ویتامینهای مناسب برای سفت شدن پوست صورت

سفت شدن پوست صورت

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

آیا می دانید بهترین ویتامین برای سفت شدن پوست صورت چیست؟ کدام ویتامین برای سفت شدن پوست صورت مفید است؟

پوست مانند مو برای شادابی و جوان بودن به ویتامین هایی نیاز دارد که در صورت کمبود این ویتامین ها سرعت پیر شدن پوست و چروک شدن آن افزایش پیدا می کند و زیبایی پوست در مدت زمان کوتاه تری از دست می رود.

عوامل پیری پوست

با این وجود برای پیشگیری از ابتلا به این مساله باید ویتامین برای سفت شدن پوست صورت را که باعث سفت شدن پوست می شوند، مصرف کرد تا از ایجاد چروک های پوستی جلوگیری کرد.

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

آدرس:شهرک پرواز-روبروی کلانتری-نبش چهارراه-ساختمان 7 آسمان-طبقه 4

انواع ویتامین برای سفت شدن پوست صورت

برخی از مهم ترین انواع ویتامین برای سفت شدن پوست صورت را می توان به شرح زیر نام برد:

ویتامین C

  • ویتامین سی یکی از ویتامین هایی است که باعث تولید آنتی اکسیدان می شود و پوست برای شادابی به آن نیاز دارد.
  • ویتامین سی باعث تولید ملانین در پوست می شود و به این شکل قابلیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند و از بروز چین و چروک ها جلوگیری می کند.
  • به صورت کلی ویتامین سی به عنوان یکی از بهترین انواع ویتامین برای سفت شدن پوست صورت در نظر گرفته می شود که تاثیر زیادی بر روی پوست و سفت شدن آن دارد.

ویتامین A

  • ویتامین A باعث تحریک گردش خون در بدن می شود و اکسیژن رسانی به تمامی بافت های پوست صورت را افزایش می دهد.
  • همچنین لازم به ذکر است که ویتامین سی باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود و به این شکل از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند و به سفت شدن پوست صورت نیز کمک می کند.

ویتامین B۳

  • از دیگر ویتامین های بسیار تاثیر گذار بر روی پوست صورت نیز می توان به ویتامین B3 اشاره کرد که این ویتامین جلوی کم آبی پوست صورت را می گیرد و با مرطوب کردن پوست جلوی چین و چروک پوستی که بر اثر خشکی پوست ایجاد می شوند را می گیرد.
  • به صورت کلی باید گفت که ویتامین B3 به نیاسین هم معروف است و علاوه بر اینکه در مواد غذایی وجود دارد می توانید قرص آن را نیز از داروخانه ها تهیه کنید و آن را مصرف نمایید.

ویتامین K

  • ویتامین K هم از دیگر انواع ویتامین برای سفت شدن پوست است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند و گردش خون را در بدن تقویت می نماید.
  • این ویتامین از تیره شدن زیر چشم جلوگیری می کند وعلاوه بر اینکه بر سفت شدن پوست موثر است باعث از بین رفتن لکه های تیره موجود روی پوست نیز می شود.

ویتامین E

  • ویتامین E یک ویتامین بسیار مفید برای پوست صورت است که در بسیاری از کرم ها از این ویتامین استفاده می کنند ومصرف آن توسط پزشکان توصیه می شود.
  • ویتامین E باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود و در نتیجه به سفت شدن پوست و جوان سازی و کاهش دادن میزان چین و چروک ها کمک می کند.
  • به همین به علت تاثیرات بسیار زیادی که ویتامین E بر روی پوست دارد، آن را به عنوان یکی از بهترین ویتامین ها برای سفت شدن پوست در نظر می گیرند.

ویتامین برای سفت شدن پوست صورت را از چه مواد غذایی می توان تامین کرد؟

برای اینکه ویتامین های مورد نیاز برای پوست صورت را برای خود تامین کنید، کافی است که از مواد غذایی نظیر: گردو، بادام، غلات، اسفناج، زیتون، ماهی، میوه جات وسبزیجات استفاده کنید و یا می توانید از قرص حاوی این ویتامین ها استفاده نمایید که قرص انواع این ویتامین ها به راحتی قابل تهیه است ومی توانید با مراجعه به داروخانه ها آن ها را تهیه کنید.

برای مشاهده خدمات زیبایی در کلینیک تبریزپوست ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

https://www.instagram.com/tabrizpoost/

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *