نکات مهم در مورد تزریق چربی به دست

تزریق پربی به دست در تبریز

امروزه برای جوان سازی صورت و دیگر اعضای بدن روش های مختلفی ابداع شده است و افراد می توانند متناسب با نیاز های خود و همچنین نظرات پزشک از هر یک از روش ها برای جوان سازی پوست خود استفاده کنند.

از روش هایی که امروزه در بین افراد در کلینیک های زیبایی و کلینیک های تزریق چربی مورد استقبال قرار گرفته است، تزریق چربی است .

انتقال چربی یا lipotransfer یکی از روش های موثر در این زمینه بوده و می تواند برای افرادی که از پوست خود احساس رضایت ندارند مفید واقع شود.

بسیاری از افراد در سنین پیری ، روی جوان سازی و مراقبت از صورت خود تمرکز می کنند و آنچه بیشتر مردم فراموش می‌کنند دست آن‌هاست.

بافت پوست دست ها می تواند باعث افزایش سن افراد شود و احتمالاً باعث می شود شما از سن خود پیرتر به نظر برسید.به همین دلیل است که امروزه روش تزریق چربی برای جوانتر کردن دست‌ها رونق گرفته است.

تزریق چربی پشت دست چیست؟

امروزه جوان سازی دست در میان مردم محبوبیت پیدا کرده است زیرا روز به روز مردم نسبت به درمان‌های احتمالی موجود آگاه تر شده‌اند.

علاوه بر پرکننده های موقت ،لیزر آی پی ال ( IPL ) و … هم اکنون تزریق چربی به دست ،انقلابی را آغاز کرده است.

تزریق چربی به دست ها ، نه تنها قسمت عقب دست را بزرگ می کند و باعث می‌شود تاندون ها و استخوان‌ها کمتر آشکار شوند ، بلکه رگ‌های قابل مشاهده روی دست را نیز پنهان می کند.

در تزریق چربی به دست از چربی فرآوری شده از بدن خود بیمار،برای صاف کردن دست بیمار استفاده می شود.

سلول های چربی با لیپوساکشن از ناحیه اهدا کننده (معمولاً از اطراف ناف یا ران) با استفاده از یک سوزن کوچک متصل به سرنگ جدا می‌شوند.

سپس سلول‌های چربی پردازش می‌شوند و با استفاده از سوزن و سرنگ بلانت داخل منطقه چروکیده دست تزریق می شوند.

از آنجا که میزان نسبتاً زیادی از سلول‌های چربی‌ تزریق شده ، مجددا جذب بدن می‌شود ، پزشک ناحیه مورد درمان را کاملا از چربی پر می‌کند.

هرچه پوست ناحیه‌ای که به تزریق چربی نیاز دارد؛ نازک‌تر باشد، رگ ها ، تاندون ها و استخوان ها ، به میزان بسیار بیشتری در معرض قرار دارند و به همین دلیل تزریق چربی به دست ها دشوار است و با ساختار پیچیده و تعداد استخوان ها ، تاندون ها و ماهیچه های دست ، تزریق چربی به آن نیاز به تجربه تخصصی دارد.

 

در کدام مناطق بدن می توان تزریق چربی را انجام داد؟

  • زاویه سازی فک و صورت از تزریق چربی ( تزریق چربی به صورت )
  • تزریق چربی در صورت که باعث می شود ظاهری جوان و جذاب داشته باشید.
  • تزریق چربی در بازو اگر فرم درستی ندارد.
  • تزریق چربی به ران ها اگر لاغری مفرط دارد
  • تزریق چربی به باسن

 

مراحل تزریق چربی به پشت دست

در این روش در ابتدا از یکی از نقاط بدن که ذخیره چربی بیشتری دارد و معمولا قسمت بیرونی ران یا شکم می باشد ، به مقدار موردنیاز برداشته شده و به نواحی مورد نظر تزریق خواهد شد.

تزریق چربی با بی حسی موضعی انجام می شود به طوری که در ابتدا ناحیه برداشت چربی مشخص شده و به طور کامل ضد عفونی می شود و داروی بی حسی در محل تزریق می گردد . سپس چربی های مورد نظر با کانولا که وسیله ی مخصوص این کار است استخراج می شود.

چربی های استخراج شده شست و شو و فیلتر می شوند تا تمامی مواد اضافی متصل به چربی ها جدا گردند . سپس واحدهای سالم چربی به سرنگ های مخصوص منتقل شده ، پس از ضدعفونی و بی حس کردن ناحیه مورد نظر برای جوانسازی ، تزریق چربی انجام می گیرد.

کل فرآیند تزریق چربی در یک جلسه صورت می گیرد.

 

نکات مهم قبل از تزریق چربی به دست

قبل از انجام این عمل ،یک متخصص پوست و مو تاریخچه پزشکی بیمار را بررسی می‌کند. این جلسه مشاوره، پزشک در مورد انتظارات ،خطرات احتمالی و نتایج این روش صحبت میکند.

اگر داروهای زیر را استفاده کرده‌اید یا اخیراً مصرف کرده‌اید باید به پزشک خود بگویید.

داروهای بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن

مکمل های گیاهی

 

مزایای تزریق چربی به پشت دست

هنگامی که چربی در بافت پشت دست‌ها تزریق شود ، به طور دائم در آنجا باقی می‌ماند (تا زمانی که وزن کم نکنید). تزریق چربی به دست برخلاف دیگر درمان‌ها با فیلرهایی مانند چربی است و نیازی نیست که هر ۹-۶ ماه تکرار شود. البته قابل ذکر است که برخی از بیماران برای دستیابی به بهترین نتیجه به درمان های بعدی نیاز دارند.

به عنوان یک روش اتولوگ ، سلولهای چربی خود شما هستند که منتقل می شوند و به همین دلیل است که نتیجه تزریق چربی به دست، طبیعی و با حداقل خطر است. درمان غیر تهاجمی است و چربی به دقت در لایه زیر جلدی پوست وارد می‌شود. افرادی که به دنبال نتیجه طبیعی هستند ، طرفدار سفت و سخت این روش هستند.

 

هزینه تزریق چربی چقدر است؟

در ابتدا باید محل تزریق چربی توسط متخصص بررسی شود زیرا هزینه تزریق چربی به مقدار چربی که از بدن شخص استخراج می شود بستگی خواهد شد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *