لیفت گردن در تبریز

لیفت گردن در تبریز

لیفت گردن

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های بیان شده توسط مردم بالغ این است که آن‌ها متوجه یک تغییر تدریجی فیزیکی در پوست اطراف فک پایین و دور گردن می‌شوند.

مشکلات نامطلوب پیری گردن می‌تواند در قالب پوستی شُل و با رنگی متفاوت با پوست بدن و همچنین چین و چروک ظاهر شود.

با توجه به اینکه تمرکز ما روی درمان صورت و چهره است، اغلب موارد جوان‌سازی در نواحی دیگر بدن را نادیده می‌گیریم؛ با این حال باید به یاد داشته باشیم که گردن محتمل‌ترین ناحیه بدن است که نشان‌دهنده‌ی سن فرد است و حتی ممکن است فرد را پیرتر از آنچه هست نشان دهد.

با افزایش سن، ما متوجه تغییراتی در پوست خود در نواحی صورت و گردن می‌شویم، زیرا به همان اندازه که صورت‌های ما در معرض نور خورشید است، گردن نیز در معرض آن است؛ بنابراین تغییر در این دو ناحیه اجتناب‌ناپذیر است.

میزان اهمیت دادن به پوست، آسیب نور خورشید و ژنتیک عواملی هستند که روی واکنش پوست به فرایند پیری تأثیر می‌گذارند.

به یاد داشته باشید که همیشه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید و علاوه بر صورت در گردن، دست‌ها و سینه نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

هزینه لیفت گردن با توجه به روشی که برای آن انتخاب میکنید ، متفاوت است .

 جهت مشاوره رایگان و انجام لیفت گردن در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

لیفت گردن چگونه انجام می‌شود؟

لیفتینگ گردن یک روش مؤثر برای بالا بردن پوست شُل‌ و افتاده‌ی گردن است و برای صاف کردن پوست ناحیه گردن انجام می‌شود.

لیفت گردن شامل جمع کردن و کشیدن پوست یا برداشتن قسمتی از پوست ناحیه گردن است؛ این کارها به منظور سفت کردن پوست انجام می‌شود. این کار از طریق چندین روش قابل انجام است.

لیفت گردن بدون اثر زخم

در تکنیک لیفت گردن بدون اثر زخم، پوست ناحیه گردن با استفاده از لیپوساکشن کشیده می‌شود تا چربی اضافی گردن را (در صورت نیاز) از بین ببرد.

این روش کلاژن‌ها را به رشد مجدد تحریک می‌کند؛ بعد از آنکه که پوست شُل و افتاده برداشته شد، رشد کلاژن‌ها به پوست کمک می‌کند که به عضلات زیرین بچسبد.

تجزیه چربی با لیزر

در این روش کشیدن پوست گردن از یک میله استفاده می‌شود. این میله به زیر پوست می‌رود و گرما تولید می‌کند و اگر لازم باشد چربی‌های اضافی را از بین می‌برد.

گرمای ایجاد شده کلاژن پوست را منقبض می‌کند و شرایط خوبی برای همبستگی هرچه بهتر پوست سفت شده با ماهیچه‌های زیرین آن و لیفتنگ گردن ایجاد می‌کند.

لیفت گردن با استفاده از دوختن

در این روش برای بالا بردن و رساندن پوست به یک سطح سخت‌تر و بالاتر از دوخت‌های مخصوص (بخیه) استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که پوست شُل افتاده‌ی گردن، سفت و صاف‌تر به نظر آید.

لیفت گردن به روش سنتی

در فرآیند لیفت و کشیدن پوست گردن به روش سنتی برای برداشتن پوست اضافی از عمل جراحی استفاده می‌شود. این کار از طریق ایجاد یک برش در اطراف، جلو و پشت گوش‌ها و سپس سفت کردن عضلات زیرین در ناحیه گردن (معروف به پلاتیسماپلاستی) انجام می‌شود.

اگر پوست دور گردن به طور قابل‌توجهی شُل و افتاده باشد، احتمالاً روش پلاتیسماپلاستی بهترین روش است و نتایج دائمی و بهتری به دنبال دارد.

تکنیک‌های جراحی زیادی برای سفت کردن عضلات گردن و بالا بردن پوست گردن وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که این روش یک قدم بزرگ است. عمل جراحی تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود و حدود دو ساعت طول می‌کشد. جای زخم خیلی کوچک و معمولاً در ناحیه پشت گوش است و دیده نمی‌شود. بهبودی کامل حدود دو هفته طول می‌کشد.

هایفوتراپی

روشی برای بالا بردن و سفت کردن ابروها، گونه، خط فک، چانه و گردن بدون استفاده از چاقوی جراحی است.

هایفوتراپی روشی برای لیفت گردن است که به عمل جراحی نیازی ندارد و هرکسی که قصد کشیدن پوست خود را دارد می‌تواند از آن استفاده کند.

هایفو درمانی روشی زیبا و بی‌خطر و بی‌عیب است! این روشی پاسخی است برای لیفتینگ پوست گردن و صورت که نیازی به عمل جراحی ندارد.

روش هایفوتراپی یک نوع جدید از روش‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی است که مانند دستگاه‌های سونوگرافی از امواج فراصوت استفاده می‌کند.

این روش باعث ترمیم طبیعی بدن می‌شود و پوست شل افتاده در ناحیه پیشانی، گونه‌ها، خط فک، گردن و زیر چانه را بالا می‌برد و سفت می‌کند.

این روش برای کشیدن پوست صورت نیز در نظر گرفته شده است. این تنها دستگاه مورد تأیید FDA برای سفت کردن پوست گردن است.

هایفوتراپی از انرژی ایمن و زمان‌دار دستگاه فراصوت استفاده می‌کند تا بدون اخلال در سطح پوست لایه‎‌های ساختاری عمیق و پشتیبان پوست را تحریک کند (ازجمله لایه‎‌هایی که به طور معمول در جراحی کشیدن پوست صورت نشان داده می‌شوند). بنابراین هایفوتراپی یک پیشنهاد و راه چاره برای کشیدن پوست صورت بدون جراحی است.

اگر سؤال شما این است که چگونه می‌توانیم پوست گردن خود را سفت کنیم، هایفوتراپی پاسخ خوبی برای شما است.

لیفت با نخ

تکنیک جوانسازی و لیفت با نخ، بر مبنای جاگذاری نخ‌های آهسته جذب‌شونده در زیرپوست هست.

این نخ‌ها به‌تدریج و طی چهار تا شش ماه تحلیل رفته و سرانجام ناپدید خواهند شد، پس از انجام عمل لیفت صورت با نخ تا ناپدید شدن نخ ها ، تکثیر سلول‌های فیبروبلاست (سلول‌های سازنده الیاف کلاژن و الاستین که مسئول ایجاد و حفظ شکل و استحکام بافت‌ها هستند) و ساخت‌وساز کلاژن و الاستین و گسترش و نوسازی عروق را در پیرامون خود به‌شدت تحریک می‌کنند و از روش های لیفتینگ صورت بدون جراحی می باشد .

تکنیک جوانسازی، بر مبنای جاگذاری نخ‌های آهسته جذب‌شونده در زیرپوست هست. با تقبل هزینه لیفت صورت با نخ ، این نخ‌ها به‌تدریج و طی چهار تا شش ماه تحلیل رفته و سرانجام ناپدید خواهند شد، اما در این مدت، تکثیر سلول‌های فیبروبلاست (سلول‌های سازنده الیاف کلاژن و الاستین که مسئول ایجاد و حفظ شکل و استحکام بافت‌ها هستند) و ساخت‌وساز کلاژن و الاستین و گسترش و نوسازی عروق را در پیرامون خود به‌شدت تحریک می‌کنند. از این تکنیک جوانسازی میتوان علاوه بر لیفتینگ صورت ، لیف ابرو با نخ را نیز انجام داد .

بوتاکس

بوتاکس نقش زیادی در جوان‌سازی و کشیدن پوست گردن دارد. تزریق بوتاکس به عضلاتی که باعث ایجاد خط‌های سفت (که شبیه طناب هستند) می‌شود، بلافاصله آن‌ها را نرم و شُل می‌کند و باعث ‌می‌‌شود ظاهر لاغر گردن و خطوط نامنظم آن در هر دو جهت عمودی و افقی بهبود یابد.

لیفت گردن با بوتاکس

نتیجه‌ی بوتاکس داشتن گردنی صاف و سفت است. دکتر قبل از تزریق بوتاکس از شما می‌خواهد که حالاتی را اجرا کنید تا خطوط روی گردن شما بیشتر آشکار شود و در نتیجه محل تزریق بهتر مشخص شود. معمولاً نتایج این روش تا شش ماه دوام می‌آورد.

استفاده از فرکانس رادیویی

در این روش لایه‌های عمیق پوست به صورت ملایم حرارت داده می‌شوند تا کلاژن بیشتری تولید شود. این روش حدود یک ساعت طول می‌کشد و شما بلافاصله پس از یک دوره درمان تغییراتی روی پوست خود می‌بینید. اما برای حصول نتایج بهتر یک دوره سه مرحله‌ای (هر ماه یک مرحله) توصیه می‌شود. نتایج درمان در این روش حدود ۱۲ ماه دوام می‌آورد.

استفاده از کرم

پوست گردن نازک است و نسبت به صورت غده‌های چربی کمتری دارد، بنابراین به آب‌رسانی مداوم نیاز دارد. راه‌هایی که برای زیبایی صورت خود به کار می‌گیرید را به ناحیه گردن و سینه نیز تعمیم دهید.

استفاده از کرم شما را از شر پوست شل و افتاده خلاص نمی‌کند، بنابراین قبل از مصرف این‌گونه محصولات (محصولاتی که برای کشیدن پوست توصیه می‌شود) این نکته را در نظر داشته باشید و منتظر معجزه نباشید.

استفاده چند بار در هفته از یک کرم لایه‌بردار گلیکول خوب، همراه با استفاده منظم از مرطوب کننده‌های ضد پیری در هر روز مفید است.

روزانه از ضد آفتاب با SPF15 در ناحیه گردن استفاده کنید و اگر موهای شما کوتاه است، در پشت و دو طرف گردن نیز از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از لیزر فرکشنال اراف

از لیزر فرکشنال ار اف پوست(اف‌ ار اف FRF) برای کشیدن و محکم کردن انحناها و خطوط شکل دهنده صورت استفاده می‌شود تا مشکل افتادگی و شل شدن پوست که پی‌آمد ناگزیر پیری است برطرف شود.

 

راه‌هایی برای بهبود سبک زندگی

برای تقویت عضلات گردن و جلوگیری از افتادگی آن، این ورزش‌های ساده را هر روز انجام دهید.

دو بار در روز و هر بار ۱۰ دفعه دندان‌های تحتانی را به بالای دندان‌های فوقانی ببرید.

به صورت راست قامت بنشینید، سرتان را به عقب ببرید و به سقف نگاه کنید، در همان حال لب‌های خود را بسته نگاه دارید و شروع به حرکت جویدن کنید. در این تمرین شما کار کردن عضلات در ناحیه گردن و گلو را احساس می‌کنید. این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید.

طرز ایستادن و یا نشستن خود را به یاد داشته باشید. یک کمر صاف همراه با بدنی کشیده شما را بلندتر به نظر می‌آورد و گردن شما را باریک‌تر جلوه می‌دهد.

نشستن پشت کامپیوتر می‌تواند منجر به وارد آمدن تنش به گردن و شانه‌ها و ایجاد قوز شود؛ بنابراین در حالی که پشت میز نشسته‌اید تمرینات آهسته‌ای با چرخش سر از یک جهت به جهات دیگر انجام دهید. همچنین به آرامی گوش خود را تا سر شانه بیاورید و این کار را در جهت دیگر نیز تکرار کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *