ویتامینه مو چیست؟

ویتامینه مو

بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان مو را نشانه زیبایی و سلامت می دانند. متأسفانه برای بسیاری از افراد رشد موهای سالم یک چالش است. این امر باعث افزایش انواع روش و تکنیک های مختلف برای تقویت و رشد موها در بازار شده است.

یکی از این روش ها ویتامینه مو است که در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و سبب رشد ، درخشندگی ، ضخامت و استحکام مو می شود.

ویتامینه مو در سالن های زیبایی انجام می شود و دارای انواع مختلفی است که می‌توانید مطابق با نوع موهای خود از این تکنیک استفاده کنید.

ویتامینه مو دارای چه نوع مواد مغذی می باشد؟

سلامت موها توسط عوامل متعددی مانند سن ، ژنتیک ، سطح هورمون ها ، شرایط پزشکی ، رژیم غذایی ، استرس و درمان مو تعیین می شود. این امر تعیین علت یا علل اصلی مشکلات را دشوار می کند. علائم موهای ناسالم شامل ریزش یا نازک شدن قابل توجه موها ، عدم رشد ، خشکی ، ضعف و شکنندگی مو می شود.

وجود مواد مغذی در ویتامینه مو به تقویت موها کمک کند و سلامت و یکپارچگی موهای شما را بهبود بخشد این ویتامین ها عبارتند از:

ویتامین A

ویتامین B۱۲

ویتامین C

ویتامین D

ویتامین E

بیوتین (B۷)

آهن

فلز روی

 

مزایای ویتامینه مو

آیا می خواهید بدانید که ویتامینه مو چگونه می تواند به تقویت موهای شما کمک کنند؟

در زیر، هشت مزیت ویتامینه کردن مو را با هم بررسی خواهیم کرد:

به رشد سریع تر موها کمک می کند

آیا فکر می کنید موهای شما آنقدرها که دوست دارید رشد نمی کند؟ یکی از راه های تغییر این روند ، استفاده از تکنیک ویتامینه مو است.

این روش سبب تامین ویتامین های مهمی مثل A می شود که مسئول رشد همه سلول های بدن مخصوصا سلول هایی که نقش مهمی در رشد مو دارند، می شود. به همین دلیل است که اکثر مردم وقتی به مقدار مناسب، ویتامین A دریافت می کنند ، موهای بلندتر و پرپشت تری خواهند داشت.

ویتامینه مو

ویتامین A همچنین نقش مهمی در کمک به غدد پوست شما برای تولید آنچه سبوم نامیده می شود ، ایفا می کند. این ماده چرب است که پوست سر شما را مرطوب نگه می دارد و باعث رشد سالم موها می شود.

از ریزش مو جلوگیری می کند

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که ریزش مو فقط برای مردان اتفاق می افتد. اما شایان ذکر است که هم مردان و هم زنان در یک سن مشخص موهای خود را از دست می دهند.

در واقع ، تحقیقات نشان داده است که حدود ۴۰ درصد از زنان تا ۴۰ سالگی تا حدودی شروع به ریزش مو می کنند و هنگامی که روند ریزش مو شروع می شود ، کند کردن این روند بسیار مشکل است ، چه برسد به اینکه آن را به طور کامل متوقف کنند.

یکی از مواردی که می تواند از این روند جلوگیری کند، استفاده از ویتامین B است. به نظر می رسد بیوتین نقش مهمی در کمک به موها برای کمک به مردم دارد ، زیرا مطالعات نشان داده اند که کمبود بیوتین ممکن است منجر به ریزش مو شود.

ویتامین B۱۲ و اسید فولیک نیز برای کسانی که می خواهند علائم ریزش مو را متوقف کنند ، مهم است.شما می توانید با ویتامینه کردن موهای خود، تمام این ویتامین ها را بطور کامل دریافت کنید.

مانع پیرشدن موهای شما می شود

در اثر آلودگی و مصرف سیگار، مولکول های خطرناکی به نام رادیکال های آزاد در بدن تولید می شود که اگر تعداد آن ها در بدن زیاد باشد، از جهات مختلف بر بدن شما تأثیر خواهند گذاشت.

یکی از این تاثیرات این است که در برخی موارد رشد موهای شما را متوقف کرده و حتی باعث پیری آنها می شود. ویتامین C موجود در تکنیک ویتامینه مو می تواند رادیکال های آزاد را از تهدیدی برای موها بازدارد.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند رادیکال های آزاد بدن شما را از بین ببرد. این ماده مغذی همچنین سبب تولید ماده ای به نام کلاژن می شود.

کلاژن پروتئینی است که بخش اصلی ساختار موهای شما را تشکیل می دهد. بعلاوه، ویتامین C می تواند به بدن شما در جذب آهن کمک کند. آهن یک ماده معدنی است که می تواند به رشد مو کمک کرده و موهای شما را قوی تر کند.

فولیکول های جدید مو ایجاد می کند

هنوز مطالعات زیادی روی ویتامین D انجام شده است تا مشخص شود که دقیقاً چه نقشی در رشد مو دارد. اما در گذشته ، شواهدی وجود داشت که نشان می داد می تواند به افرادی که دچار ریزش مو شده اند کمک کند تا مقداری از آن ها را دوباره به دست آورند.

تصور این است که ویتامین D موجود در روش ویتامینه مو با ایجاد فولیکول های جدید مو سبب می شود تا مقداری از موهایی که در گذشته از دست داده اید دوباره رشد کنند. همچنین سبب پرتر شدن موها می شود.

فولیکول های موجود در مو را تحریک می کند

فولیکول های مو که از نظر استراتژیک بر روی پوست سر شما قرار دارند دارای غدد چربی هستند. این غدد چربی طوری طراحی شده اند که فولیکول های مو را تحریک می کنند تا موها روی سر شما رشد کنند.

برخی از افراد با این غدد چربی مشکل دارند و منجر به عوارض فولیکول های مو می شود. فولیکول های مو تحریک مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و در نتیجه موهای آنها آنقدرها که دوست دارند رشد نمی کنند.

مصرف روی برای غدد چربی که فولیکول های مو را احاطه کرده و رشد موها را حفظ می کند. روی همچنین به ساخت و ترمیم بافت مو کمک می کند.

استرس اکسیداتیو را از بین می برد

به عنوان بخشی از یک مطالعه در مورد ریزش مو که حدود یک دهه پیش انجام شد ، گروهی از افراد مکمل ویتامین E مصرف کردند تا ببینند چه تاثیری بر رشد مو خواهد داشت.

این مطالعه نشان داد کسانی که از مکمل ها استفاده کردند ، ۳۵ درصد رشد مو را تجربه کردند. این امر، قدرت استفاده از ویتامین E برای رشد مو را نشان می دهد.

محققان معتقدند ویتامین E با از بین بردن استرس اکسیداتیو با رشد موها کمک می کنند. استرس اکسیداتیو یکی از مواردی است که در بسیاری از افراد منجر به ریزش مو می شود.

باعث درخشندگی مو می شود

وقتی در روش ویتامینه مو، از ویتامین های مناسب استفاده می کنید ، متوجه خواهید شد که موهای شما قوی تر از همیشه است و وقتی آن ها را لمس می کنید ، احساس بهتری خواهید داشت. اما در کل، شما چیزی بیشتر از موهای تقویت شده می خواهید.

شما همچنین دوست دارید موهایتان بعد از شروع ویتامینه مو، براق شده و ظاهر بهتری داشته باشند.

این یکی دیگر از مواردی است که هنگام ویتامینه کردن مو متوجه آن خواهید شد. هنگامی که موهای شما زیبا و قوی هستند ، شستن و فرم دادن به آنها بسیار راحت تر خواهد بود و این امر نقش مهمی در ظاهر آنها دارد.

کلام آخر

مطمئناً، تاکنون متوجه شده اید که روش ویتامینه مو برای کسانی که می خواهند موهایشان سریع تر رشد کرده و ریزش موی آنها برطرف شود، بسیار عالی است.

از آنجا که اکثر مواد مغذی موجود در تکنیک ویتامینه مو روی تقویت مو تمرکز می کنند ، هنگامی که موهایتان آنها را دریافت می کنند ، اصلاح و ترمیم می شوند و موهایی نرم، صاف و حجیم خواهید داشت.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *