آیا لیزر زیر بغل سرطان زاست؟

لیزر-زیر-بغل

لیزر مو‌های زیر بغل

لیزر مو‌های زائد یکی از شیوه‌های رایج و با سرعت بالا برای از بین بردن مو‌های اضافی در ناحیه مشخصی از بدن است. به کار بردن لیزر برای بسیاری از افراد بدون خطر بوده و در برخی افراد تنها با عوارض جانبی چند روزه انجام می‌شود.

زیر بغل از جمله نواحی است که مراجعه‌کنندگان به دلیل وجود غدد لنفاوی نگران تأثیر لیزر بر روی آن و ایجاد سرطان هستند. آیا لیزر زیر بغل زمینه ساز سرطان است؟

جهت لیزر زیر بغل در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

زیر بغل از قسمت‌های بدن است که غدد لنفاوی در آن‌ها وجود دارند. سیستم ایمنی و دفاعی بدن هر فرد به این غدد بستگی دارد زیرا آن‌ها مسئول ارسال گلبول‌های سفید به بخش‌های مختلف بدن هستند. از این رو متورم شدن آن‌ها موجب ایجاد اختلال در عملکرد غدد لنفاوی شده و موجب بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

از طرفی می‌دانیم که لیزر مو‌های زائد با استفاده از یک اشعه پرتو نور متمرکز و با طول موج مشخص برای متوقف شدن رشد مو‌های زائد به قسمت مورد نظر تابانده می‌شود.

طول موج دستگاه لیزر بسته به عوامل مختلف مانند نوع پوست، رنگ پوست، رنگدانه‌های مو و نوع ناحیه متفاوت بوده تا بتواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

فرم رشد مو‌های ناحیه زیر بغل به نحوی است که بسته به میزان هورمون‌های جنسی می‌توانند از ضخامت و رشد متفاوتی در افراد گوناگون برخوردار باشند اما نمی‌توان آن‌ها را به دلیل رشد طبیعی که دارند در دسته مو‌های اضافی قرار داد.

 

آیا لیزر زیر بغل باعث تحریک غدد لنفاوی می‌شود؟

در نتیجه هنگام استفاده از لیزر برای ناحیه زیر بغل نمی‌توان گفت که موجب حذف مو‌های زائد در این ناحیه می‌شود. بلکه اشعه لیزر با تابیده شدن به سطح پوست و فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا مو‌ها به صورت چرخه‌ای در تعداد جلسات مشخص شده توسط متخصص از میزان رشد آن‌ها کاسته شده و در نهایت متوقف شود.

این تصور که انجام لیزر در ناحیه زیر بغل سرطان‌زا است، یک تصور اشتباه و غلط است که باعث شده در بین افراد دلهره و نگرانی ایجاد کند و بسیاری از آن‌ها از انجام لیزر در این ناحیه منصرف شوند. این در حالی است که به کار بردن لیزر می‌تواند با عوارضی همراه باشد که تورم یکی از آن‌ها است که پس از گذشت چند روز برطرف خواهد شد.

بسیاری از مراجعه‌کنندگان این عارضه را ناشی از تورم غدد لنفاوی دانسته و گمان می‌کنند این قسمت‌ از بدن دچار اختلال شده است. این در حالی است که لیزر تنها می‌تواند به صورت سطحی با مقدار نفوذ کم به فولیکول‌های مو تأثیر خود را بر رند رشد مو‌ها بگذارد و هیچ دسترسی به بافت عمیق‌تر لایه‌های پوستی از جمله غدد لنفاوی نخواهد داشت.

برخی از عوارض لیزر مو‌های زیر بغل، شامل موارد زیر است:

  • احساس درد، سوزش و خارش یا بی‌حسی
  • قرمزی و کبودی به مدت حداکثر سه روز
  • متورم شدن در قسمت‌های اطراف فولیکول‌ها حداکثر سه روز
  • سوختگی در اثر گرم شدن ناحیه

در پایان برای پاسخ به این سؤال که آیا لیزر زیر بغل سرطان زاست؟ باید گفت خیر و این تنها یک شایعه بی‌اساس است. زیرا اشعه لیزر حذف مو‌های زائد تنها برای عبور از سلول‌های پوست طراحی شده است و فقط فولیکول و رنگدانه‌های مو در عمق پوست را مورد هدف قرار می‌دهند. در نتیجه این اشعه نمی‌تواند مضر باشد.

استفاده از لیزر برای حذف مو‌های زائد به جای شیوه‌های سنتی مانند اصلاح می‌تواند علاوه بر سرعت بخشیدن به حذف مو‌های ناخواسته در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی کند.

درمان‌های لیزری زیر نظر متخصص با تجربه موجب جلوگیری از رشد مو‌های زائد در ناحیه مورد نظر شده و می‌تواند تأثیر ماندگارتر و طولانی‌تری داشته باشد. علاوه بر این استفاده از دستگاه‌های پیشرفته موجب کاهش عوارض لیزر خواهد شد.

کلینیک تبریزپوست با بهره‌مندی از متخصصان کارآزموده و آشنا با جدیدترین متد‌های روز دنیا در کنار به کارگیری از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته موجب می‌شود تا بدون دغدغه و نگرانی از بروز سرطان، لیزر ناحیه زیر بغل خود را انجام دهید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *