درمان جای جوش با کراس


کراس چیست؟

کراس روش درمانی نسبتاً جدیدی است که برای جای جوش‌های که به حالت فرورفته هستند و به آنها ice Pick گفته می‌شود به کار می‌رود.

ضایعات پوستی ناشی از اسکار آکنه که به شکل فرورفتگی دیده می‌شوند، معمولاً این ویژگی را دارند که دهانه آنها بسیار کوچک است و عمق زیادی دارند به همین علت لیزر یا سایر تکنیک‌ها به خوبی قادر به بهبود این ضایعات نخواهند بود.

ولی استفاده از کراس به عنوان بهترین درمان جای جوش، در این ضایعات می‌تواند باعث تحریک کلاژن سازی در عمق پوست شود و این فرورفتگی‌ها را پر نماید.

البته لازم به ذکر است در مواردی که آثار تخریبی آن به شکل فرورفتگی در پوست باشد، درمان صد درصد و قطعی وجود ندارد و بسته به نوع پوست و روش درمان می‌توان انتظار بهبودی داشت.

جهت درمان جای جوش در کلینیک دکتر صابر با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

نحوه انجام کراس

در کراس روش کار به این صورت است که مقدار کمی اسید (معمولا TCA) که غلظت آن توسط پزشک تعیین می‌شود داخل ضایعات قرار داده می‌شود.

بعد از انجام کراس، این ضایعات ابتدا به رنگ سفید در می‌آیند و پس از مدتی حالت دلمه قهوه‌ای رنگ پیدا می‌کنند و بعد از گذشت ۳ تا ۷ روز دلمه‌ها جدا می‌شوند.

طی یک ماه بعد از درمان جای جوش با کراس، به تدریج کلاژن سازی در محل درمان صورت می‌گیرد و ضایعات فرورفته، پرترمی‌شوند و پوست صاف‌تر خواهد شد.

تعداد جلسات درمان جای جوش با کراس

پزشک پس از معاینه بیمار و بخصوص پس از انجام اولین جلسه درمان جای جوش با کراس، می‌تواند تعداد جلسات را تخمین بزند ولی معمولاً ۳ جلسه درمانی برای انجام کراس لازم است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *