کنید که جراحی ترمیمی معمولا بر روی پلک بالا انجام گرفته و پلک پایین خیلی کم نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.

برای اینکه تاثیر جراحی لیفت چشم بیشتر مشخص شود، می‌توانید آن را به همراه دیگر عمل‌های زیبایی نیز انجام دهید. عمل‌هایی نظیر لایه‌برداری لیزری، لیفت نواحی دیگر صورت نظیر لیفت ابرو و لیفت پیشانی یا تزریق ژل در کنار لیفت چشم باعث می‌شوند که آثار جوانی در چهره شما مشهودتر باشد.

لیفت چشم با جراحی خود دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

1)لیفت چشم با جراحی پلک بالا

معمولا وجود افتادگی در پلک بالای افراد باعث ایجاد حالت خستگی و افسردگی در چهره شما می‌شود. منظور از افتادگی پلک بالا این است که این پلک حالت طبیعی خود را از دست داده به سمت پایین متمایل شده است.

این موضوع در افراد مسن بسیار شایع است و در بعضی موارد دید آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. برای رفع این مشکل و جوان‌تر کردن چهره این افراد با جراحی پلک بالا پوست‌های اضافه برداشته شده و چشم دوباره حالت طبیعی خود را به دست می‌آورد.

به‌منظور انجام جراحی در پلک بالا، برش کوچکی در چین‌های طبیعی چشم انجام گرفته و با توجه به شدت افتادگی مقدار مشخصی از چربی و پوست اضافه پلک برداشته می‌شود.

همچنین عضلات اطراف چشم نیز تا حدودی تغییر داده می‌شوند تا چشم به حالت طبیعی خود برگردد. پس از اتمام عمل ناحیه برش بخیه می‌خورد. اما مدتی پس از عمل هیچ اثری از جای زخم یا بخیه در پلک چشم دیده نمی‌شود.

2)لیفت چشم با جراحی پلک پایین

شایع‌ترین مشکل در پلک پایینی چشم پف آن است. این مشکل در افراد مسن بیشتر دیده می‌شود اما برخی از جوان‌ترها نیز ممکن است با مشکل پف زیر چشم سروکار داشته باشند. این موضوع باعث می‌شود که چهره شما همواره خواب‌آلوده به نظر برسد و این ممکن است کمی آزاردهنده باشد.

پزشکان معتقدند که علت اصلی پف زیر چشم جمع شدن چربی در این ناحیه است. دقیقا به همین دلیل این مورد جوانان را نیز درگیر خود کرده است. البته ممکن است در سنین پایین‌تر پف زیر چشم کمتر به چشم بیاید و به‌مرورزمان با کمتر شدن حالت ارتجاعی پوست شدیدتر می‌شود.

با استفاده از لیفت چشم با جراحی می‌توان این مشکل را کاملا برطرف کرد. در این روش نیز همچون روش قبل برش کوچکی در پلک پایینی داده می‌شود.

این برش ممکن است در زیر مژه‌ها از بیرون چشم یا در داخل پلک زده شود. درصورتی‌که برش از داخل پلک انجام شود، پس از اتمام عمل با استفاده از روش فرکشنال CO2 محل برش بسته می‌شود.

پزشک با توجه به میزان پف زیر چشم، سن بیمار و وضعیت او نوع برش و محل آن را به‌طور دقیق تعیین می‌کند. پس ‌از انجام برش چربی‌ها از زیر چشم خارج شده یا جابه‌جا می‌شوند. بنابراین پلک پایین پس از جراحی به حالت طبیعی خود برمی‌گردد.

در این روش باید حتما پوست‌های اضافه پلک برداشته شده و ماهیچه‌ها کمی کشیده شوند. این موضوع باعث طبیعی‌تر شدن نتایج جراحی خواهد شد.

3)لیفت چشم با روش‌های خانگی

روش‌هایی که به‌منظور لیفت چشم در خانه معرفی می‌شوند، بیشتر برای جلوگیری از پیری زودرس پوست یا افتادگی آن در جوانی مفید هستند.

درواقع برای افرادی با سن بیشتر نمی‌توان این روش‌ها را مفید دانست. چراکه روش‌های خانگی از بین برنده پف یا افتادگی نیستند. به‌هرحال شما برای سفت کردن پوست دور چشم خود و لیفت آن می‌توانید از ماسک‌های زیر استفاده کنید.

ماسک سیب و عسل : قطعات کوچک سیب را به‌صورت پوره درآورده و با عسل مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پلک‌های خود قرار دهید و سپس به‌آرامی با آب سرد بشویید.
چای کیسه‌ای بابونه : ابتدا باید چای‌های کیسه‌ای به مدت یک روز در فریزر قرار دهید. سپس روز بعد به مدت ۲۰ دقیقه کیسه‌ها را روی چشمان خود بگذارید.
ماسک بابونه و خیار : برای ساخت این ماسک باید گل‌های بابونه را بجوشانید. پس از خنک شدن گل‌ها به آن‌ها نصف خیار را اضافه کنید. این معجون را به مدت سه ساعت در یخچال گذاشته و روزی دو بار به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی پلک‌های خود قرار دهید.

 

مزایای لیفت چشم

افزایش اعتمادبه‌نفس : با انجام لیفت چشم چهره شما جوان‌تر و شاداب‌تر شده و چشمانتان زیباتر می‌شود. بنابراین پس‌ازآن با اعتمادبه‌نفس بیشتری در محل‌های مختلف حاضر خواهید شد.

عوارض جانبی کم : لیفت چشم حتی با استفاده از جراحی یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای بالا کشیدن پلک‌ها است. عوارض این عمل معمولا بعد از چند روز برطرف خواهند شد و شما می‌توانید به فعالیت‌های قبلی خود ادامه دهید.

دید بهتر : این موضوع به‌خصوص در سنین بالا بیشتر به چشم می‌آید. افتادگی پلک بر روی مژه‌ها یا پف زیاد زیر چشم زاویه دید شما را محدودتر خواهد کرد. با برطرف کردن این موارد می‌توانید دیدی بهتر را تجربه کنید.

ماندگاری بالا : نتایج لیفت چشم حداقل یک سال باقی خواهند ماند. بنابراین نیاز به ترمیم متعدد در طول سال نخواهید داشت. البته روش‌های دیگر لیفت چشم تا ۵ یا ۷ سال نیز ماندگاری دارند.

معایب و عوارض احتمالی لیفت چشم

به‌طورکلی لیفت چشم به‌خصوص با روش‌های بدون جراحی معایب و عوارض بسیار کمی دارد. ضمن اینکه همین عوارض اندک نیز در صورت انجام لیفت چشم در کلینیک‌های معتبر بسیار کمتر خواهند شد.

نکته مهم این است که شما به‌خوبی درباره انتظارات خود از نتایج لیفت با پزشک صحبت کرده و توصیه‌های او را دقیقا اجرا کنید. در این صورت یکی از شایع‌ترین عوارض لیفت چشم که همان نارضایتی از نتیجه است برای ما رخ نخواهد داد. البته توجه کنید که پزشک نمی‌تواند دقیقا همان چیزی را که شما انتظار دارید پیاده کند. بنابراین انتظارهای فرازمینی را فراموش کرده و با مشاهده عکس یا فیلم لیفت چشم آن‌ها را واقعی‌تر کنید.

یکی از رایج‌ترین عوارض پس از لیفت چشم به‌خصوص در روش جراحی، خشکی آن است. در صورت صلاحدید پزشک می‌توانید از قطره اشک مصنوعی برای مرطوب کردن چشمان خود استفاده کنید. اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرده یا آن را سرخود مصرف کنید. همچنین ممکن است پلک‌ها کمی ورم کرده یا کبود شوند. این مورد نیز طبیعی است و معمولا پس از دو هفته برطرف می‌شود. همچنین پلک‌ها پس از انجام لیفت زود خسته می‌شوند. توجه کنید که شما نباید به چشمانتان فشار بیاورید. هر زمان احساس خستگی کردید، به چشم‌ها استراحت دهید.

در موارد نادر ممکن است عوارضی نظیر خونریزی، عفونت، تغییر رنگ پلک‌ها، تغییر حالت پلک‌ها، بیرون‌زدگی یا فرورفتگی پوست پلک، تغییر محل خط پلک، بسته نشدن چشم‌ها و مشکل در بینایی نیز ایجاد شود. توجه کنید که این عوارض بسیار نادر بوده و در افراد بسیار کمی رخ می‌دهند. اما اگر هریک از آن‌ها را مشاهده کردید، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

 

توصیه‌های قبل از انجام لیفت چشم

  • درصورتی‌که کاندید لیفت چشم با جراحی هستید، از دو هفته قبل مصرف داروهای رقیق‌کننده خون نظیر آسپیرین، موترین، ادویل و… را متوقف کنید.
  • در زمان مراجعه برای عمل جراحی وسیله‌هایی نظیر کمپرس سرد، پدهای گاز، اشک مصنوعی، لیف و حوله تمیز و مسکن به همراه داشته باشید.
  • از مصرف سیگار، قلیان یا دخانیات دیگر دوری کنید.

مراقبت های پس ‌از انجام لیفت چشم

  • استراحت کافی داشته باشید.
  • تا مدتی از نگاه کردن به صفحه تلویزیون، گوشی، لپ‌تاپ و کامپیوتر خودداری کنید.
  • درصورتی‌که در محل کار خود مجبور به استفاده از این وسایل هستید، کار خود را تدریج شروع کرده و فواصل استراحتی برای خود در نظر بگیرید.
  • حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. چراکه چشمان شما پس از لیفت به نور خورشید، باد و آلودگی‌ها حساس‌تر هستند.
  • از کمپرس سرد برای رفع التهاب چشم‌ها استفاده کنید.
  • داروها و مواد آرایشی را با مشورت پزشک مصرف کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از شستن صورت با آب فراوان یا رفتن به استخر و حمام خودداری کنید.
  • تا یک ماه پس از لیفت چشم از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید.
  • رژیم غذایی و سبک زندگی خود را تغییر دهید تا ماندگاری اثرات را طولانی‌تر کنید.
  • مصرف سیگار و قلیان را متوقف کنید.

می‌توانید از برخی روش‌های کمکی نظیر تزریق بوتاکس یا ژل برای افزایش ماندگاری نتایج استفاده کنید.

علاوه بر موارد بالا درصورتی‌که از روش جراحی برای لیفت چشم استفاده می‌کنید، باید حتما یک نفر همراه با خود به کلینیک بیاورید. چراکه معمولا تا یک روز پس از جراحی دید خوبی ندارید. البته توجه کنید که لیفت چشم با جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد اما شما باید حتما یک روز در خانه استراحت کنید. ضمن اینکه باید فعالیت‌های خود را محدودتر کنید تا فشاری به چشمانتان وارد نشود.

همان‌طور که گفتیم خشکی چشم یکی از عوارض رایج لیفت چشم با جراحی است. توجه کنید که این موضوع کاملا طبیعی است. اما اگر بیشتر از دو هفته طول کشید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. معمولا پزشکان پس از انجام عمل لیفت چشم تا مدتی اجازه رانندگی را به شما نخواهند داد. ضمن اینکه دوره نقاهت شما بین ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد که در این مدت بهتر است در خانه بمانید. نکته دیگر اینکه پزشکان معمولا پس از لیفت چشم با جراحی لایه‌برداری لیزری را به شما توصیه می‌کنند.

هزینه لیفت چشم در تبریز

هزینه‌های لیفت چشم بستگی به نوع روشی دارد که استفاده می‌کنید. معمولا هزینه‌های لیفت چشم با جراحی بسیار بیشتر از روش‌های بدون جراحی است. البته کلینیکی که برای انجام عمل به آن مراجعه کرده‌اید در تعیین هزینه‌ها موثر است. ضمن اینکه سن شخص و شدت افتادگی یا پف زیر چشم هم از دیگر عوامل موثر بر هزینه است.

درصورتی‌که لیفت چشم را به همراه دیگر عمل‌های زیبایی نظیر تزریق ژل یا بوتاکس، لیفت پیشانی یا ابرو و… انجام دهید، به‌طورقطع هزینه‌های شما بیشتر خواهد شد.

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

آیا لیفت چشم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

بیمه تنها در صورتی هزینه‌های لیفت چشم را به شما پرداخت می‌کند که برای اهداف درمانی از آن استفاده کرده باشید. لیفت چشم یک عمل زیبایی است و به همین دلیل معمولا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

چگونه می‌توان تشخیص داد که از میان لیفت چشم و ابرو به کدام‌یک نیاز داریم؟

این موضوع معمولا با معاینه توسط پزشک مشخص می‌شود. در جلسات معاینه پزشک پوست پیشانی شما را با دست کشیده و با توجه به نتیجه آن بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد.

اگر کشیده شدن پیشانی بر پلک‌های شما تاثیری داشته باشد، بهتر از لیفت ابرو استفاده کنید. در غیر این صورت لیفت چشم گزینه مناسب‌تری است. البته در مواردی نیز پزشک انجام هم‌زمان هر دو لیفت را به شما توصیه می‌کند.

آیا امکان لیفت چشم در خانه وجود دارد؟

برخی روش‌های طبیعی برای لیفت چشم در خانه معرفی شده است. این روش‌ها بیشتر به‌منظور جلوگیری از افتادگی پلک یا پف زیر چشم انجام می‌گیرند و نمی‌توانند به‌عنوان شیوه‌ای برای درمان در نظر گرفته شوند.

آیا لیفت چشم با لیفت شقیقه هم امکان‌پذیر است؟

لیفت چشم به معنای بالا کشیدن پلک‌ها و رفع افتادگی آن‌ها است. در روش‌های لیفت گوشه چشم از شقیقه تنها می‌توان گوشه‌های چشم را کمی کشیده و حالت چشم‌ها را تغییر داد. این روش را نمی‌توان برای برطرف کردن ایرادهایی که با استفاده از لیفت چشم انجام می‌شوند استفاده کرد.

آیا لیفت چشم با بوتاکس هم امکان‌پذیر است؟

معمولا تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو استفاده می‌شود. درواقع پزشکان با تزریق بوتاکس در ابرو، آن را بالا کشیده و از این طریق افتادگی پلک را برطرف می‌کنند. بنابراین نمی‌توان تزریق بوتاکس را روشی برای لیفت چشم دانست.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *