۶ درمان خانگی برای رفع چروک دور چشم


چروک دور چشم یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند زیبایی شما را نابود کند. پس با دنبال کردن این ۶ درمان خانگی بدون هزینه چروک دور چشم را خودتان دور کنید.

چروک و سیاهی اطراف چشم که مانند یک هاله تیره اطراف چشم را پوشش می‌دهد می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود از جمله عادت‌های بد روزانه و همچنین تغذیه نامناسب.

عادت‌های نامناسبی مانند بی‌خوابی و یا کم‌خوابی، کمبود آب بدن، آرایش اطراف چشم، مالیدن مداوم چشم و استفاده از محصولات نامناسب با پوست شما می‌تواند باعث ایجاد این هاله سیاه و چروک در اطراف چشم شما باشد.

برای درمان سیاهی و چروک اطراف چشم می‌توانید از راه‌های زیر کمک بگیرید و عادات ناسالم و آسیب زننده روزانه خود را تغییر دهید.

۶ درمان خانگی برای رفع چروک دور چشم

۱. روی یک طرف صورت نخوابید: عادت‌های بد روزانه را ترک کنیم. خوابیدن بر روی یک طرف صورت بر روی بالش، اخم کردن و سیگار کشیدن می‌تواند باعث تشدید چروک دور چشم شود.

۲. استفاده از عینک آفتابی و ضد آفتاب: حتما هر روز حتی هنگامی که در خانه هستید از ضد آفتاب استفاده کنید و استفاده از عینک آفتابی را از یاد نبرید.

۳. ورزش : ورزش کردن باعث جلوگیری از چین و چروک و جوانسازی پوست می‌شود. ماساژ دور چشم نیز می‌تواند به رفع چروک دور چشم کمک کند.

۴. مرطوب کردن دور چشم: در این صورت رطوبت کافی به سلول‌های پوستی رسیده و شدت چین و چروک پوست کاهش می‌یابد. همچنین باعث روشن‌تر و جوان‌تر بنظر رسیدن پوست می‌شود.

۵. استفاده از کرم دور چشم: کرم دور چشم را باید با توجه به نوع پوست و سن انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

۶. استفاده از روغن‌های گیاهی: برای مثال می‌توانید از روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کنید. برای این کار دستتان را کمی چرب کرده و به آرامی روی پوست دور چشم و زیر چشم بمالید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *