بهترین نوع ژل لب برای تزریق

رفروش ترین ژل های تزریقی

بهترین مارک ژل لب

داشتن لب هایی خوش فرم و برجسته خواسته بسیاری از مراجعان به کلینیک های زیبایی است. امروزه انواع فیلرها و ژل های هیالورونیک اسیدی به طور شایع در حجم دهی به لب ها و زیباسازی صورت به کار می روند.

این ژل ها با در برداشتن کلاژن و الاستین طراوت و شادابی را به چهره و لب های شما بازگردانده و با افزایش حجم و پر کردن لب ها، ظاهری تازه و متفاوت را برای شما رقم خواهند زد.

انواع برندهای ژل های تزریقی اکنون در بازار به وفور یافت می شوند و کلینیک ها و مراکز زیبایی از این ژل ها برای فرم دهی و حجیم تر نشان دادن بافت لب ها در مراجعان خود استفاده می کنند.

در این مطلب می خواهیم انواع برندهای ژل و فیلر لب و بهترین مارک ژل برای تزریق لب را به شما معرفی کنیم.

مقدمه ای بر ژل های هیالورونیک اسید (HA)

ترکیب ثابت این ژل ها از مولکول های هیالورونیک اسید تشکیل شده است که یک پلی ساکارید طبیعی در بافت پوست بوده و در انواع محصولات زیبایی مانند کرم های مرطوب کننده و جوان کننده، سرم ها و ژل های صورت و لب به کار برده می شود. هیالورونیک اسید با جذب و حفظ رطوبت در بافت موجب پر نشان دادن و ظاهر ایده آل لب ها می گردد.

ژل های هیالورونیک اسید اغلب اوقات بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری داشته و به مرور زمان جذب پوست می شوند. بنابراین اغلب تزریق ژل روشی موقتی برای جوان سازی و پر کردن نقایص صورت به شمار می آید. این بدان معناست که پس از مدتی این ژل ها باید مجدداً تزریق و به اصطلاح تمدید گردند.

این ویژگی از سوی دیگر یک مزیت تلقی می شود؛ چراکه در صورت عدم رضایت، نتایج آن دائمی نبوده و پس از مدتی نسبتاً کوتاه، لب هایتان بدون هیچ عارضه ای دوباره به حالت اول بازخواهد گشت.

همچنین در این موارد می توان از آنزیم هیالورونیداز برای تجزیه ژل و بازگرداندن حالت اولیه صورت استفاده نمود.

تا به اینجای کار ویژگی های کلی ژل های هیالورونیک اسید را برشماردیم. اکنون به سراغ برندهای مشهور تزریق ژل لب می رویم و ویژگی ها و مزایا و معایب هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین مارک های ژل لب

ژل لب

 

ژل لب ژوویدرم (Juvederm)

ژل ژوویدرم ساخته کمپانی Allergan فرانسه، جزو معروف ترین و پرفروش ترین ژل های تزریقی حاوی هیالورونیک اسید برای حجم دهی به لب ها و کانتور صورت به شمار می آیند.

این کمپانی نام آشنای فرانسوی محصولات گوناگونی را در زمینه جوان سازی و زیبایی چهره به بازار عرضه کرده است.

این ژل ها همگی دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده و از ماده فعال هیالورونیک اسید غیرحیوانی، مشابه بافت طبیعی بدن انسان ساخته شده اند. همچنین از آن ها می توان در رفع خطوط و چین و چروک های ظریف و دیگر نقایص چهره نیز بهره جست.

دو نوع فیلر ژوویدرم اولترا (Juvederm Ultra XC) و ژوویدرم ولبلا (Juvederm Volbella XC) مخصوص تزریق در ناحیه لب ها بوده و به طور اختصاصی برای جوان سازی و ایجاد فرم دلخواه در لب به کار برده می شوند.

تفاوت عمده ژوویدرم اولترا با ژل ولبلا در غلظت هیالورونیک اسید به کار رفته در آن هاست. غلظت هیالورونیک اسید در ژل ولبلا 15 میلی گرم در میلی لیتر و در ژل ژوویدرم اولترا 24 میلی گرم در میلی لیتر است.

ژل ژوویدرم اولترا اثرات پرکنندگی و حجم دهندگی داشته و ولبلا بیشتر در درمان خطوط عمودی در لب ها به کار می رود.

ماندگاری اثرات ژل لب ژوویدرم تا یک سال نیز گزارش شده است. بنابراین این ژل ها یکی از طولانی اثرترین فیلرهای لب به شمار می آیند.

محصولات ژوویدرم کمترین میزان عارضه جانبی را در میان ژل های هیالورونیک اسید پرکننده لب از خود نشان می دهند.

از جمله دیگر مزایای ژل ژوویدرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان درمان با این ژل کوتاه بوده و چیزی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می انجامد.
  • اثرات آن فوری و در اکثر موارد دائمی است.
  • در صورت عدم رضایت، نتایج قابل بازگشت خواهد بود.
  • واکنش های آلرژیک نسبت به آن نادر است.
  • عوارض ژل ژوویدرم خفیف بوده و شامل کبودی، تورم و قرمزی می گردد.

معایب ژل لب ژوویدرم نیز شامل موارد زیر است:

  • لیدوکائین که هنگام تزریق ژل جهت کاهش درد تجویز می شود، ممکن است موجب بی حسی طولانی مدت یا واکنش آلرژیک گردد.
  • نتایج آن بعد از یک سال از بین رفته و نیاز به تزریق دوباره ژل خواهید داشت.

ژل لب رستیلن سیلک (Restylane Silk)

ژل لب رستیلنبا فرمولاسیون منحصر به فرد خود تمامی چین و چروک های سطحی یا عمیق در اطراف دهان را از بین برده و با خاصیت حجم دهی و کانتورینگ، جوانی و شادابی را به لب های شما هدیه خواهد داد.

هیالورونیک اسید به کار رفته در این ژل، ترکیب غیرحیوانی و کاملاً سازگار با پلی ساکارید طبیعی موجود در بدن بوده و به همین جهت هیچگونه حساسیتی را برای پوست شما ایجاد نخواهد کرد.

همچنین غلظت هیالورونیک اسید در این محصول بالاتر از نمونه های مشابه بوده و به تبع آن قیمت ژل رستیلن نیز در مقایسه با سایر فیلرهای هیالورونیک اسید بالاتر است.

ماندگاری این ژل از ۶ ماه تا یک سال متغیر بوده و پس از این دوره نیاز به تمدید تزریق خواهد داشت. همچنین این ترکیبات را می توان با استفاده از آنزیم های بخصوصی (آنزیم هیالورونیداز) تجزیه کرد.

این ویژگی موجب می شود که در صورت عدم رضایت از نتایج ژل رستیلن بتوانید ظرف مدت نسبتاً کوتاهی در حد یک تا دو روز مجدداً فرم اولیه لب های خود را بازیابید.

این ترکیب دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده و همانند ژل ژوویدرم، بسیاری از افراد مشهور نیز استفاده از آن را پیشنهاد کرده اند.

به طور کلی برند سوئدی رستیلن بسیار مشابه ژل ژوویدرم فرانسوی بوده و تنها در موارد زیر با آن تفاوت دارد:

اثرات رستیلن عمدتاً بعد از چند روز ظاهر گردیده و تقریباً تا ۱۰ ماه بعد از تزریق باقی خواهد ماند.

هزینه تزریق ژل ژوویدرم اغلب اوقات بیشتر از ژل رستیلن خواهد بود.

ژل رستیلن بافتی خشن دارد؛ در حالی که بافت ژوویدرم نرم تر است.

پس از تزریق ژل فیلر لب رستیلن ممکن است به طور موقت دچار کبودی و تورم یا بی حسی در محل تزریق گردید.

در موارد بسیار نادر نیز ممکن است توده یا گرانولوم ایجاد گردد. البته تمامی این عوارض با تزریق آنزیم هیالورونیداز قابل برگشت خواهند بود.

ژل رووفیل

ژل رووفیل ساخت کشور کره جنوبی است. این ژل با در برداشتن الیگوپپتید ۷۲ موجب حفظ بیشتر هیالورونیک اسید در بافت پوست گردیده و به این ترتیب اثرات جوان سازی و پرکنندگی آن را تداوم می بخشد.

به علاوه ژل رووفیل با خاصیت ضدالتهابی خود و برخورداری از فناوری لیفت صورت بدون نیاز به جراحی، اثرات خارق العاده ای را بر روی پوست صورت و لب های شما خواهد گذاشت.

هیالورونیک اسید موجود در ژل رووفیل ماندگاری بالایی داشته و تا ۱۲ ماه بعد از تزریق همچنان در پوست باقی خواهد ماند. البته میزان جذب هیالورونیک اسید تابعی از فاکتورهای مختلف از قبیل نوع پوست فرد، نوع و حجم ماده تزریق شده و شدت و عمق چین و چروک ها بوده و بنابراین باید این موارد را نیز هنگام تخمین ماندگاری ژل رووفیل مد نظر داشت.

از جمله عوارض این محصول می توان به تورم در ناحیه تزریق اشاره کرد که چندان شایع نبوده و اغلب اوقات نیز ظرف مدت کوتاهی بهبود می یابد.

ژل رووفیل پلاس به طور خاص برای فرم دهی و کانتور لب ها به کار رفته و با خاصیت حجم دهندگی قابل توجه، لب های شما را به فرم دلخواهتان در می آورد.

با این حال باید دقت داشته باشید که اگر لب های کوچک و باریکی دارید، بهتر است از مصرف این نوع فیلر خودداری کنید. چراکه رووفیل حجم لب ها را به طور قابل توجهی افزایش داده و در خصوص لب های نازک موجب می گردد که ژل به سمت بالا حرکت نموده و در فاصله بین خط لب بالایی و بینی قرار گیرد.

ژل های کره ای رووفیل با قیمتی مقرون به صرفه در مقایسه با بسیاری از نمونه های مشابه اروپایی و آمریکایی به بازار عرضه می گردند و بنابراین هزینه ای که بابت تزریق این ژل ها در کلینیک های زیبایی پرداخت می کنید نیز تابعی از قیمت مناسب این ژل ها خواهد بود.

با این حال باید دقت داشته باشید که فریب محصولات تقلبی موجود در بازار را نخورید. این محصولات به وفور و با قیمتی نازل در بازار به فروش می رسند و استفاده از آن ها ممکن است اثرات جبران ناپذیری را بر روی چهره شما بر جای بگذارد.

ژل آلیاکسین (Aliaxin)

ژل آلیاکسین نیز حاوی هیالورونیک اسید با منشأ غیرحیوانی بوده و دررفع چین و چروک صورت و گودی زیر چشم و نیز افزایش حجم لب ها کاربرد دارد.

نکته مهمی که در خصوص این ژل ایتالیایی وجود دارد این است که آلیاکسین با کمترین عوارض جانبی حین تزریق و بیشترین میزان سازگاری بافتی، ظاهری بسیار طبیعی را به لبان شما بخشیده و در جوان سازی چهره و از بین بردن خطوط عمیق صورت نقشی کلیدی را ایفا می کند. ماندگاری این ژل از ۶ ماه تا یک سال متغیر است.

ژل لب پرفکتا (Perfecta)

ژل لب پرفکتا ساخت کشور فرانسه بوده و در فرم دهی و کانتورینگ چهره و از بین بردن چین و چروک صورت کاربرد دارد. این ژل همچنین به عنوان یک حجم دهنده مؤثر در لب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

شما می توانید نتایج عالی تزریق ژل پرفکتا را تقریباً بلافاصله پس از تزریق آن مشاهده کنید. این ژل فرمی کاملاً طبیعی به لبانتان بخشیده و موجب جوانی و شادابی اجزای چهره شما می گردد. تزریق ژل پرفکتا عملاً بدون عارضه است.

ژل لب درمالکس (Dermalax)

گاهی اوقات افراد از ظاهر خود بعد از تزریق ژل هیالورونیک اسید ناراضی بوده و قصد دارند فرم چهره خود را به حالت طبیعی بازگردانند.

برای این افراد ژل درمالکس پیشنهاد می شود. نتایج طبیعی تزریق این نوع ژل بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین اگر می خواهید ظاهری ساده و لب هایی طبیعی داشته باشید و در عین حال بر زیبایی و جذابیت خود بیافزایید، بهتر است نگاهی به محصولات برند درمالکس ساخت کشور کره جنوبی بیاندازید.

ژل درمالکس دیپ با در برداشتن 24 میلی گرم در میلی لیتر هیالورونیک اسید و 3/0 درصد لیدوکائین یکی از بهترین گزینه های درمانی برای خطوط لبخند یا خطوط نازولابیال به شمار می آید.

از این ژل همچنین می توان برای فرم دادن به صورت و پر کردن جای فرورفتگی ها و نقایص گونه، لب ها، خطوط اطراف دهان و افزایش حجم لب ها استفاده نمود.

ساختار مونوفازیک ژل درمالکس دیپ برای تزریق در ناحیه لب که عضلات آن مکرراً منقبض می گردند بسیار مناسب خواهد بود.

تزریق ژل درمالکس تنها ۳۰ دقیقه طول کشیده و پس از آن می توانید شاهد اثرات معجزه بخش این ژل در فرم دهی به لب های خود باشید. بعد از تزریق، اثرات فیلر درمالکس تا ۱۲ ماه باقی خواهد ماند.

ژل لب تئوسیال (Teosyal)

ژل تئوسیال ساخت کشور سوئیس بوده و علاوه بر کاربرد گسترده ای که در صنعت زیبایی دارد، دارای خواص درمانی نیز بوده و بدون هیچ گونه عارضه ای موجب رفع نقایص صورت و چین و چروک های اضافی پوست می گردد.

علاوه بر آن ژل لب Teosyal Kiss به منظور افزایش حجم و ایجاد طراوت و شادابی هرچه بیشتر در لب ها به کار برده می شود.

این ژل ها حاوی اندوتوکسین باکتریایی و پروتئین اندک بوده و به همین جهت برای افراد با پوست های حساس انتخابی ایده آل به شمار می آیند.

به طور متوسط اثرات ژل لب تئوسیال چیزی حدود یک سال باقی خواهد ماند؛ البته این موضوع بستگی به فاکتورهای متعددی از جمله نوع پوست و سبک زندگی مصرف کنندگان دارد. ماندگاری این ژل در مقایسه با بسیاری از فیلرهای دیگر بیشتر بوده و به گفته متخصصان تزریق این ژل درد و ناراحتی کمتری را در مقایسه با سایر رقبا به همراه خواهد داشت.

ژل فیلر تئوسال کیس در مقایسه با برندهای مطرحی چون رستیلن و ژوویدرم خاصیت ویسکوزیته بالاتری داشته و در برخی از افراد موجب اثرات یکنواخت تر در زیر پوست می گردد.

ژل لب ریوانس (Revanesse)

اگر به دنبال یک فیلر لب با قیمت مناسب و نسبتاً ارزان می گردید، ژل ریوانس ساخت کشور کانادا انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

این ژل ها فاقد هیالورونیک اسید بوده و در لایه های عمقی پوست تزریق می گردند. با این حال اثرات چشمگیر این فیلرها در ایجاد کانتور طبیعی لب ها قابل قیاس با برندهای مشهور ژل های هیالورونیک اسید خواهد بود. اثرات ژل ریوانس تا ۱۲ ماه به همان شکل اولیه حفظ می گردد.

ژل لب استایلج (Stylage)

ژل لب استایلج ساخت کشور فرانسه بوده و با فرمولاسیون ویژه خود که حاوی هیالورونیک اسید کراس لینک شده، مانیتول یا سوربیتول (به عنوان ترکیب ضداکسیدان) و ترکیبات بی حس کننده موضعی (لیدوکائین ۳ درصد) است، جوانی و زیبایی را به لب ها و صورت شما هدیه خواهد داد.

ژل استایلج در دو نوع همراه با لیدوکائین و بدون آن به فروش می رسد.

اگر لب هایی بسیار نازک و بی حالت دارید، فیلر لب استایلج حجم و کانتوری طبیعی را برای لب هایتان رقم خواهد زد.

همچنین این ژل ها برای افرادی که دچار عدم تناسب در لب بالایی و پایینی خود هستند و یا کسانی که به دلیل سیگار کشیدن خطوط چروک متعددی اطراف دهانشان ایجاد شده، انتخاب مناسبی به شمار می آیند.

گاهی اوقات لب ها به دلیل خشکی بیش از حد ظاهری قرمز و ملتهب پیدا می کنند که در این موارد نیز ژل لب استایلج به کمک شما می آید.

هیالورونیک اسید به کار رفته در این محصول موجب می شود که رطوبت در داخل بافت لب ها به دام افتاده و ظاهری شاداب و پرطراوت را برای چهره و لب هایتان به ارمغان بیاورد.

تزریق فیلر استایلج فاقد هرگونه اثرات جانبی بوده و هیچ گونه التهابی را در محل درمان ایجاد نمی کند. البته باید دقت داشته باشید که تا ۲۴ ساعت باید از هرگونه فشار آوردن به ناحیه تزریق ژل خودداری کنید.

بنابراین می توانید با خیال راحت با مراجعه به کلینیک های معتبر پوست، این محصول پرطرفدار را بر روی صورت و لب های خود مورد استفاده قرار دهید.

این ژل معمولاً دوامی در حد ۶ الی ۱۲ ماه داشته و گاهی ممکن است تا ۲۴ ماه نیز اثرات آن همچنان قابل رؤیت باشد.

ژل لب بلوترو (Belotero)

این ژل ساخته کمپانی Merz آلمان بوده و همانند بسیاری از دیگر محصولات این کمپانی بر پایه ترکیب هیالورونیک اسید طراحی شده است.

چروک های صورت به کمک این ژل کاملاً از بین خواهند رفت. ژل بلوترو را همچنین می توان به عنوان یک ترکیب پرکننده مؤثر در گونه ها و لب ها به شمار آورد.

لیدوکائین موجود در ترکیب این فیلر موجب می گردد که فرآیند تزریق آن کاملاً بدون درد بوده و این ژل هیچ گونه عارضه ای را از خود برجای نگذارد.

فیلرهای بلوترو دارای تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا بوده و ماندگاری آن ها بسته به نوع فرمولاسیون بین ۶ ماه تا یک سال متغیر است.

ژل های فیلر لب بلوترو در سه نوع ترکیب متعادل (Balance)، intense یا soft فرمول بندی شده اند که هر یک کاربرد مختص به خود را دارا بوده و میزان دوام آن ها نیز متفاوت است.

برای مثال ژل های Belotero Balance یا Belotero Basic در حجم دهی به لب ها و کاستن از خطوط کم عمق آن نقش دارند. اثرات این ژل ها تا ۶ ماه باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر ژل های intense و soft هر دو تا یک سال ماندگاری داشته و علاوه بر برجسته سازی و کانتور لب ها در از بین بردن خطوط و چین های موجود بر روی لب ها نیز به کار می روند.

ژل های intense خطوط عمیق و ژل های soft خطوط ظریف و کم عمق را برطرف می سازند.

ژل لب روولکس (Revolax)

این ژل با ماندگاری بالا (بین ۱ سال تا ۱۸ ماه) در کاهش چین و چروک صورت و حالت دهی به خط لب به کار برده می شود.

خاصیت ویسکوزیته و الاستیسیته ژل روولکس آن را به گزینه ای مناسب برای افزایش حجم لب ها برای مدت زمان طولانی مبدل ساخته است.

این ژل پس از تزریق در محل خود باقی مانده و شکل اولیه و خوش فرم لب ها بعد از تزریق را حفظ می نماید.

ژل لب زیشل (Zishel)

فیلر لب زیشل ساخت کشور کره جنوبی بوده و برپایه هیالورونیک اسید غیرحیوانی ساخته شده است. به همین جهت زیشل سازگاری زیستی فوق العاده ای را از خود نشان می دهد.

از این ژل به منظور از بین بردن خطوط اضافه صورت و نیز افزایش حجم لب ها استفاده می گردد. مانند بسیاری از ژل های هیالورونیک اسید دیگر، بلافاصله بعد از تزریق ژل زیشل شاهد تغییرات حاصل از آن خواهید بود.

تزریق این ژل عملاً بدون درد بوده و به کمک لیدوکائین صورت می گیرد. بیمار در عرض ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بعد از تزریق متوجه تأثیرات چشمگیر این ژل لب خواهد شد.

ژل کاپتیک (Captique) یا Prevelle Silk

ژل Prevelle (پرول) یا ژل کاپتیک (نام سابق آن) در مقایسه با دیگر برندها غلظت هیالورونیک اسید پایین تری دارد.

اگرچه این ژل ها در مقایسه با دیگر گزینه های موجود در بازار ارزان تر به شمار می آیند، اثرات آن ها نیز زودتر از بین رفته و ماندگاری آن ها به طور متوسط ۳ تا ۶ ماه تخمین زده شده است.

ژل های حاوی کلاژن

در گذشته از کلاژن به عنوان ترکیب اصلی در ژل های فیلر لب استفاده می گردید. با وجود این، اکنون این ژل ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. علت این امر، بی خطر بودن ترکیبات هیالورونیک اسید در مقایسه با کلاژن عنوان شده است.

فیلرهای لب حاوی کلاژن از طریق بالا بردن سطح کلاژن پوست عمل می کنند و بنابراین اثرات حجم دهندگی آن ها بلافاصله قابل رؤیت نخواهد بود. در زیر به طور خلاصه به معرفی دو مورد از برندهای ژل حاوی کلاژن می پردازیم:

بلافیل (Bellafill)

ژل بلافیل حاوی ترکیبات کلاژن برگرفته از گاو و نیز ترکیب پلی متیل متاکریلات (PMMA) است. از ژل بلافیل عمدتاً در درمان اسکار آکنه و پر کردن جای فرورفتگی های زخم استفاده می گردد.

در حال حاضر ژل بلافیل در درمان حجیم سازی لب ها مورد تأیید قرار نگرفته است. با این حال گاهی اوقات به منظور برجسته ساختن لب ها با نتایج فوری به کار می رود. اثرات بلافیل به طور متوسط تا ۵ سال بعد از تزریق همچنان پایدار خواهد بود.

اسکالپترا (Sculptra)

اسکالپترا برندی سوئیسی است که ژل های لب حاوی کلاژن را تولید و به بازار عرضه می کند. ترکیب اصلی به کار رفته در آن، پلی ال لاکتیک اسید (poly-L-lactic acid) توسط بدن جذب شده و موجب تحریک ساخت کلاژن در پوست می گردد.

برخلاف فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید، اسکالپترا فاقد اثرات آنی افزایش حجم در صورت بوده و در عوض، به طور تدریجی بافت از دست رفته پوست در محل چین و چروک های صورت را از بین می برد.

این برند نیز همانند بلافیل به طور رایج در فرم دهی به لب ها کاربرد ندارد. ماندگاری این ژل بین دو تا سه سال متغیر است.

سخن آخر

در این مطلب در مورد انواع ژل های تزریقی به کار رفته به منظور حجم دهی و ایجاد فرم دلخواه در لب ها سخن گفتیم.

اکثر این ژل ها حاوی ترکیبات هیالورونیک اسید بوده و با تقویت کلاژن سازی و جذب رطوبت به بافت لب ها، موجب طراوت و شادابی اجزای چهره شما می گردند.

دقت داشته باشید که علاوه بر کیفیت فیلر مورد استفاده، مهارت پزشک نیز عامل بسیار مهم دیگری است که بر نتیجه تزریق ژل اثر خواهد گذاشت. بنابراین توصیه ما به شما این است که در یافتن کلینیک زیبایی مد نظر خود دقت کافی به خرج داده و پزشکان باتجربه در بهترین کلینیک زیبایی تبریز را انتخاب کنید.

به این ترتیب با مراجعه به مراکز زیبایی مجهز و پزشکان حاذق در امر تزریق ژل می توانید از کیفیت خدمات ارائه شده به خود و نتایج تزریق ژل های فیلر اطمینان حاصل کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *