تاثیر آب بر مشکلات پوستی


اگر پوستی سالم و بدون چین و چروک می خواهید بهتر است آب بیشتری بنوشید، نوشیدن آب تاثیرات مختلفی بر زیبایی پوست و موی شما خواهد گذاشت، امراضی مانند خشکی ،پسوریازیس ، اگزما ، التهاب و دیگر عارضه های پوستی را می توان با مصرف مایعات به ویژه آب درمان کرد تا جایی که می توانید از ایجاد کم آبی در بدنتان پیشگیری کنید و سلامت آن را در خطر نیندازید.

بسیاری از ما می‌دانیم که نوشیدن آب به‌اندازه کافی واقعا برای سلامتی و تندرستی اهمیت دارد.

سلامت و کیفیت پوست‌مان نیز به نوشیدن آب وابسته است، ولی هنوز هم این نکته مهم نادیده گرفته می‌شود. با این‌حال، وقتی که به‌اندازه کافی آب مصرف نمی‌کنیم، چه اتفاقی برای پوست می‌افتد؟!

کریستین بیلی (متخصص تغذیه) درباره این موضوع مهم می‌گوید: «حدودا ۶۰ درصد از بدن ما را آب تشکیل داده است. اگرچه ما معمولا به مردم توصیه می‌کنیم که روزانه هشت لیوان آب بنوشند، اما این مساله به شرایط هر فرد بستگی دارد.

به‌طور کلی، تامین آب مورد نیاز بدن هم برای سلامت عمومی و هم برای پوست حیاتی است.

پوست ما، یکی از ارگان‌های بدن (و بزرگ‌ترین آن‌ها) را تشکیل می‌دهد و سلول‌های پوستی (مانند همه سلول‌های دیگر) از آب تشکیل شده‌اند.

بدون آب، ارگان‌های بدن نیز نمی‌توانند عملکرد مطلوب و با کیفیتی داشته باشند. اگر آب کافی به پوست نرسد، ‌کمبود آب می‌تواند درنهایت به مشکلاتی مانند خشکی، سفتی و پوسته‌پوسته شدن پوست منجر شود».

دکتر جاستین هکستال (متخصص پوست) می‌گوید: «کم‌آبی پوست قطعا مشکلات مختلفی را برای پوست به‌وجود می‌آورد.

افرادی که به‌طور طبیعی دارای پوست‌های حساس و خشک هستند، بیشتر از همه باید تامین آب مورد نیاز بدن را جدی بگیرند. اهمیت این کار حتی برای افراد مبتلا به پسوریازیس یا اگزما بیشتر هم می‌شود.

کمبود آب در بیماری‌های التهابی پوست با مشکلات جدی همراه است و باید با دقت زیادی برای برطرف‌سازی آن تلاش کرد».

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *