دلایل سیاهی های زیر چشم و درمان های احتمالی


داشتن حلقه های تیره زیر پلکهای پایین امری رایج در میان زنان و مردان است. زمانی که دایره های تیره ای در زیر چشمان خود دارید, باعث میشوند که شما بزرگتر از سن واقعی, خسته تر و کسل تر به نظر آیید. خلاص شدن از آنها میتواند مشکل باشد. برخی افراد به استفاده از درمانهای خانگی برای رهایی از آنها و استفاده از داروهای موضعی علاقه دارند. در اینجا باید بدانید کدام روش برای درمان این مشکل بهتر است. عوامل مختلفی ممکن است در بروز این مشکل نقش داشته باشند. نیاز به دانستن دلیل دقیق وجود دارد تا پزشک شما بتواند بهترین درمان را براساس علت پیشنهاد کند. این مقاله به بررسی دلایل مختلف این مشکل و درمانهای احتمالی آنها میپردازد. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر کشف کنید!

دلایل سیاهی دور چشم و درمان های آن

دلایل مختلف به حلقه های تیره مرتبط هستند. شما باید از روتین خود برای مشخص کردن دلایل دقیق استفاده کنید.

-خستگی
-پیری
-خستگی چشم
-آلرژی ها
-مشکل خواب
-کم آبی
-قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید
-ژنتیک
-از دست دادن کلاژن
-تغذیه ضعیف
-کمبود چربی زیر چشم ها
-سیگار کشیدن
-شل شدن و یا نازک شدن پوست زیر چشم ها
-استفاده بیش از حد از نوشیدنیهای کافئین دار و مشروبات الکلی
-تجمع رنگدانه ها در بافتها
-گرفتگی بینی
-درماتیت آتوپیک
-نارسایی قلبی
-اختلالات کلیوی
-کمبود ویتامین و آهن
-خراشیدن و یا مالیدن چشم ها

گزینه های درمان

گزینه های مختلف درمانی برای رهایی از حلقه های سیاه زیر چشم در دسترس هستند. شما باید یک روش را براساس موقعیت خود انتخاب کنید. پزشک شما میتواند به شما در انتخاب بهترین گزینه برای شما کمک کند. در زیر برخی از روشهای موثر آورده شده است :

کرم های موضعی چشم
عوامل سفید کننده و مواد تشکیل دهنده پوست در کرمهای موضعی قرار دارند که ادعا میکنند حلقه های تیره زیر چشم شما را از بین میبرند. این کرمها برای مشکلی که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا تجمع رنگ دانه ها به وجود آمده اند، موثر به نظر میرسند.

لایه برداری شیمیایی
اگر افزایش فشار خون دلیل مشکل شما باشد، پوست شما برای شما کارساز خواهد بود. این روش با افزایش تولید کلاژن و کاهش رنگ دانه ها در پوست عمل میکند. معمولا ً از اسید گلیکولیک و TCA برای انجام این روش استفاده میشود.

درمان IPL
این یکی از روشهای مورد استفاده برای پاک کردن حلقه های تیره زیر چشم ها است. اگر رگهای خونی قابل مشاهده علت داشتن حلقه های تیره یا ارغوانی باشند، پس این درمان ارزش آن را دارد. و این روش با استفاده از انرژی نور برای ساختن رگهای خونی کم مشهودتر، مفید است.

درمان مزوتراپی
چندین جلسه درمان به پاک کردن حلقه های تیره زیر چشم ها کمک میکند. از خون خودتان برای انجام این روند استفاده میشود.

درمان لیزر
درمان لیزری برای حلقه های سیاه بسیار موثر است. لیزر با سفت کردن پوست زیر چشمها و ارتقای تولید کلاژن کار میکند. در نتیجه، بافت و تن رنگ پوست شما را از ناحیه مورد هدف بهبود میبخشد. علاوه بر این، پوست را با کاهش خطوط ریز و خال های قهوه ای از پلک کمتر باز میکند. معمولا ً ما از لیزر فرکشنال CO2 برای انجام عمل استفاده میکنیم.

پرکننده های پوستی
فیلرهای تزریقی مثل ژل و چربی برای زیباسازی پوست شما به کار میروند تا اگر از کمبود چربی یا نازک شدن پوست برخوردار باشید، پرتر به نظر برسید. شما باید چندین جلسه برای درمان داشته باشید تا این درمان موثر باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *