قیمت جراحی بینی در سال ۱۴۰۱

هزینه جراحی بینی

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

قیمت جراحی بینی به گوشتی یا استخوانی بودن بینی بستگی دارد و گفتن قیمت بدون معاینه مقدور نیست.

بینی‌های گوشتی، پوست ضخیم و غضروف‌های ضعیف اما غدد چربی زیاد دارند. بینی‌های استخوانی، پوست نازک و غدد چربی کم اما استخوان و غضروف‌های باکیفیت دارند.

جراحی بینی‌های گوشتی ممکن است کمی پیچیده‌تر از بینی‌های استخوانی باشد. چون شاید لازم باشد پیوند غضروف صورت بگیرد. از این رو قیمت جراحی بینی در سال 1401 برای بینی‌های گوشتی بیشتر از بینی‌های استخوانی است.

قیمت جراحی بینی به گوشتی یا استخوانی بودن بینی بستگی دارد و گفتن قیمت بدون معاینه مقدور نیست.

قیمت جراحی بینی در سال 1400 و 1401 برای کسانی که قبلاً عمل کرده‌اند؛ اما الآن قصد ترمیم دارند، به دلیل حساسیت‌های لازم ممکن است کمی بیشتر از این مقدار باشد. از این نظر بهتر است عمل ترمیمی را پیش دکتر خودتان انجام دهید تا قیمت را به صورت توافقی تعیین کنید. حتی امکان دارد دکتر، دیگر هزینه عمل را از شما نگیرد و فقط هزینه اتاق عمل را با شما حساب کند.

 

چه عواملی بر قیمت جراحی بینی موثر است؟

عواملی که بر قیمت جراحی بینی در سال 1400 و 1401 موثرند، عبارتند از: تجربه و تخصص جراح بینی، شیوه جراحی، نوع و ویژگی‌های بینی فرد و شهری که در آن عمل بینی انجام می‌شود.

هزینه جراحی بینی

در ادامه هر کدام را به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

تجربه و تخصص جراح بینی

جراحانی که می‌توانید برای عمل بینی خود به آن‌ها اعتماد کنید، سه گروه هستند: متخصصین پلاستیک و ترمیمی، متخصصین جراح گوش و حلق و بینی، جراحان سر و گردن.

به طور کلی هزینه عمل بینی اگر توسط متخصصان انجام شود گران‌تر است. از طرف دیگر جراحان تازه‌کار یا کم‌تجربه، هزینه‌ی کمتری برای عمل می‌گیرند. پس انتخاب نوع جراح هم در تعیین قیمت جراحی بینی در سال 1400 و 1401 نقش دارد.

شیوه جراحی

جراحی بینی با دو تکنیک باز و بسته انجام می‌شود. بین این دو، تکنیک جراحی بینی باز رایج‌تر است و هزینه کمتری نیز دارد.

نوع و ویژگی‌های بینی فرد

همان طور که پیشتر گفتیم، گوشتی یا استخوانی بودن بینی در تعیین قیمت جراحی آن نقش به‌سزایی دارد. جراح قبل از عمل، هزینه‌هایی را که باید پرداخت کنید با شما مطرح می‌کند. به طور کلی هر چقدر پیچیدگی‌های عمل بیشتر باشند، هزینه عمل نیز بیشتر می‌شود.

شهری که عمل بینی در آن انجام می‌شود

به طور کلی هزینه عمل بینی در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از شهرهای کوچک است. زیرا شهرهای بزرگ معمولاً امکانات و تجهیزات جراحی بیشتر و بهتری دارند. پس شهری که می‌خواهید در آن عمل بکنید نیز در تعیین قیمت جراحی بینی موثر است.

 

چطور می‌توان هزینه جراحی بینی را تا حدودی کاهش داد؟

می‌دانید که جراحی زیبایی بینی به تنهایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. اما اگر مشکل تنفسی داشته باشید و بخواهید آن را همزمان با عمل زیبایی بینی انجام دهید، می‌توانید با بیمه درمانی، هزینه‌های عمل را تا حد قابل قبولی کاهش دهید.

راه دیگر این است که چند عمل زیبایی دیگر را نیز پیش جراح بینی و زیبایی خود انجام دهید. عمل‌هایی مثل لیفت شقیقه، زاویه‌سازی فک یا حتی پیکرتراشی. (البته اگر تمایل دارید!)

با این روش امکان دارد جراح برایتان کمی تخفیف قائل شود.

 

توصیه نهایی

قیمت جراحی بینی ممکن است برای شما کمی گران به نظر برسد و باعث شود بخواهید به جراحانی مراجعه کنید که هزینه کمتری می‌گیرند. البته این عاقلانه است که قبل از انتخاب جراح مدنظر خود از چند نفر پرس‌وجو کنید و به چندین جا سر بزنید. ولی خواهشاً به جراحانی که قیمت‌های غیرواقعی پیشنهاد می‌دهند، اعتماد نکنید. زیرا انتخاب جراح نامناسب ممکن است به قول معروف کار شما را دوتا کند! یعنی شاید بعد از عمل اولیه به دلیل نگرفتن نتایج لازم، مجبور شوید عمل ترمیمی انجام دهید که خودش خرج اضافه دارد. در نتیجه بهتر است آگاهانه انتخاب کنید تا بعداً پشیمان نشوید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *