عمل جراحی بینی در تبریز

عمل جراحی بینی در تبریز

جراحی بینی در تبریز

عاملی که جراحی بینی در تبریز یا جراحی بینی در تهران را از یکدیگر متمایز می سازد مهارت جراح بینی در انجام جراحی بینی است.

جراحی بینی در تبریز برای افرادی که ساکن تبریز هستند مناسب تر است ولی گاهی شهرت یک جراح بینی تبریز به علت انجام جراحی بینی های خوب به قدری زیاد می شود که افراد از شهرهای دیگر نیز متقاضی انجام جراحی بینی در تبریز می شوند.

در واقع متقاضی جراحی بینی به دنبال بهترین جراح بینی است تا فرم بینی پس از جراحی بینی همانی شود که مد نظرش است .

جراح بینی ماهر باید با توجه به خواسته بیمار و نوع بینی او ، بینی را به گونه ای جراحی کند که متناسب با دیگر اجزای چهره باشد.

عوارض جراحی بینی

عوارض هایی چون مشکلات تنفسی یا اختلال در عملکرد بینی بسیار شنیده می شود و با کمی تحقیق می توانید متوجه شوید افرادی که چنین شکایاتی دارند جراحی بینی یا راینوپلاستی را نزد یک فرد نامناسب انجام داده اند.

در اصل جراح بینی خوب و ماهر با تکنیک های جراحی بینی آشنایی دارد و می تواند به خوبی بینی را جراحی کند تا عوارضی برای بیمار به وجود نیاید.

بیماران باید به این نکته توجه داشته باشند که مراقبت های بعد از عمل بینی اهمیت بسیار بالایی دارد و رعایت آن ها موجب می شود تا نتیجه جراحی بینی همانطوری شود که انتظار می رود.

انتخاب جراح بینی

هر فردی توقع دارد پس از پایان جراحی بینی نتیجه ی قابل قبولی کسب کند و بینی فرم زیبایی داشته باشد .

متقاضیان جراحی بینی باید بدانند که مهم ترین عامل کسب رضایت از نتیجه جراحی بینی ، میزان مهارت جراح بینی است .

به همین دلیل توصیه می شود تا جراح بینی خوب و ماهری را انتخاب کنید .

یک جستجوی ساده در مرورگرهای اینترنتی شما را با جراحان بینی بسیار زیادی آشنا می کند که با مشاهده نمونه کارهای آن ها می توانید میزان مهارت شان را بسنجید .

برخی از جراحان بینی در جراحی بینی فانتزی تبحر بالایی دارند برخی دیگر نیز در جراحی بینی طبیعی بسیار ماهر هستند و برخی نیز در هر نوع از جراحی بینی حتی جراحی های پیچیده بینی نیز مهارت بالایی دارند .

مشاهده نمونه کارهای جراح بینی باعث می شود متوجه شوید سبک کدام جراح بینی بیشتر مورد پسند شما است .

در انتخاب جراح بینی عجله نکنید و به خوبی در ارتباط با جراح بینی تحقیق کنید زیرا نتیجه حاصل از جراحی بینی برای مدت زمان بسیار زیادی ماندگار است و اگر جراحی بینی به خوبی انجام شود دیگر نیازی به جراحی ترمیمی بینی نخواهید داشت .

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • ۸ ساعت قبل از عمل بینی از مصرف غذا و نوشیدی خودداری کنید و ناشتا باشید، این بدین معنا نیست که شب قبل از جراحی بینی پرخوری کنید ، توصیه می شود شب قبل از عمل بینی نیز غذای سبک مصرف نمایید .
  • مصرف دخانیات وسیگار را دو هفته قبل از عمل قطع کنید .
  • از مصرف آسپرین ، بروفن و غیره به مدت ۲ هفته قبل از عمل بینی خودداری کنید.
  • حتماً از خود عکس تهیه کنید تا تغییرات را بهتر مشاهده کنید .
  • آزمایش های تجویز شده را انجام دهید .
  • اگر بیماری خاصی دارید یا به دارویی حساسیت دارید حتماً به جراح بینی بگویید .
  • ۶ ماه قبل از عمل بینی مصرف آکوتان یا روآکوتان یا آکوتان باید قطع شود ، این دارو اغلب به صورت کپسول برای درمان جای جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد و تشکیل شده از ویتامین A است.

رعایت اقدامات قبل از عمل بینی باعث می شود که بیمار حین جراحی بینی دچار تشدید خونریزی نشود و اکسیژن رسانی بهتر داشته باشد .به همین دلیل توصیه می شود برای حفظ سلامتی و امنیت خودتان حتماً اقدامات قبل از جراحی بینی را انجام دهید .

مراقبت های بعد از جراحی بینی

-حداقل تا دو هفته هیچ گونه دخانیاتی مصرف نکنید و از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید .

مراقبت های بعد از جراحی بینی

-برای بهبود سریع تر تورم و کبودی ها می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید ومصرف نمک را به حداقل برسانید .

-هنگام استراحت از بالش زیر سر استفاده کنید تا سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد و فشاری به بینی وارد نشود .

-تا زمانی که اسپلینت بر روی بینی است نباید خیس شود به همین دلیل صورت نباید خیس شود ، برای تمیز کردن صورت می توانید از دستمال های خیس و مرطوب استفاده کنید.

-ترشح خونابه از بینی در چند روز اول طبیعی است و جای نگرانی ندارد ، برای تمیز کردن بینی هر ۶ ساعت می توانید خودتان گاز استریل زیر بینی را عوض نمایید.

-به دلیل اینکه بیمارقبل از جراحی بینی ناشتا بوده است ، توصیه می شود بیمار به صورت تدریجی شروع به خوردن غذا کند و در ابتدا نوشیدنی یا مایعات مصرف کند ، سپس بعد از ۴ ساعت شروع به خوردن غذاهای نرم نماید.

-درهفته های اولیه از خوردن غذاهای سفتی که نیاز به جوییدن دارند پرهیز کنید و از رژیم غذایی نرم مانند سوپ ، آش ، پوره و غیره پیروی کنید.

تزریق کورتون به بینی

برای رفع مشکلات بینی جراح باید به اسکلت آن دسترسی داشته باشد که این امر با ایجاد برش بر روی پوست بینی ممکن خواهد شد.

زمانی که پوست برش خورده و استخوان های بینی دستکاری می شود مقداری کبودی و ورم در بینی ایجاد می گردد که از بین رفتن آن ها به طور کامل نیازمند گذر زمان است.

بسته به میزان ایرادات و نوع بینی مقدار این ورم متفاوت است، به طوریکه ورم ایجاد شده در بینی های گوشتی بیشتر از بینی های استخوانی بوده و هرچه ایرادات موجود در بینی بیشتر باشد به همان نسبت میزان تورم نیز بیشتر خواهد بود.

البته باید گفت که ویژگی های بدن افراد نیز در مقدار این ورم بی تاثیر نیست، برخی از افراد به اصطلاح بد زخم هستند و از بین رفتن جای زخم، کبودی و تورم در بدن آن ها به زمان زیادی نیاز دارد.

به طور معمول و با انجام مراقبت هایی همچون چسب زدن بینی ورم بینی بعد از حدود ۶ ماه تا ۱۲ ماه برطرف خواهد شد که البته در بینی های گوشتی و خیلی بزرگ ممکن است تا ۲ سال نیز به طول بیانجامد.

چنانچه بعد از گذشت این مدت هنوز مقدار قابل توجهی تورم در بینی باقی مانده بود لازم است تا بیمار به جراح بینی خود مراجعه کرده و موضوع را با ایشان مطرح کند. در چنین مواردی اغلب پزشکان اقدام به تزریق کورتون که در کاهش ورم بینی موثر است می نمایند.

جراحی بینی ترمیمی

در عمل بینی ترمیمی ایرادات به جا مانده از جراحی بینی اول برطرف خواهند شد.

افراد به سه دلیل ممکن است نیاز به جراحی بینی ترمیمی داشته باشند که عبارتنداز:

عدم انتخاب پزشک متبحر: به طور مثال اگر افرادی که قصد جراحی بینی در تبریز را داشته و یک جراح متبحر، متخصص و مجرب را برای جراحی بینی شان انتخاب نکنند احتمال اینکه در حین جراحی مشکلاتی همچون چسبندگی پیدا کرده یا نتیجه مورد رضایت آن ها نباشد زیاد است.

عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی: نکات بعد از عمل بینی برای این هستند که دوران نقاهت شما به بهترین نحو ممکن سپری شده و بهترین نتایج از جراحی بینی برای تان حاصل شود، اگر به خوبی از بینی خود رعایت نکنید ممکن است به انجام جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا کنید.

زیاد بودن ایرادات بینی: میزان ایرادات در ساختمان بینی برخی از افراد به قدری زیاد است که جراح بینی هرچقدر تجربه و تبحر نیز که داشته باشد قادر به رفع آن ها در یک جلسه نخواهد بود.

 

هزینه عمل جراحی بینی در تبریز

-هزینه جراحی بینی یا راینوپلاستی با توجه به دستمزد جراح بینی تعیین می شود.

-برخی از جراحان بینی مشکلی که باید رفع شود و نوع بینی را نیز در تعیین هزینه در نظر می گیرند.

-برخی از جراحی های بینی نیاز به زمان بیشتری دارند زیرا جراحی پیچیده تر است مانند جراحی ترمیمی بینی ، اینگونه جراحی های بینی به طور معمول هزینه بیشتری دارند.

-بهترین روشی که به شما برای مطلع شدن از هزینه جراحی بینی پیشنهاد می شود مراجعه حضوری نزد جراح بینی مورد نظر است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *