جراحی لیفت گوش در تبریز

عمل جراحی گوش

عمل زیبایی گوش

لیفت گوش از عمل‌های زیبایی گوش است که می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی فرد و اعتمادبه‌نفس او بگذارد.

بسیاری از افراد ممکن است از حالت گوش‌های خود ناراضی بوده یا گوش‌هایی نامتقارن داشته باشند. برخی مواقع نیز گوش‌ها در اثر افزایش سن یا عوامل ارثی حالتی افتاده دارند.

همه این مسائل از طریق لیفت گوش برطرف می‌شوند. درواقع با این عمل می‌توان حالت گوش‌ها را تغییر داده و اصلاح کرد و با برطرف کردن افتادگی‌های آن‌ها، شکل طبیعی و زیبای گوش‌ها را به آن‌ها برگرداند.

از آنجایی‌ که گوش عضوی حیاتی در بدن است، نگرانی‌های زیادی در خصوص لیفت آن وجود دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که لیفت گوش روی میزان شنوایی اثر گذاشته و ممکن است اختلالاتی در دستگاه شنوایی ایجاد کند.

علاوه بر این برخی تصور می‌کنند که در عمل لیفت گوش امکان جابجایی مایع گوش نیز وجود دارد و ممکن است باعث ایجاد سرگیجه‌های مزمن یا بر هم خوردن تعادل شود.

این نگرانی‌ها معمولا ناشی از نداشتن آگاهی کافی است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم لیفت گوش و روش‌های مختلف آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و بررسی کنیم که این نگرانی‌ها تا چه حد درست هستند.

جهت مشاوره رایگان و خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

لیفت گوش چیست؟

افراد به دلیل وجود مسائل مختلفی ممکن است برای لیفت گوش اقدام کنند. برخی از داوطلبان از حالت طبیعی گوش‌های خود راضی نیستند و برای تغییر حالت و متناسب کردن آن‌ها اقدام به لیفت گوش می‌کنند.

در بعضی از افراد مسائلی نظیر گوش‌های نامتقارن، افتادگی گوش‌ها، زیاد بودن برآمدگی یا وجود چین و چروک در پوست پشت و اطراف گوش دلایلی برای لیفت گوش خواهد بود.

در این روش حالت گوش‌ها اصلاح شده و پوست اطراف آن‌ها کشیده و صاف می‌شود. بنابراین لیفت گوش روشی برای تغییر محل گوش نیست.

چه کسانی می‌توانند لیفت گوش انجام دهند؟

انجام لیفت گوش محدودیت سنی ندارد و افراد حتی از سنین کودکی نیز می‌توانند آن را انجام دهند. فاکتور مهم برای ارزیابی افراد داوطلب، برخورداری از سلامت عمومی است.

فرد نباید بیماری خاصی نظیر بیماری‌های خود ایمنی، دیابت، اختلالات انعقاد خون، صرع و… داشته باشد. به‌جز این موارد دیگر افراد می‌توانند لیفت گوش را به‌عنوان روشی برای اصلاح حالت گوش‌ها و زیباتر کردن آن‌ها انتخاب کنند.

معمولا انجام لیفت گوش در افرادی که گوش‌هایی بیرون زده با فاصله زیاد از سر دارند، اثرگذارتر است.

اگر اندازه گوش‌های فرد خیلی بزرگ باشد نیز می‌توان با استفاده از لیفت گوش آن‌ها را متناسب‌تر کرد.

درصورتی‌که گوش‌های فرد داوطلب به‌صورت مادرزادی یا به دلیل بیماری یا تصادف حالت نامتقارنی داشته باشند نیز لیفت گوش روشی مناسب خواهد بود. علاوه بر این از برخی روش‌های ترمیمی می‌توان برای برطرف کردن ایرادهای لیفت‌های قبلی استفاده کرد. در این افراد با توجه به نتیجه لیفت پیشین ممکن است پزشک استفاده از روش‌های موقتی لیفت گوش یا جراحی را پیشنهاد دهد.

 

لیفت گوش با جراحی (اتوپلاستی)

لیفت گوش با جراحی یکی از روش‌های محبوب برای زیبایی گوش‌ها است که امروز طرفداران زیادی در میان گروه‌های سنی مختلف پیدا کرده است.

این روش محدودیت سنی ندارد و اگر فردی از نظر پزشکی منعی برای جراحی نداشته  باشد، می‌تواند آن را انجام دهد. بنابراین در میان داوطلبان لیفت گوش با جراحی ممکن است حتی کودکان را نیز ببینیم.

جراحی لیفت گوش

از نظر پزشکان انجام جراحی لیفت گوش برای کودکان بالای ۵ سال مانعی ندارد. توجه کنید که این روش را نمی‌توان برای جابجایی محل گوش‌ها استفاده کرد و با استفاده از آن تنها می‌توان روی حالت گوش اثر گذاشت.

پزشک برای جلوگیری از دیده شدن جای زخم پس از جراحی برش‌ها را در محل رویش موها یا پشت گوش‌ها انجام می‌دهد. به‌این‌ترتیب فرد هیچ نگرانی در خصوص باقی ماندن جای برش‌ها نخواهد داشت. البته باید بدانید که برش‌های جراحی لیفت گوش بسیار ظریف هستند و معمولا پس از مدتی به طور کامل برطرف می‌شوند.

در مواردی که اتوپلاستی برای اصلاح حالت گوش‌ها انجام می‌گیرد، برش‌ها در لاله و نرمه گوش ایجاد می‌شوند. در این روش پزشک از محل برش‌ها به غضروف گوش دسترسی پیدا کرده و حالت آن را بر اساس انتظارات داوطلب اصلاح می‌کند.

در جراحی لیفت گوش نیازی به بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد. اما شخص داوطلب نمی‌تواند به تنهایی به خانه برگردد. به‌علاوه شخص نباید تا ۲۴ ساعت پس از جراحی تنها بماند.

مدت زمان جراحی لیفت گوش ۱ تا ۲ ساعت است. در این جراحی معمولا از بخیه‌های جذبی استفاده می‌شود و نیازی به مراجعه برای کشیدن بخیه‌های نیست. پانسمان زخم‌ها و سیستم زهکشی نیز معمولا دو یا سه روز پس از جراحی برداشته می‌شوند.

دوره نقاهت جراحی نیز دو هفته است. بنابراین فرد باید برای دو هفته از کار خود مرخصی بگیرد. پس از آن ممکن است تا حدود دو هفته کمی تورم یا کبودی در ناحیه لیفت شده دیده شود.

بعد از برطرف شدن این عوارض نتایج لیفت گوش کاملا آشکار خواهند شد. اما اثرات واقعی معمولا یکی دو ماه پس از جراحی ایجاد خواهند شد.

معمولا اثرات این روش دائمی بوده و تا آخر عمر باقی خواهند ماند. اما باید بدانید که مدت زمان ماندگاری نتایج لیفت گوش با جراحی به عواملی نظیر سن و نوع پوست داوطلب بستگی دارد. علاوه بر این افزایش سن نیز تاثیر خود را بر روی نتایج جراحی می‌گذارد اما آن‌ها را از بین نمی‌برد.

افراد می‌توانند چند سال پس از جراحی با صلاحدید پزشک از روش‌های ترمیمی برای اصلاح حالت گوش‌ها استفاده کنند. این کار باعث می‌شود که گوش‌ها همواره حالتی طبیعی و زیبا داشته باشند.

مزایای لیفت گوش

معمولا در لیفت گوش می‌توان بخش زیادی از نواقص گوش‌ها را اصلاح کرد. با استفاده از این روش گوش‌ها حالتی متقارن پیدا کرده و اشکالاتی نظیر افتادگی، چین و چروک، فاصله زیاد از سر و… برطرف می‌شوند.

این موضوع در زیبایی فرد و جذابیت چهره او تاثیر زیادی خواهد گذاشت. بنابراین پس از لیفت گوش اعتمادبه‌نفس فرد به شدت بالا خواهد رفت. لیفت گوش روشی بسیار کم‌خطر و کم عارضه برای برطرف کردن این مشکلات است.

دوره نقاهت لیفت گوش معمولا کوتاه است. در روش جراحی دوره نقاهت برای بیماران بزرگ‌سال بین ۵ تا ۷ روز و برای کودکان کمی بیشتر از یک هفته است.

در لیفت گوش برش‌های عمیق یا طولانی ایجاد نمی‌شود. بنابراین پس از بهبودی کامل هیچ جای زخمی قابل تشخیص نیست. به‌علاوه نتایج این روش کاملا طبیعی بوده و در نهایت شخص داوطلب به آن چیزی که در نظر داشته می‌رسد.

 

معایب و عوارض لیفت گوش

درصورتی‌که لیفت گوش در کلینیک معتبری انجام شود، هیچ خطری فرد را تهدید نمی‌کند.

شاید اصلی‌ترین نگرانی در خصوص لیفت گوش‌ها، تاثیر این کار بر روی شنوایی باشد.

باید بگوییم که این عمل هیچ تاثیری بر میزان شنوایی افراد ندارد و در تعادل آن‌ها نیز اختلالی ایجاد نمی‌کند. چراکه لیفت گوش بر روی نواحی سطحی و خارجی گوش انجام می‌شود و در نواحی داخلی آن دخالتی ندارد. بنابراین خطری متوجه این قسمت‌ها نخواهد بود.

از رایج‌ترین عوارض لیفت گوش می‌توان به تورم، کبودی، قرمزی، التهاب و درد در ناحیه لیفت اشاره کرد. همه این عوارض موقتی هستند و معمولا چند روز پس از لیفت به طور کامل برطرف می‌شوند. اما اگر عوارض گفته شده بیشتر از یک هفته تا ده روز طول کشیدند، حتما پزشک خود را از موضوع مطلع کنید. درصورتی‌که لیفت گوش با جراحی انجام شود، به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی احساس سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و سرماخوردگی در فرد به وجود خواهد آمد. این احساسات کاملا طبیعی بوده و چند روز پس از جراحی به طور کامل برطرف می‌شوند.

توجه کنید که در صورت عدم رعایت موارد گفته شده پیش و پس از لیفت گوش، احتمال تشدید عوارض و طولانی شدن آن‌ها بالا خواهد رفت. بنابراین بهتر است که پس از لیفت گوش‌ها سبک زندگی خود را اصلاح کرده و رژیم غذایی سالمی داشته باشید. ضمن اینکه حتما از مصرف دخانیات خودداری کنید. چراکه در صورت مصرف سیگار یا قلیان احتمال عفونی شدن زخم‌ها، تغییر رنگ پوست و برگشت حالت قبلی گوش‌ها پس از مدتی کوتاه افزایش خواهد یافت.

پیش از لیفت گوش این نکات را رعایت کنید

  • مهم‌ترین نکته این است که با پزشک خود تعارف نداشته باشید. شما باید بدون رودربایستی همه سوالات، نگرانی‌ها و مشکلات خود را با پزشک در میان بگذارید. این موضوع به کاهش استرس شما قبل از لیفت کمک کرده و در نهایت باعث می‌شود که از نتیجه کار راضی باشید.
  • از دو هفته قبل از لیفت مصرف داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون را متوقف کنید. البته این کار را با مشورت پزشک انجام دهید. در افرادی که امکان قطع این داروها وجود ندارد، پزشک در صورت امکان داروهای سبک‌تر را جایگزین می‌کند.
  • حداقل از یک ماه قبل از لیفت از مصرف سیگار، قلیان و الکل خودداری کنید.
  • با تماشای فیلم لیفت گوش یا بررسی عکس‌های قبل و بعد انتظارات خود را واقعی‌تر کنید. این همچنین شما را از نظر ذهنی و روحی برای لیفت گوش آماده خواهد کرد.

پس از لیفت گوش این نکات را رعایت کنید

  • برای افزایش ماندگاری نتایج بهتر است سیگار، قلیان و الکل را به طور کامل ترک کنید.
  • درباره ازسرگیری مصرف مواد غذایی و داروهای رقیق‌کننده خون با پزشک مشورت کنید.
  • در جلسات معاینه پس از لیفت به‌صورت منظم شرکت کنید. به‌خصوص اگر از روش جراحی برای لیفت گوش استفاده کرده‌اید.
  • درصورتی‌که احساس درد دارید، با مشورت پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • تا مدتی از مصرف غذاهای چرب و شور خودداری کنید.
  • از خوابیدن به پهلو خودداری کرده و در زمان خواب سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.
  • از ماساژ دادن یا فشار دادن گوش‌ها خودداری کنید.
  • حتی‌الامکان از پوشیدن لباس‌های جلوبسته با یقه تنگ خودداری کنید.
  • ۲ تا ۶ هفته پس از لیفت، شب‌ها روی گوش‌ها را با هدبندی شل بپوشانید.
  • تا مدتی از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و رفتن به استخر خودداری کنید.
  • از دوش گرفتن با آب گرم و پرفشار دوری کنید.
  • تا چند روز پس از لیفت سر خود را خم نکنید.

هزینه لیفت گوش

ازآنجایی‌که روش مورد استفاده برای لیفت گوش افراد مختلف متفاوت است، نمی‌توان هزینه مشخصی را برای این کار تعیین کرد.

پزشک در جلسات مشاوره پیش از لیفت فرد داوطلب را به طور کامل معاینه می‌کند تا بهترین روش را برای او انتخاب کند. پس از انتخاب روش مناسب، هزینه نهایی به فرد اعلام می‌شود.

علاوه بر این نوع مشکل گوش، انتظار فرد از نتیجه لیفت و سن نیز از عوامل تاثیرگذار در هزینه‌ها هستند.

معمولا هزینه لیفت گوش در کلینیک‌ها و شهرهای مختلف متفاوت است. به این موارد باید هزینه مراجعات بعدی، داروها و وسایل موردنیاز و هزینه‌های بیمارستان را نیز اضافه کرد.

هزینه لیفت گوش با روش اتوپلاستی در کلینیک ها حدود بین ۱۵ تا ۱۷ میلیون تومان می باشد.

 

سوالات متداول

بهترین روش برای لیفت گوش کدام است؟

انتخاب روش مورد استفاده برای لیفت گوش کاملا به شرایط فعلی و انتظارات شخص بستگی دارد. در روش جراحی پزشک بسته به این موارد محل مناسب برای برش را انتخاب کرده و فرم دلخواه فرد را در گوش‌ها ایجاد می‌کند.

گاهی ممکن است پزشک به صلاحدید خود برای رسیدن به بهترین نتیجه تکنیک‌هایی را با هم ترکیب کند. بنابراین نمی‌توان گفت که کدام روش بهترین روش لیفت گوش است.

آیا با لیفت گوش می‌توان مشکلات مادرزادی گوش را برطرف کرد؟

لیفت گوش روشی برای تغییر یا اصلاح حالت گوش است و نمی‌تواند تغییرات عمده‌ای در پیچ‌خوردگی غضروف یا محل قرارگیری گوش‌ها و اندازه آن‌ها ایجاد کند. بنابراین لیفت گوش به‌خودی‌خود شیوه‌ای برای رفع مشکلات مادرزادی در ظاهر گوش نخواهد بود. اما می‌توان آن را با روش‌های دیگر ترکیب کرده و برخی از مشکلات ظاهری را تا حد زیادی برطرف کرد.

چرا افراد سیگاری نمی‌توانند لیفت گوش را انجام دهند؟

پوست افراد سیگاری معمولا حالت ارتجاعی خود را از دست داده و خون آن‌ها نیز غلیظ‌تر از افراد عادی است. این موارد می‌توانند در روند بهبود زخم‌ها پس از جراحی اختلال ایجاد کنند. به‌علاوه در مواردی پس از لیفت گوش در این افراد رنگ پوست تغییر کرده و نتایج لیفت برخلاف انتظار فرد بوده است. بنابراین معمولا پزشکان انجام لیفت گوش یا دیگر اعضای بدن را به افراد سیگاری توصیه نمی‌کنند.

آیا جراحی لیفت گوش برای کودکان خطرناک است؟

پزشکان متخصص معتقدند که لیفت گوش با جراحی را می‌توان از پنج سالگی به بعد انجام داد. بنابراین این روش خطری برای کودکان نخواهد داشت. به‌علاوه کودک پس از لیفت گوش به طور کامل تحت نظارت پزشک قرار می‌گیرد تا در صورت بروز هر مشکلی بلافاصله چاره‌ای برای برطرف کردن آن اندیشیده شود.

بهترین کلینیک برای لیفت گوش در تهران کجا است؟

شناسایی کلینیک مناسب برای لیفت گوش بسیار اهمیت دارد. چراکه تخصص و مهارت پزشک کلینیک می‌تواند تاثیر زیادی در نتیجه لیفت داشته باشد. در کلینیک خانه سفید در تهران به‌عنوان یکی از معتبرترین کلینیک‌های پوست و کوی کشور، لیفت گوش توسط پزشکان ماهر و متخصص انجام می‌شود. به‌علاوه هزینه‌های لیفت گوش در این کلینیک بسیار به‌صرفه بوده و نتایج آن نیز کاملا رضایت‌بخش است./خانه سفید

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *