بهترین روش برداشتن خال صورت


یکی از مشکلات اصلی افراد برداشتن خال صورت می باشد زیرا این خال ها دقیقا بر روی زیبایی تاثیر می گذارد و به سرعت باید نابود شوند.

در برخی موارد ، برای برداشتن خال صورت از یک بی حسی موضعی استفاده می شود ، و با قیچی و یا چاقوی جراحی بخش رشد کرده خال برداشته می شود .

در پی این کار ، محل خال توسط خود بدن ترمیم شده و همواره جای زخم آن باقی می ماند .

در موارد دیگری که خال بایستی به طور کامل برداشته شود ، کل ضخامت یک خال برداشته می شود. با انجام این کار یک زخم بسیار بزرگی در پوست ظاهر می شود ، و باعث ضعیف و غیر عادی به نظر رسیدن آن ناحیه می شود .

بهترین راه برداشتن خال صورت

بهترین روش برداشتن خال صورت جراحی با لیزر می باشد که برای برداشتن خال، جراحت یا زخم را به همراه نخواهد داشت. این روش بدون درد می باشد .

توجه داشته باشید که اگر شما در حال انجام عمل های زیبایی دیگری نظیر لیزر موهای زائد و … هستید نباید همزمان با برداشتن خال باشد.

برای برداشتن چه نوع خال هایی لیزر مناسب می باشد؟

در مورد خال های صاف و قهوه ای یا سیاه رنگ روش لیزر مناسب می باشد . در روش لیزر درمانی برای برداشتن کامل خال معمولا بین یک تا سه جلسه درمان نیازاست .

استفاده از لیزر درمانی برای برداشتن خال ، در مورد خال های بسیار بزرگ یا خال هایی که از پوست بیرون زده اند گزینه ی مناسبی نمی باشد .

روش برداشتن خال صورت با لیزر

روش برداشتن خال صورت با لیزر یکی از روشهای مورد توصیه است . در این روش از نور لیزر برای برداشتن خال صورت استفاده می شود ، برای این کار نور به طور مستقیم به خال تابیده می شود تا آن را گرم کند و در نهایت آن را بترکاند.

این روش بدون درد است، در آن به برش پوست یا بخیه نیازی نمی باشد و بخاطر همین خطر ایجاد جای زخم در این روش کمتر می باشد .

توصیه به استفاده از روش برداشتن خال صورت با لیزر برای بعضی از خال ها نسبت به خال های دیگر بیشتر است .

استفاده از این روش برای خال های سطحی و تازه بوجود آمده و همچنین خال هایی با قطر کوچک و صاف گزینه ی مناسبی است .

استفاده از روش لیزر برای برداشتن خال در مورد خال های قدیمی یا خال های برجسته و برآمده چندان قابل توصیه نیست .

همچنین این روش برای خال هایی غیر معمولی که توسط پزشک معاینه نشده اند ، توصیه نمی شود .

برای برداشتن خال با روش لیزر برای بی حس کردن ناحیه ی مورد نظر از یک داروی بیهوشی استفاده می شود . سپس با تابش یک پرتو لیزر بر خال رنگدانه قهوه ای رنگ کاهش یافته و از بین می رود . مدت زمان این روش به میزان بزرگی و شدت خال بستگی دارد.

این روش درد کمتری دارد ، و یا می توان گفت بدون درد می باشد . برخی از بیماران درد شدیدی را در یک لحظه ی تابانیدن نور احساس کرده اند ، و برخی دیکر احساسی شبیه به برخورد یک کش پلاستیکی به پوست را داشته اند .

از نور لیزر برای برداشتن رنگ دانه های موجود در خال استفاده می شود. بعد از انجام این کار ، رنگ دانه های خال توسط سیستم درمان طبیعی بدن از بین می روند. به این ترتیب زخم ایجاد شده روی خال ، با گذشت زمان ترمیم شده و محو می شود.

قرمزی ناحیه ی مورد نظر پس از درمان طبیعی است . و یک پوست زخم در محل خال ایجاد می شود ، که بعد از گذشت چند هفته برطرف می شود توصیه می شود که از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید ، چرا که پوست پوست جدید زیر خال بسیار حساس و ملتهب است ، و به مدت یک ماه و نیم پس از برداشن خال از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . برای برداشتن کامل خال به چندین جلسه لیزردرمانی نیاز است.

عمل جراحی لیزر برای برداشتن خال صورت ، معمولاً بی خطر و ایمن است و احتمال ایجاد زخم و جراحت به خاطر آن حداقل است (در حدود ۱ درصد). احساس درد این عمل جراحی به آستانه درد بیمار بستگی دارد دارد. به گونه ای که برخی از افراد درد ناچیزی همچون برخورد یک کش پلاستیکی به پوست را احساس می کنند .

 

مزایای برداشتن خال با لیزر

استفاده از روش لیزر درمانی برای برداشتن خال دارای یکسری مزیت هایی است ، از جمله اینکه این روش یک روش درمانی غیر تهاجمی است. چرا که این روش نیازی به ایجاد شکاف یا سوزاندن پوست ندارد ، و خطر ایجاد عفونت در روش برداشتن خال با لیزر بسیار کم است .

همچنین پرتوی لیزر توانایی نفوذ به نقاطی از بدن همچون صورت یا بینی را دارد ، درمان این نقاط با استفاده از سایر روش های دیگر ممکن است ، دشوار باشد. مزیت دیگری که این روش دارد ، این است که می توان چند خال را در طول یک جلسه درمانی برداشت .

 

عوارض برداشتن خال با لیزر

معمولا از عوارض برداشتن خال با لیزر ملتهب شدن پوست می باشد اما اغلب بعد از گذشت چند هفته بهبود می‌یابد. از مشکلات اصلی برداشتن خال با لیزر عدم نفوذ به نقاط عمیق پوست است .

از این رو استفاده از این روش فقط برای مسطح کردن خال های گوشتی موجود در سطح پوست مناسب است . در نتیجه اگر خال گوشتی بیمار دارای ریشه های عمیق باشد ، از لیزر درمانی برای برداشتن خال صورت نمی توان استفاده کرد.

 

برداشتن خال‌ های سطحی صورت

خال های سطحی از دسته خال های بی ضرر می باشند و معمولا دو سال بعد از متولد شدن بر روی صورت بوجود می آیند.

خال های سطحی، نوعی از سلول‌های خال هستند که به شکل پاپول‌های ریزی در کنار هم قرار دارند و رنگ آنها از قهوه‌ای کمرنگ تا قهوه ای پررنگ می باشد. برای برداشتن خال های سطحی می توان از دستگاه لیزر پلکسر استفاده کرد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *