میوه هایی که باعث کاهش علائم اولیه پیری پوست می شوند

میوه برای پیری پوست

علائم اولیه پیری پوست

اگر به دنبال راهی برای داشتن پوستی صاف، بدون جوش و لک هستید یا می‌خواهید علائم اولیه پیری مانند چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهید یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات فصلی می‌تواند به زیبایی پوست شما کمک کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز، اگر با مشکلات پوستی مانند پوست خسته، چروکیده، بی‌روح، خشک یا کدر مواجه شده‌اید، مصرف میوه‌ها می‌تواند برای حل این مشکلات مفید باشد.

در واقع، گنجاندن میوه‌های سالم و فصلی در رژیم غذایی روزانه بهترین راه حل ممکن برای ایجاد درخشش و شفافیت طبیعی به پوست است. اگرچه تعداد کمی از افراد به طور طبیعی دارای پوستی سالم و بی‌عیب هستند، اما برخی دیگر ممکن است برای داشتن پوستی شفاف مجبور باشند، سخت تلاش کنند. با خوردن برخی از میوه‌های مغذی زیر می‌توانید پوستی درخشان و سالم داشته باشید.

کاهش معجزه‌آسای علائم اولیه پیری پوست با مصرف این میوه‌ها

۱. آووکادو برای داشتن پوستی زیبا و بدون لک

برای داشتن پوستی لطیف، سالم و بدون لک، لازم نیست که از محصولات مراقبت پوستی گران‌قیمت و حاوی مواد شیمیایی ضد پیری استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آووکادو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۲. خوردن لیمو برای پوستی شفاف و بدون لک

اگر دلتان پوستی شفاف و بدون لک می‌خواهد، به خاطر داشته باشید که لیمو را بخشی از رژیم غذایی روزانه و رژیم مراقبت از پوست خود قرار دهید.

۳. پرتقال برای داشتن پوستی روشن و بدون لک

چه کسی طعم تازه، شیرین و آبدار یک پرتقال تازه را دوست ندارد؟ این میوه با رنگ روشنش نه تنها رنگ جذابی دارد، بلکه خواص زیادی هم برای پوست و سلامتی به همراه دارد.

۴. هندوانه برای زیبایی پوست

هندوانه یک موهبت برای سلامت پوست شما است، به ویژه برای کسانی که پوست حساس یا مستعد آکنه دارند. برای داشتن پوستی درخشان صرف هندوانه را فراموش نکنید.

۵. آناناس برای داشتن پوستی روشن

آناناس به دلیل خاصیت تقویت فرآیند بازسازی سلولی، به عنوان یک ماده محبوب و مفید در انواع ماسک‌های صورت است.

۶. زردآلو برای لطافت پوست

زردآلو میوه‌ای نرم و لطیف است که پوست شما را صاف، لطیف و هیدراته می کند. زردآلو حتی زمانی که کاملا خشک می‌شود هم نیز جزو یکی از بهترین میوه‌های خشک که درخشندگی طبیعی را به پوست شما می‌بخشد، می‌شود.

۷. انار برای داشتن پوستی زیبا و جوان

انار به دلیل داشتن خواص پوست و سلامتی منحصر به فرد خود، به ویژه در داشتن پوستی درخشان، شفاف و سالم، مشهور است. در کنار دانه‌های مرواریدی قرمز رنگ آن، غشای سفید و پوست میوه انار نیز منبعی غنی‌ای از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان‌هاست.

۸. انبه برای زیبایی پوست

انبه رسیده، آبدار و خوشمزه، میوه‌ای است که برای احیای سلامت پوست شما می‌تواند مفید باشد. خواص درمانی طبیعی آن، این میوه را به یک ماده موثر در چندین محصول مراقبت از پوست و روتین تبدیل کرده است.

۹. سیب برای درخشندگی پوست

سیب یک میوه همه کاره است که به دلیل تنوع گسترده‌اش در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. سیب یک انتخابی محبوب برای آن دسته از کسانی است که می‌خواهند پوستی درخشان را در زمستان داشته باشند. این میوه خوشمزه همچنین منبعی غنی از مواد مغذی است.

۱۰.موز برای زیبایی پوست و رفع جای جوش و لک

موز میوه‌ای ساده و در عین حال بسیار مفید است که به راحتی در طول سال در دسترس است. نه تنها به شما انرژی فوری می‌دهد، بلکه به دلیل خواص دوستدار پوستش نیز مشهور است.

این افراد هیچ‌وقت موز نخورند

۱۱.انگور برای جوان‌سازی پوست

انگور میوه کوچکی که در انواع قرمز، سیاه و سبز موجود است و هر کدام خواص خاص خود را به شما ارائه می‌دهند.

۱۲.کیوی برای آبرسانی پوست

کیوی برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. همچنین خاصیت آبرسانی به پوست را دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *