تزریق ژل پروفایلو بهتر است یا هایفوتراپی؟

مزایای هایفوی صورت

هایفوتراپی بهتر است یا پروفایلو ؟

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که با استفاده از امواج فراصوت با شدت بالا به جنگ مشکلات پوستی شما می‌رود.

در این روش امواج فراصوت یا اولتراسونیک وظیفه ایجاد یک گرمای مرکزی در نقطه تابش را بر عهده دارند. این گرما کلاژن‌های قدیمی را از بین برده و آن‌ها را بازسازی می‌کند. علاوه بر جوان‌سازی پوست از این روش می‌توان برای سفت کردن پوست، لیفت صورت، از بین بردن چین و چروک‌ها و حتی لاغر کردن دیگر اندام‌های بدن نیز استفاده کرد.

 جهت مشاوره رایگان و انجام هایفوتراپی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل پروفایلو

تزریق ژل پروفایلو یکی دیگر از روش‌های جوان‌سازی پوست بدون نیاز به جراحی است که برای رفع چین و چروک پوست، بازگرداندن حالت ارتجاعی به آن و حفظ رطوبت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماده اصلی این ژل هیالورونیک اسید است که به طور طبیعی نیز در بدن وجود دارد. به همین دلیل عوارض زیادی برای بدن ایجاد نکرده و نتیجه نهایی کاملا طبیعی است.

ژل پروفایلو می‌تواند به طور موثری تولید کلاژن پوست را رونق بخشیده و در نتیجه آن ساختار پوست را بازسازی کند.

پزشکان متخصص استفاده از این دو روش برای جوان‌سازی پوست را به افراد بالای ۳۰ سال توصیه می‌کنند.

 در تزریق ژل پروفایلو معمولا حد بالای سنی مشخص نمی‌شود و افراد مسن‌تر نیز می‌توانند این روش را برای برطرف کردن چین و چروک‌های پوست خود امتحان کنند. اما در روش هایفو معمولا توصیه می‌شود که افراد بالای ۷۰ سال از شیوه دیگری برای درمان چین و چروک پوست خود استفاده کنند.

تحقیقات نشان داده است که اثرگذاری روش هایفو برای افراد جوان‌تر بیشتر و موثرتر است. در حالی که تزریق ژل پروفایلو برای افراد مسن‌تر با چین و چروک‌های عمیق تاثیر بیشتری دارد.

افراد زیر ۳۰ سال نیز می‌توانند از تزریق ژل پروفایلو استفاده کنند. اما نه به‌عنوان روشی برای جلوگیری از پیری پوست. این افراد می‌توانند برای برجسته‌سازی گونه‌ها و لیفت صورت از پروفایلو استفاده کنند.

در مورد روش هایفو نیز افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند برای جلوگیری از پیری پوست از آن استفاده کنند.

توجه کنید که هایفو برای برطرف کردن چین و چروک‌های عمیق و افتادگی‌ها و شل شدگی‌های شدید مناسب نیست.

این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که قصد دارند روند پیری را کندتر کنند یا شل شدگی‌های خفیف یا متوسطی در نواحی مختلف صورت و گردن خود دارند.

در مقابل تزریق ژل پروفایلو مناسب کسانی است که چین و چروک‌های عمیق‌تری داشته و پوستی شل و انعطاف‌ناپذیر دارند.

این روش مناسب کسانی است که به دلیل افزایش سن یا بیماری، هیالورونیک اسید پوست خود را از دست داده‌اند و قصد ترمیم آن را دارند.

هایفوتراپی

همچنین افرادی که تمایل دارند غبغب خود را از بین ببرند و یا سیاهی و گودی زیر چشم را ترمیم کنند، می‌توانند از روش هایفوتراپی استفاده کنند.

افراد دارای پوست‌های خشک نیز می‌توانند برای بهبود آب‌رسانی به پوست از ژل پروفایلو استفاده کنند. با این حال پیش از انتخاب هریک از این دو روش بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

مقایسه هایفو و پروفایلو از منظر مزایا

هر دو روش بدون نیاز به جراحی و بیهوشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات شما را برطرف می‌کنند.

 اگر برای انجام هایفوتراپی یا تزریق ژل پروفایلو به کلینیک مراجعه کنید، نهایتا یک ساعت برای عمل معطل خواهید شد. پس از آن می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه داده و بدون اینکه عوارض ناشی از جراحی یا بیهوشی را به جان بخرید از زیباتر شدن پوست خود لذت ببرید.

البته در مواردی بنا به تشخیص پزشک هر یک از روش‌ها ممکن است ممکن است به بیش از یک جلسه برای درمان نیاز داشته باشد.

از آنجایی که هایفوتراپی از امواج فراصوت برای درمان مشکلات پوستی استفاده می‌کند، هیچ‌گونه خونریزی و دردی پس از عمل احساس نخواهید کرد.

بنابراین برای کسانی که از آمپول و تزریق می‌ترسند، این عمل مناسب‌تر از تزریق ژل پروفایلو است. اما توجه داشته باشید تزریق ژل پروفایلو نیز با درد و خون‌ریزی همراه نیست. تنها ممکن است برای افرادی که ترس از تزریق دارند کمی استرس‌زا باشد.

امواج فراصوت همان امواجی هستند که در سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بدن ضرری ندارند. بنابراین هایفوتراپی نیز شیوه‌ای کاملا ایمن و بی‌خطر است که حساسیتی در شما ایجاد نخواهد کرد.

ژل پروفایلو نیز از ترکیبات کاملا سازگار با پوست ساخته شده و بنابراین مواد موجود در آن حساسیت‌زا نیستند. پس این روش را نیز می‌توان یکی از روش‌های کم‌خطر و ایمن برای زیباسازی پوست دانست.

نتایج تزریق ژل پروفایلو بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است. البته اگر چند روزی صبر کنید تا عوارض به طور کامل برطرف شوند، نتیجه بهتری از تزریق ژل خواهید گرفت.

در مقابل بروز نتایج هایفو کمی طولانی‌تر از تزریق ژل پروفایلو است. برای آن که نتایج این روش خود را به طور کامل نشان دهند حدود ۳ ماه زمان لازم است. بنابراین افرادی که برای نتیجه گرفتن عجله دارند بهتر است به تزریق ژل پروفایلو فکر کنند.

مقایسه عوارض هایفو و پروفایلو

به طور کلی هر دو روش را می‌توان از روش‌های کم عارضه زیبایی دانست. عوارض هایفوتراپی پس از انجام فقط به کمی قرمزی و تورم پوست ختم می‌شود که معمولا چند ساعت پس از انجام عمل برطرف خواهد شد.

در تزریق ژل پروفایلو علاوه بر قرمزی و تورم ممکن است عوارض دیگری نیز ایجاد شود.

این عوارض معمولا احساس بی‌حسی در ناحیه تزریق، کمی کبودی و خون‌مردگی و سوزش در محل‌های تزریق است که نهایتا تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل برطرف خواهد شد.

اگر قصد دارید هایفو یا تزریق ژل پروفایلو را برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست خود انتخاب کنید، نیازی نیست نگران عوارض پس از عمل باشید. چرا که همه عوارض ایجاد شده کوتاه مدت بوده و چند ساعت یا چند روز پس از تزریق برطرف می‌شوند.

 

تفاوت هایفو و پروفایلو از منظر کاربرد

امواج فراصوت در هایفوتراپی بر روی کلاژن‌های پوست اثر گذاشته و با تحریک آن‌ها باعث سفت‌تر شدن و منعطف‌تر شدن پوست می‌شوند.

در پروفایلو نیز هیالورونیک اسید موجود در ژل به بافت‌های پوستی نفوذ کرده و باعث جلوگیری از شل شدگی و شادابی پوست می‌شود.

در جدول زیر کاربردهای این دو روش را با هم مقایسه کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر شود.

 

هایفوتراپی

تزریق ژل پروفایلو

  • کاهش چین و چروک پوست
  • تجزیه رسوبات چربی و لاغری موضعی بدون نیاز به جراحی
  • بهبود خط چانه
  • لیفتینگ گردن و ناحیه دکلته
  • ترمیم خط لبخند
  • لیفتینگ صورت، ابرو، پلک و گونه
  • افزایش استحکام و سفتی پوست
  • جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست به خصوص در نواحی غبغب و گردن
  • افزایش سطح آب‌رسانی پوست و شاداب‌تر شدن آن
  • لیفتینگ گونه‌ها به صورت طبیعی
  • از بین بردن چین و چروک عمیق پوست به صورت طبیعی
  • بهبود خاصیت کشسانی و انعطاف‌پذیری پوست و جلوگیری از شل شدگی

 

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *