آیا هایفوتراپی صورت واقعا تاثیر دارد؟


هایفوتراپی صورت

عوارض ناشی از پیری پوست بسیار گسترده هستند؛ ولی از بارزترین آنها ایجاد چین و چروک و خطوط، همچنین افتادگی پوست می‌باشد. به همین دلیل گاهی پوست برای جوانسازی نیاز به لیفت دارد.

در گذشته لیفت پوست فقط به واسطه جراحی قابل انجام بود؛ ولی امروزه روشی به نام هایفوی صورت، بدون نیاز به جراحی و تحمل عوارض آن، با نتایجی بسیار چشمگیر و مطلوب به لیفت پوست صورت می‌پردازد.

هایفو چطور انجام می‌شود؟

‌‌هایفو تنها روش غيرتهاجمی است که به‌طور خاص ‌می‌تواند بافت عمقی زیر پوستی را که در جراحی زیبایی قابل ترمیم است، بدون برش و ایجاد جراحت در سطح پوست هدف قرار دهد.

همچنین هایفو تنها روش برای استفاده از تصویربرداری اولتراسوند است که به پزشک پوست اجازه ‌می‌دهد تا به‌ طور واقعی لایه‌های بافتی را که در حین درمان هدف قرار ‌می‌گیرند، مشاهده کرده و اطمینان حاصل کند؛ انرژی دقیقا به نقطه ای که باید، وارد می‌شود.

در واقع هایفو (HIFU) بدون نیاز به جراحی، لیفتینگ پوست صورت را انجام می‌دهد. هایفو (HIFU) لیفت پوست را فقط در یک جلسه انجام می دهد.

این روش جزو آخرین تکنولوژی های لیفتینگ پوست صورت و گردن می باشد. هایفوی صورت بدون درد است، همچنین در این روش بدون ایجاد عوارض، کلاژن سازی در پوست فعال می‌گردد؛ و همین امر منجر به جوانسازی پوست صورت خواهد شد.

در هایفوی صورت از امواج اولتراسوند ( مافوق صوت) استفاده می شود، این امواج با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز شده و تابانده می شود.

با تابانیدن این امواج، در نقاط مورد هدف گرمای موضعی ایجاد می شود، و با نفوذ این امواج به بافت زیرین، کلاژن های جدیدی تولید می شود. همین امر جوانسازی پوست را درپی خواهد داشت.

ماندگاری هایفوی صورت چقدر است؟

افرادی که با هایفو تحت درمان قرار گرفته اند؛ حدوداً تا یک سال بعد، در نتیجه کلاژن سازی های جدید، تغییرات مثبت پوست خود را حس خواهند نمود. پس از این دوره، می‌توانند برای تکرار جوانسازی و لیفت پوست، بر اساس شرایط پوست مجدداً اقدام به این عمل نمایند.

جلسات ترمیمی می تواند در از بین بردن نشانه های پیری کمک کند که البته میزان تاثیر آن در افراد مختلف، متفاوت است.

 

عوارض ‌‌هایفوی صورت

  • ممکن است بعد از درمان تا یک ساعت یا بیشتر کمی قرمزی و التهاب در پوست محل درمان دیده شود.
  • درصد کمی از مراجعین ممکن است تورم، سوزش یا حساسیت به لمس خفیف داشته باشند، اما این عوارض بسیار خفیف و زودگذر است.
  • احساس درد در عضله رایج است، اما به‌ سرعت برطرف ‌می‌شود.

آیا هایفوی صورت نوعی لیزر است؟

اینکه هایفوتراپی نوعی لیزر محسوب می‌شود یا خیر؛ از سوالاتی است که بسیار زیاد پرسیده می‌شود.

در پاسخ به این پرسش باید در ارتباط با ماهیت هایفوتراپی یا امواج اولتراسوند و عملکرد آن توضیحاتی داده شود. سازوکار این فناوری شبیه بکارگیری عدسی برای متمرکز کردن نور در نقطه کانونی عدسی است.

در هایفوتراپی هم امواج صوتی با استفاده از یک عدسی صوتی در نقطه کانونی متمرکز می‌شوند و انرژی حاصل از اجتماع این پرتوها در نقطه هدف حرارت ایجاد می‌کند.در حالی که لیزر دستگاهی است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کند.

لیزرها از ماده‌ای جمع‌کننده یا فعال‌کننده نور تشکیل شده اند که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرژی بیرونی از نوع الکتریسیته یا نور به وجود آمده، تقویت می‌کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *