جراحی سانترال لب در تبریز

لیفت لب در تبریز

سانترال لب

جراحی سانترال لب یا لیفت لب ، یک روند ساده جراحی سرپایی برای بالا کشیدن لب ها است که در مطب پزشک ، قابل اجرا می باشد.

این روند زیبایی برای کاهش دادن فاصله لب بالا از بینی و افزایش دادن وسعت ناحیه قرمز رنگ لب که در حالت طبیعی ، بسیار نازک است ، قابل اجرا می باشد. در این مقاله با دکتر علیرضا محبی بهترین جراح بینی و صورت ، همراه باشید.

 

 جهت مشاوره رایگان و جراحی سانترال لب در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید:

مزایای جراحی سانترال لب

جراحی سانترال لب ، در صورت اجرای صحیح روند ، دارای مزایای متعددی است. با بالا رفتن سن ، در اثر تاثیر نیروی جاذبه ، بخش هایی از صورت ، کشیده شده و طول آن ها بیشتر می شود.

یکی از این بخش ها ، لب است. این امر اغلب باعث می شود تا بخش قرمز رنگ لب ها ، به سمت داخل کشیده شود و شکل ظاهری نازکی را در لب ایجاد نماید.

سانترال لب

بعلاوه ، لب بالا به سمت داخل کشیده می شود و دندان های بالا را پوشش می دهد. همین امر باعث پیرتر نشان داده شدن دهان می شود.

با لیفت لب ، این تغییرات تحت کنترل در آورده می شوند و بخش میانی صورت نیز ، بالا کشیده شده و شکل ظاهری جوان تری را به خود می گیرد. نشان داده شدن بیشتر ناحیه قرمز رنگ لب ها ، باعث برجسته تر دیده شدن آن ها شده و تاثیر مثبتی را بر روی چهره بیمار بر جای می گذارد.

 

چه تکنیک هایی برای جراحی سانترال لب مورد استفاده قرار می گیرند ؟

تکنیک های متعددی در طول دهه های اخیر ، برای لیفت لب مورد استفاده قرار گرفته است. تکنیک اصلی ، شامل بالا کشیدن لب از طریق برداشتن بخشی از پوستی است ، که درست در بالای لب قرار گرفته و فاصله بین لب بالا و بینی را تشکیل می دهد.

تکنیک برداشتن بخشی از پوست بین لب بالا و بینی ، را می توان در عرض بخش مرکزی لب (cupids bow) یا در گوشه های لب ، بسته به تغییرات مورد نیاز در فرایند لیفت لب ، انجام داد.

در تکنیک های مدرن تر ، برش ، درست در زیر بینی قرار داده می شود. هدف از این کار ، جلوگیری از برجای ماندن اسکار یا جای زخم می باشد. نوار کوچکی از پوست در این ناحیه برداشته می شود و سپس ، بخیه ها با دقت بسته می شوند.

لیفت لب مادیفاید (modified) ، پیشرفته ترین تکنیک تا به امروز بوده و تحت آن ، بخش قرمز رنگ بیشتری از لب ، نمایان می شود و نتیجه به دست آمده از آن ، طبیعی تر و ماندگار تر می باشد.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای جراحی سانترال لب هستند؟

اگر لب بالای شما در فاصله زیادی نسبت به بینی تان قرار گرفته است ، یا لب بالایتان نسبتاً نازک می باشد ، داوطلب خوبی برای جراحی سانترال لب محسوب می شوید.

بیشتر بیمارانی که برای جراحی سانترال لب داوطلب می شوند ، اغلب تجربه خوبی از تزریق فیلرها یا تزریق ژل لب به دلیل موقتی بودن نتیجه و نیز طبیعی نبودن نتیجه آن ، در مقایسه با جراحی سانترال لب ، ندارند.

فیلم جراحی سانترال لب

 

روند جراحی سانترال لب

همان طور که در بالا ذکر شد ، لیفت لب یک فرایند جراحی ساده است ، که می توان آن را به صورت یک روند مستقل ، یا در ترکیب با سایر روندهای زیبایی صورت از قبیل رینوپلاستی ، لیفت صورت و غیره انجام داد.

جراحی سانترال لب

این روند با علامت گذاری پوست در ناحیه لب بالا ، بر اساس طرح ترسیم شده توسط جراح شما ، آغاز می شود. سپس ، روند با تزریق داروی بی حسی به ناحیه ای که در دندانپزشکی نیز داروی بی حسی به همان ناحیه تزریق می شود ، ادامه می یابد.

پس از مهیا شدن شرایط لازم ، بخشی از پوست درست در زیر بینی ، با ملایمت برداشته می شود و هرگونه خونریزی ، حتی در سطح ملایم ، کنترل می شود. سپس ، برش با بخیه های کوچک و ظریف برای خلق نتیجه ای هر چه زیباتر ، بسته می شود.

پس از روند پزشک ، ناحیه درمان شده را با پماد آنتی بیوتیک ، پوشش می دهد. بخیه ها ، چند روز بعد کشیده خواهند شد.

 

آیا در جراحی سانترال لب ، بیهوشی مورد نیاز است ؟

اگر سانترال لب ، تنها فرایندی باشد که قصد انجام آن را داشته باشید ، به راحتی تحت بی حسی موضعی قابل اجرا است. البته ، اگر لیفت لب با برخی روندهای دیگر که به بیهوشی عمیق تر نیاز دارند ، ترکیب شود ، در این شرایط پزشک به صلاحدید خود ، می تواند فرایند را تحت بیهوشی عمومی اجرا نماید.

نتایج جراحی سانترال لب ، چقدر ماندگار است ؟

نتایج جراحی سانترال لب ، دائمی هستند ؛ هرچند لب ها و صورت ، فرایند طبیعی پیری خود را سپری خواهند کرد. پیری طبیعی طبق انتظار ، تغییراتی را در چهره به وجود می آورد که قابل متوقف کردن نمی باشند.

 

ریکاوری جراحی سانترال لب

بلافاصله بعد از روند جراحی لیفت لب بالا ، درد و تورم در درجات مختلف ، نمایان می شود. تورم معمولاً در چند روز اول ، تشدید می شود و گاهی اوقات بسیار شدت می یابد. این بخش نرمال فرایند بهبود بوده و اصلاً خطرناک محسوب نمی شود.

برش ها باید تمیز نگه داشته شوند و با پماد آنتی بیوتیک در طول هفته اول بعد از جراحی ، پوشش داده شوند. فعالیت ، برای چند روز اول بعد از درمان ، محدود بوده و باید به صورت تدریجی به حالت نرمال خود برگردانده شود.

ورزش نیز تقریباً به مدت دو هفته بعد از روند ، باید مورد اجتناب قرار گیرد. دوره بهبود اولیه ، معمولاً 2 الی 3 هفته می باشد و پس از سپری شدن حدوداً 2 الی 3 ماه ، می توانید شاهد نتایج لذت بخشی باشید.

جای زخم و اسکار نیز در چند ماه متعاقب جراحی بهبود یافته و با گذر هر چه بیشتر زمان ، بهتر و بهتر می شود.

 

آدرس اینستاگرام تبریز پوست : https://www.instagram.com/tabrizpoost/

 

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *