علل و درمان تیرگی و کبودی دور چشم

درمان تیرگی و کبودی دور چشم

 تیرگی و کبودی دور چشم

تیرگی و کبودی دور چشم یک اختلال ایدیوپاتیک است به این معنی که علت بیشتر آنها ناشناخته است البته بسیاری از مبتلایان سابقه خانوادگی مثبتی دارند اما از شایعترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم ها می توان به انواع آلرژیها اشاره کرد.

آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل، گوجه فرنگی و یا گردن آویز شروع می شود و به آلرژی به پنی سیلین، دود سیگار و هوای آلوده ختم می شود. بدیهی است درمان آن استفاده از یک آنتی هیستامین نیست و تنها باید از ماده حساسیت زا دوری کرد.

دومین علت شایع کبودی دور چشم اختلالات خواب است. خیلی ها عقیده دارند که یک خواب 3 تا 4 ساعته طی شبانه روز جوابگوی نیاز آنها به خواب است اما در واقع این طور نیست.

کبودی دور چشم ها می تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره محدود باشد. پس اگر رختخواب گرم و نرمی دارید حتماً 7 تا 9 ساعت در شبانه روز را به خوابیدن روی آن اختصاص دهید.

بیماری های هورمونی، عاطفی، روحی و روانی و تغذیه نیز نقش موثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان کاهش وزنهای ناگهانی به علت رژیمهای نامتعارف را نیز از جمله علل مهم افتادگی چین و چروک صورت و تیرگی دور چشم دانست.

 عوارض و مشکلاتی که پوست اطراف چشم پیدا می کند:

چین و چروک، افتادگی پلکها، کبودی، پف زیرچشم و شل شدن پوست اطراف چشم از جمله مشکلاتی است که با بالا رفتن سن نمایان شده و نیاز به مراقبت از چشم بیشتر احساس می گردد. پوست اطراف چشم در سنین پایین تر نیز نیاز به توجه و رسیدگی داشته تا عوارض فوق به تاخیر افتد.

چرا از کرم دور چشم استفاده نماییم؟

پوست دور چشم از حساس ترین قسمتهای پوست بدن است و نیاز بیشتری به مراقبت های خاص دارد. حساسیت پوست دور چشم به قدری است که در برابر عوامل محیطی نسبت به دیگر قسمتهای بدن سریعاً تاثیر پذیرفته و حالت خود را از دست می دهد. طراوت و شادابی پوست اطراف چشم تاثیر فراوانی در ظاهر صورت، چشم ها و زیبایی افراد دارد.
متخصصین پوست معتقدند استفاده از کرم دور چشم برای خانم های بالای 30 سال ضروری است.

نحوه استفاده کرم دور چشم

پلک بالا را از داخل به خارج و پلک پایین را از خارج به داخل بمالید. از حرکات نامنظم و مالشی و جلو و عقب و چپ و راست استفاده نکنید این عمل ممکن است باعث بدتر شدن چروکها شود.

 

درمان تیرگی دور چشم

1) اولین و بهترین درمان، حل مشکلات یاد شده است. استفاده از ماسکهای شبانه علاوه بر فراهم آوردن محیطی مغذی و مرطوب برای پوست صورت، باعث ایجاد آرامش مضاعف برای شما می شود. زمانی این تاثیرات دوچندان می شود که در ماسک خود از مواد آنتی اکسیدان یا ضد پیری نیز کمک گرفته شود.

2) صبح که از خواب بیدار می شوید صورتتان را با آب خنک بشویید. این عمل باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود و افزایش خونرسانی درمان اصلی کبودی زیر چشم است.

3) استفاده از پدهای گرم و سرد به صورت متوالی برای تحریک عروق خونی زیر چشم نیز روش مناسبی است به شرط اینکه پدها خیلی داغ یا سرد نباشند.

4) افرادیکه تیرگی و چروک دور چشم دارند باید هر شب آرایش چشم ها را با پاک کننده مناسب، پاک کنند و صبح و شب از کرم دور چشم مناسب استفاده کنند. مواد آرایشی را به سطح داخلی خط مژه نمالند. از محصولات غیرحساسیت زا و غیر معطر استفاده کنند. ریمل را به ریشه مژه نکشند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *