دستگاه لیزر دایود در تبریز

لیزر ذایود در تبریز

دستگاه لیزر دایود

سال هاست با ساخت و تولید دستگاه لیزر مو مثل دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر الکس دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت دغدغه اصلاح موهای بدن بصورت مداوم تا حد زیادی میسر گشته و استفاده از لیزر برای کاهش و از بین بردن موهای زائد در بیشتر کشورها به روشی فراگیر تبدیل شده است.

عملکرد لیزر بر روی ملانین سیاه رنگ موجود در ریشه ی مو می باشد و با بمب باران کردن آن در طول دوره ی درمان، موهای زاید را از بین خواهد برد.

در این میان یکی از محبوب ترین و کم عارضه ترین انواع لیزر برای رفع موهای زائد دستگاه لیزر دایود می باشد.

در این مقاله توصیحات کاملی درباره ی ویژگی های منحصر به فرد دستگاه دایود که آن را به بهترین دستگاه برای نوع پوست ایرانی تبدیل می کند ارائه می شود و به مزایای این دستگاه، عوارض جانبی و نکات مهم پیرامون آن پرداخته می شود.

 جهت مشاوره رایگان و انجام لیزر مو در کلینیک تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب 33840029 یا با شماره موبایل 09305500380 تماس حاصل فرمایید.

مشاهده بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تبریز

دستگاه لیزر دایود، مناسب ترین دستگاه لیزر برای پوست ایرانی

به طور کلی پوست را می توان بر اساس رنگ آن و تغییر رنگ در مقابل نور آفتاب به 5 دسته ی مجزا تقسیم کرد که پوست خانم های ایرانی اغلب در گروه تیپ 3 و 4 قرار می گیرد.

لیزر دایود

طبق تحقیقات انجام شده با توجه به میزان زیاد ملانین موجود در پوست تیره مناسب ترین دستگاه لیزر برای این تیپ های پوستی دستگاه لیزر دایود می باشد.

دستگاه لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر نفوذ بالایی در پوست دارد و در نتیجه کمتر جذب رنگ دانه های لایه ی اپیدرم این افراد که پوست تیره تری دارند میشود و مستقیما با بمب باران رنگ دانه های موجود در ریشه ی مو آن را از بین می برد. در نتیجه سوختگی کمتر و کارایی بسیار بالاتری را برای این دسته افراد فراهم می آورد.

عملکرد دستگاه لیزر دایود

دستگاه دایود با استفاده از تکنولوژی نیمه هادی نور قرمز رنگی در محدوده ی مرئی تولید می کند که این نوع نور را می توان موثر ترین نور برای از بین بردن سلول های مو به شمار آورد.

در دستگاه دایود، لیزر در کسری از ثانیه پالس می شود. این شعاع های نوری به ریشه ی مو تابانیده می شوند و با تبدیل انرژی نورانی به انرژی گرمایی در محل برخورد جذب رنگدانه های موجود در ریشه ی مو می شوند و تا حدی آن را گرم می کنند که ریشه ی مو کاملا متلاشی شود.

این فرایند در اصطلاح الکتروترمولیز نام دارد. انرژی دستگاه لیزر دایود مستقیماً به این فولیکول‌ها اعمال می‌شود و به پوست اطراف آن کمترین آسیب را در مقایسه با سایر دستگاه ها می رساند.

با توجه به این نوع عملکرد، هر چه رنگدانه های موجود در فولیکول مو بیشتر باشد ، یعنی فرد دارای موهای تیره تری باشد، لیزر موثر تر است و از طرفی می توان این نتیجه را گرفت که لیزر در موهای بسیار روشن یا کسانی که موهایشان خاکستر شده است نتیجه ی مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

تعداد جلسات درمانی مورد نیاز برای دستگاه لیزر دایود:

به طور متوسط 6 تا 10 جلسه درمان جهت رفع مو های زائد توصیه می شود. هم چنین رعایت چرخه کامل رشد موها در نتیجه لیزر بسیار مهم و موثر است. به همین دلیل فواصل بین جلسات برای صورت باید بین ۴ تا ۶هفته و در سایر قسمت های بدن بین ۶ تا ۸ هفته باشد.

تعداد جلسات به عوامل مختلفی از جمله:

  • جنسیت
  • سن
  • ضخامت مو
  • سطح هورمون ها
  • منطقه ی مورد درمان بستگی دارد و با توجه به این موارد برای هر شخص متفاوت می باشد.

پس از اتمام جلسات، دستگاه لیزر دایود عمدتا منجر به حذف دائمی 80 تا 90 درصد موهای زائد شده و بقیه ی موهای باقیمانده نیز در پایان درمان به صورت کرکی و بی رنگ خواهند بود. بنابر این رضایت از نتیجه در این روش بسیار بالا می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد برای انتخاب دستگاه دایود:

1)ساختار مناسب و طول موج بالا:

دستگاه دایود با طول موج بالایی که دارد برای رفع موهای زائد نتایج قابل ملاحظه ای را در پی خواهد داشت و این موضوع، مهم ترین عامل برای تایید انتخاب کسانی است که قصد خرید دستگاه لیزر دایود را دارند.

دستگاه لیزر دایود از ۱۰ عدد میله لیزری و توانی بیش از۲۵۰۰ وات ساخته شده است. قطعا قدرت لیزر با انرژی بالا می تواند موها را به طور قابل توجهی از بین ببرد.

هم چنین همانطور که گفته شد این طول موج بالا باعث نفوذ بیشتر اشعه لیزر در لایه ی درم می گردد و درصد بیشتری از انرژی گرمایی لیزر به فولیکول می رسد.

2)رفع سریع موهای زائد به دلیل فرکانس بالا:

این دستگاه سرعت شات بسیار بالایی دارد. دستگاه لیزر دایود در حین انجام کار از فناوری حذف موهای لیزر SHR استفاده می کند و با دارا بودن فرکانسی تا ۱۰ مگاهرتز،‌ ۲ تا ۳ برابر سریع تر از IPL های سنتی رفع موهای زائد را انجام می دهد که سبب صرفه جویی زیادی در زمان انجام لیزر می گردد.

3)خنک کننده مناسب موثر بر کاهش درد:

قدرت بالای خنک کندده های به کار رفته در دستگاه های لیزر دایود برای کاهش درد بسیار مهم است.

دستگاه دایود بر اساس فناوری SHR ، برای افزایش میزان خنک کنندگی در دستگاه هایش، ICE SHR را در قسمت دستی خود اضافه نموده که این فناوری موجب درد کم تر در رفع موهای زائد و استفاده راحت تر برای اپراتور می شود. علاوه بر این دایود از خنک کننده فعال TEC نیز استفاده می کند.

دایود، دستگاهی مناسب برای انواع پوست:

دستگاه های لیزر دایود (VIVALaser) به پزشکان اجازه می دهند تا پارامترهای درمانی را بر اساس نوع و رنگ پوست، سطح بدن، ضخامت و جنس مو تنظیم کنند.

این محدوده ی وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی قابلیت استفاده از این لیزر را در پوستهای تیره تر نیز میسر می سازد.

هندپیس قدرتمند:

در میان قطعات دستگاه لیزر، هندپیس ها بیش ترین کاربرد را دارند و مهم ترین عامل در تعیین قیمت دستگاه های لیزر هستند.

یکی از بزرگ ترین دلایل محبوبیت و بالا بودن فروش دستگاه دایود، عمر طولانی هندپیس هایش است.

طول عمر هندپیس های دایود بالغ بر ۳۰۰۰۰۰۰۰ شات می باشد که این موضوع مبلغ زیادی را برای خریداران پس انداز می کند.

تعمیرات کمتر:

از آنجایی که در این دستگاه از تکنولوژی نیمه هادی استفاده می گردد نسبت به دیگر لیزرهای دارای فلاش لامپ به راحتی قابل حمل هستند و مقاومت زیادی را در برابر ضربه و تغییرات از خود نشان می دهند.

بنابر این می توان این عامل را نیز نکته ای مهم در خرید دستگاه لیزر دایود به شمار آورد زیرا این دستگاه هزینه ی تعمیرات کمتر و طول عمر بیشتری دارد.

لیزر دایود را می تواند در نواحی زیر به کار برود:

  • قفسه سینه
  • پایین شکم
  • پشت گردن
  • پشت سینه
  • ناحیه کمر
  • پشت لب
  • موهای زائد زیر بغل
  • چانه و خط ریش
  • کل ناحیه پا و دست

مزایای دستگاه لیزر دایود

عملکرد سریع:

هر پرتو نور دستگاه لیزر دایود ، صدها موی زائد مورد هدف قرار می دهد در نتیجه می تواند سطح زیادی از موهای زائد را به طور همزمان از بین ببرد.

بنابر این طول جلسات درمانی تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

تعداد جلسات کمتر درمان:

از آنجایی‌ که این دستگاه ، هر بار تعداد زیادی از فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد، تعداد جلسات مورد نیاز برای تکمیل درمان کاهش می‌یابد.

در نتیجه در استفاده از دستگاه لیزر دایود حجم موهای از بین رفته به طور قابل توجهی بیشتر از الکساندرایت است و زمان طولانی تری برای رشد مجدد موها صرف خواهد شد.

خنک کننده ی قوی دستگاه لیزر دایود و درمان بدون درد:

دستگاه لیرز دایود درد زیادی ندارد زیرا بر خلاف سایر روش ها این لیزر عملکرد سریعی دارد و نیازی نیست لیزر چند بار از روی یک ناحیه عبور کند و در صورت تمرکز زیاد نور لیزر روی نواحی با حساسیت بالا، فرد ممکن است کمی حس سوزش کند.

این دستگاه ها همچنین به کولینگ بسیار قوی مجهز می باشد که درد را طول درمان را به شدت کاهش می دهد.

رفع دائم موهای زائد:

دستگاه لیرز دایود بر خلاف دستگاه هایی مثل SHR یک روش دائمی برای رفع موهای زائد به شمار می آیند و در پایان درمان تنها نیاز به تمدید هر 6 ماهه لیزر به منظور تثبیت درمان می باشد.

اقدامات قبل از درمان با دستگاه لیزر دایود

  • پیش از لیزر هر ناحیه به طور کامل هر گونه آرایش یا لوسیون را از روی آن پاک کنید.
  • دوش گرفتن و رعایت نظافت شخصی پیش از لیزر ضروری است.
  • موهای زائد ناحیه تحت درمان باید روز قبل از درمان تراشیده شود
  • لیزر به هیچ عنوان برای کسانی که سولاریوم انجام داده انند توصیه نمی شود و تا 4 هفته قبل از لیزر موهای زائد بایستی از برنزه کردن (چه به‌صورت طبیعی، چه با تخت مخصوص، …) اجتناب شود.
  • برای نواحی حساس مانند بیکینی، بهتر است نیم ساعت قبل از درمان ناحیه را به پماد لیدوکایین آغشته کنید و با روکش نایلونی بپوشانید تا به خوبی جذب شود.
  • تا 4 هفته قبل از لیزر موهای زائد، از کندن موهای زائد ناحیه مد نظر از ریشه با استفاده از ابزاری مثل موچین، موم، موبر و یا انجام الکترولیز اجتناب کنید.
    قبل از درمان پزشک خود را در جریان سوابق بیماری و داروهایی که مصرف می کنید بگذارید.
  • اگر سابقه ابتلا به ویروس تبخال یا آفت را دارید، یک جلسه قبل از لیزر نسبت به درمان آنها اقدام نمیایید تا از بیرون ریختن بیشتر این علائم جلوگیری شود.
    حتما پیش از شروع لیزر آزمایش های هورمونی را با تجویز پزشک انجام دهید زیرا به هم ریختگی هورمون ها نتایج لیزر را با مشکل روبرو میکند.

اقدامات بعد از استفاده از دستگاه لیزر دایود

  • توصیه می شود برای کاهش قرمزی و التهاب پوست پس از لیزر در محل درمان استفاده کنید.
  • پوست بعد از لیزر حساس می شود و بهتر است تا چند هفته پس از لیزر از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید پرهیز کنید در صورت ضرورت از کرم های ضد آفتاب قوی و کلاه نقاب دار استفاده نمائید.
  • حداقل تا 4 ساعت بعد از انجام لیزر از شستشوی ناحیه با آب یا مواد شوینده اجتناب نمایید.
  • درصورتیکه ناحیه درمان شما شامل نواحی حساس (مثل بیکنی و زیر بغل) می باشد از پوشیدن لباس های تنگ روی آن ها خودداری نمایید.

محدودیت ها و عوارض دستگاه لیزر دایود:

  • شدت نور در دستگاه لیزر دایود بسیار بالاست همه ی افراد حاضر در اتاق بایستی از عینک مخصوص استفاده نمایند.
  • لیزر مستقیماً بر روی رنگدانه ای به نام ملانین تأثیر می گذارد و همین امر ممکن است گاهی اوقات باعث تغییر در رنگ پوست شود. دستگاه لیزر دایود،‌ رنگدانه های پوست های لطیف را بیش از سایر پوست ها تحت تاثیر قرار داده و این امر می تواند تیرگی موقت پوست را به همراه داشته باشد.
  • در صورتیکه توصیه های پس از درمان – از جمله عدم قرارگیری در مقابل آفتاب بدون ضد آفتاب قوی- جدی گرفته نشود ممکن است بیمار در ناحیه ی درمان شاهد لکه های تیره یا تغییر رنگ دائمی پوست باشد.
  • اریتما (قرمزی پوست) و ادم (تورم به دلیل تجمع مایعات در بافت ها) به عنوان عوارض جانبی نادر و موقتی این درمان شناخته می شوند.
  • از آنجایی که این لیزر سرعت شات بسیار زیادی دارد در صورتی که لیزر در مراکز غیر معتبر و زیر نظر افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است باعث سوختگی بیمار شود.
  • در بعضی موارد بلافاصله پس از لیزر پوسته پوسته شدن و یا تشکیل زخم های بسیار خفیف روی پوست مشاهده می شود که این عوارض معمولا ۲۴ ساعت بعد از بین خواهند رفت.
  • به دلیل تاثیر گرما بر روی پوست، ممکن است در بعضی افراد به ندرت سوختگی های سطحی روی پوست بوجود بیاید. اما این مورد نیز اصولا با گذشت چند روز از بین می روند.
آدرس اینستاگرام تبریزپوست: https://www.instagram.com/tabrizpoost/

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *