عمل های جراحی زیبایی

عمل های جراحی زیبایی

عمل های جراحی زیبایی

میل به زیبایی و بازگرداندن آن در طی دوران زندگی بشری همواره بوده است. در طی سال های اخیر پیشرفت تکنولوژی و ابداع روش های نوین گرایش به عمل های جراحی زیبایی را بیشتر و جهت دار تر شده است.
زیبایی یک فرد به دلایل مختلفی می‌تواند دستخوش تغییر شود از جمله: افزایش سن و کاهش فعالیت کلاژن‌ سازی در پوست، تصادف، جراحت، نقص مادرزادی و … بسیاری هم هستند که هیچ از این قبیل مسایل را ندارند ولی به دنبال داشتن زیبایی و تناسب بیشتر هستند.

روش های جراحی زیبایی

جراحی زیبایی در اصل همان جراحی پلاستیک است که برای برطرف کردن نقص ها و عیب های برخی از اندام‌ها یا بازسازی مجدد آن‌ها انجام می‌شود.

این عمل جراحی توسط یک متخصص جراح پلاستیک انجام می‌شود که بسته به نوع عمل جراحی، تخصص جراح زیبایی هم می‌تواند متغییر باشد. به عنوان مثال عمل زیبایی بینی را هم جراح و متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند انجام دهد، هم متخصص جراح پلاستیک.

جراحی پلاستیک صورت و ترمیم

در این نوع جراحی بازسازی صورت یک قطعه رگدار از استخوان لگن برداشته شده و برای انطباق با بقیه صورت تغییر شکل داده می شود و در نهایت از داخل دهان بدون بجا گذاشتن هیچ اثر زخمی پیوند زده می شود.

لیفت صورت و گردن

ضعیف عضلات گردن و صورت به مرور زمان دچار شل شدن و افتادگی می شود. پزشک جراح با تعدیل و برداشتن عضلات اضافی این مشکل را حل می کند.

عمل لیپوساکشن نیز می تواند چربی های اضافی گردن را از بین ببرد. همانند هر عمل جراحی، در این روش نیز خطر ایجاد عفونت وجود دارد بهبودی بعد از 2 تا 3 هفته بعد از عمل صورت می گیرد.

لیزر پوست

لیزر با استفاده از پرتوهای شدید و تبخیر سطحی، سلول های پوست را از بین می برندو همانطور که لایه های بیرونی پوست برداشته می شود، چین و چروک و نقاط آسیب دیده اصلاح و ترمیم میشود. همچنین برای جای جوش و آکنه نیز روش موثری است.

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی‌هایی است که در فرایند زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک پزشک ماهر و متخصص شکل بینی را تغییر میدهد و آن را مطابق با چهره و صورت فرد جراحی میکند.
این جراحی یکی از جراحی‌هایی است که در میان نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است اما پزشکان توصیه می‌کنند افراد تا سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی خود منتظر بمانند و پس از اتمام سن بلوغ به چنین جراحی‌هایی روی بیاورند. معمولا بعد از جراحی مشکل بزرگی پیش نمی‌آید و ریکاوری بین یک الی سه هفته به طول می‌انجامد.

جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

درجراحی پلک، برای اصلاح شکل ظاهری پلک که دچار تغییر افتادگی شده است با برداشتن پوست اضافی در پلک فوقانی به ایجاد پوست کشیده کمک می کند و چین و چروک رااز بین می رود. در مقابل، برداشتن پوست در پلک پایینی باید با احتیاط تمام انجام شود.

برداشتن زیاد پوست از پلک پایینی منجر به ایجاد مشکلات کارکردی و زیبایی می شود. بیمار ممکن است از خشکی چشم ها، ظاهر غمگین یا ناتوانی در بستن کامل چشم ها شکایت کند.

انتخاب کلینیک جراحی زیبایی مناسب

در کلینیک جراحی مجهز استفاده ازاسکنر سه بعدی پزشکی با به روزترین تکنولوژی دنیا در انتخاب نوع و عمق جراحی مورد نیاز برای بدست اوردن نتیجه جراحی های پلاستیک و زیبایی ایده ال کمک میکند و تصویر ذهنی از تغییرات بعد از عمل رو قبل از عمل به صورت واقعی و دقیق نشون میده و شما رو در راستای بهترین انتخاب راهنمایی میکند.

کلینیک مناسب برای جراحی با داشتن پزشکان متخصص و دستگاه های پیشرفته جراحی میتواند ریسک این نوع از جراحی هی را پایین اورد.

خطرات احتمالی جراحی زیبایی

امروزه جراحی زیبایی نه تنها برای زیبا شدن مورد استفاده قرار میگیرد بلکه در بسیاری از موارد جان افراد را نیز نجات میدهد. افرادی که در سانحه یا بصورت مادرزادی دچار عرضه شده اند و بهم خوردن تناسب ظاهری صورت و بدن باعث ایجاد اختلالات اندام های دیگر نیز میشود. اما در این بین جراحی ها خطراتی نیز در پی دارند. بعنوان مثال اگر ساختار بینی زیاد تغییر کند و جراح از غضروف بینی بخش زیادی را بردارد و بینی بیش از اندازه کوچک شود، شاید یک تا دو سال پس از جراحی مشکلی پیش نیاید اما در آینده به دلیل تنگی دریچه بینی و در پی آن گرفتگی شدید بینی، فرد در تنفس دچار مشکلات جدی می شود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *