سوهان کشیدن بینی در تبریز

دکتر


سوهان کشیدن بینی (رسپینگ) چیست و چه کاربردی دارد؟

جراحی زیبایی بینی یکی از پیچیده‌ترین و باظرافت‌ترین عمل‌های زیبایی است که در آن از تکنیک‌های متعددی برای رسیدن به نتایج موردنظر جراح استفاده می‌شود.

جراحی بینی به علل مختلفی که به زیبایی ظاهری یا کارایی بینی مربوط می‌شوند، انجام شده و هر جراحی بینی با هدف متفاوتی انجام می‌شود.

یکی از مشکلات شایعی که با جراحی بینی برطرف می‌شود، قوز بینی است که برای رفع آن از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود و یکی از این تکنیک‌ها، سوهان کشیدن یا رسپینگ بینی است.

جهت انجام سوهان کشی بینی در تبریز توسط بهترین پزشک جراح با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

آدرس کلینیک: شهرک پرواز-جنب کلانتری-ساختمان 7 آسمان-طبقه 4

تکنیک رسپینگ چیست؟

سوهان کشیدن را رسپینگ تکنیکی برای برداشتن قوز بینی خفیف می گویند. در روش سوهان کشیدن، با استفاده از ابزاری که تقریبا مشابه با سوهان ناخن است، قوز بینی تراشیده می‌شود تا استخوان اضافی برداشته شود.

سوهان کشیدن بینی ممکن است در حین جراحی برداشتن قوز بینی، یا پس از جراحی و به منظور اصلاح نتایج جراحی انجام شود.

موفقیت جراحی بینی علاوه بر تخصص و مهارت جراح، به داشتن تجربه بالا و همچنین آشنایی با اصول زیبایی شناسی صورت بستگی دارد.

هر شخص با توجه به ویژگی های ظاهری که در چهره خود دارد، به تغییرات متفاوتی در بینی خود نیاز دارد و نباید تمامی جراحی های بینی به یک روال مشابه انجام شوند.

وجود حتی یک دهم میلیمتر استخوان کمتر یا اضافه تر در قوز بینی موجب می شود که نتایج جراحی به شکل مطلوب نباشد. بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب جراح مناسب بینی دقت کرده و جراحی مراجعه کنید که می تواند نتایج بسیار ظریف و هنرمندانه ای را ایجاد کند.

برای سوهان کشیدن بینی از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

سوهان کشیدن بینی برای مدت زمان بسیار طولانی است که در جراحی بینی مورد استفاده قرار میگیرد اما اخیرا برای آسان و موثرتر کردن این روش، ابزارهای جدیدی ابداع شده‌اند که نتایج این کار را بهبود داده‌اند.

امروزه سوهان‌های پیشرفته که با تکنولوژی روز ساخته شده‌اند، پیشرفت بزرگی در زمینه جراحی بینی ایجاد کرده‌اند.

وسایل سوهان بینی

جنس سوهان بینی معمولا از فولاد ضدزنگ است که دارای دندانه‌های ظریفی است. اندازه و شکل دندانه‌ها در سوهان‌های مختلف متفاوت است.

برداشتن قوز بینی با سوهان

داشتن قوز بینی در بین مردم ایران، امری شایع است. اما برداشتن قوز بینی مساله ای بسیار حساس است چرا که تاثیر زیادی در شکل و ظاهر بینی دارد.

قوز بینی باید به صورت کاملا متقارن برداشته شود. همچنین در مردان و زنان، میزان انحنای بینی باید متفاوت باشد. برداشتن بیش‌ازحد قوس بینی در مردان موجب می‌شود که جذبه و حس قدرت در صورت آنان از بین برود و چهره آن‌ها حالت زنانه پیدا کند. بنابراین خصوصا در مواردی که قوز بینی بسیار خفیف است، استفاده زا سوهان بینی می‌تواند بسیار مفید باشد و به جراح این امکان را می‌دهد که نحوه فرم دهی به استخوان بینی را کاملا تحت کنترل دربیاورد.

کاربردهای سوهان بینی

در جراحی‌هایی که قوز بینی بیمار بسیار بزرگ است، از روش برش استخوان برای برداشتن قوز بینی استفاده می‌شود. اما برای فرم دهی به استخوان بینی و ایجاد ظرافت نهایی در نتایج عمل، پس از مرحله‌ی اول، از سوهان بینی استفاده می‌شود.

در مواردی که قوز بینی بیمار بسیار خفیف است و نیاز به اصلاح کمی دارد، از ابتدا برای برداشتن قوز بینی از سوهان بینی استفاده می‌شود.

در جراحی بینی ترمیمی که حداقل شش ماه پس از جراحی اولیه انجام می‌شود، برای اصلاح نتایج جراحی اولیه بینی و تغییرات ظریف در شکل بینی از سوهان بینی استفاده می‌شود.

سوهان کشیدن بینی چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که می‌دانید جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. در روش سوهان کشیدن بینی، عمل بینی به صورت بسته انجام می‌شود.

این موضوع خصوصا در جراحی‌های ترمیمی بسیار اهمیت دارد چرا که باید از ایجاد التهاب در بافتها جلوگیری کرد و تا جای ممکن جراحی را به صورت غیرتهاجمی انجام داد. سوهان کشیدن بینی تحت بیهوشی عمومی یا موضعی و در کلینیک یا مرکز جراحی انجام می‌شود.

 

سوالات متداول

آیا سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

عمل سوهان کشیدن بینی تحت بیحسی موضعی یا عمومی انجام می‌شود و بنابراین شما در حین عمل هیچ دردی حس نمی‌کنید. پس از رفع اثر بیحسی، درد شما با تجویز مسکن‌های مناسب کاملا کنترل می‌شود. بروز کبودی و تورم تا چند روز عادی است و به خودی خود برطرف می‌شود.

 

آیا سوهان کشیدن بینی با بی حسی موضعی انجام می شود؟

بله، برای سوهان کشی حتما نیاز به بیهوشی نیست با بی‌حسی موضعی نیز قابل انجام است.

 

مدت زمان بهبودی بعد از سوهان بینی چقدر است؟

بهبودی بعد از سوهان بینی به روش جراحی بسته سریعتر از جراحی زیبایی بینی باز خواهد بود. برش خارجی ایجاد نمی شود و زمان بهبودی کوتاه است.

البته ممکن است تورم و کبودی ایجاد شود. 5 تا 7 روز بعد از سوهان کشی بینی خود را چسب بزنید.

تا دو هفته پس از سوهان کشی بینی و تا زمان از بین رفتن تورم و کبودی، بهتر است از انجام فعالیت ورزشی سنگین خودداری کنید.

 

آیا بعد از سوهان کشی بینی باز هم میتوان عمل مجدد بینی انجام داد؟

بله، رسپینگ یا سوهان کشی در جراحی مجدد بینی در آینده تداخلی نخواهد داشت.

 

بعد از سوهان کشی بینی استخوان های تراشیده شده چگونه خارج می شوند؟

زمانی که عمل سوهان کشی بینی تمام شد، محل توسط محلول نمکی استریل شستشو داده می شود که باعث از بین رفتن بیشتر قطعات یا پودر استخوان می شود.

قبل از بستن برش ها نیز، منطقه کاملا با محلول نمک استریل شستشو داده می شود. با این کار اکثر قسمت های تراشیده شده ی استخوان حذف می شود. حتی اگر مقداری از این خرده استخوان ها باقی بماند به اندازه ای نیست که در روند بهبود و ظاهر بینی شما تاثیر گذار باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *