چند روش از بین‌ بردن سلول‌های مرده در پوست صورت

پاکسازی پوست صورت

پاکسازی پوست

اگر می‌خواهید از شرّ سلول‌های پوستی مرده خلاص شوید، ‌باید با روش‌های لایه‌برداری و پاکسازی پوست آشنا شوید.

وقتی درباره نگهداری از پوست در بهترین حالت ممکن صحبت می‌کنیم، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد معمولا محصولات رایج برای مراقبت از پوست هستند. با این‌حال به‌رغم استفاده از محصولات متعدد و باکیفیت همچنان سلول‌های پوستی مرده در پوست صورت باقی می‌مانند.

پاکسازی صورت در تبریز

تجمع سلول‌های پوستی مرده در بافت صورت هم می‌تواند کاری کند که پوست صورت شما کدر و زبر به نظر برسد. اگر واقعا می‌خواهید از شرّ سلول‌های پوستی مرده خلاص شوید، ‌باید با روش‌های لایه‌برداری صحیح آشنا شوید.

 

 جهت مشاوره رایگان و انجام پاکسازی صورت در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ساعت کار:عصر4 تا 8

چرا سلول‌های پوستی مرده در بافت صورت جمع می‌شوند؟

قبل از این‌که به روش‌های مناسب برای ازبین‌بردن سلول‌های پوستی مرده اشاره کنیم، باید توضیح بدهیم که تجمع این سلول‌های زائد چه دلیلی دارد. درحالی که شکل‌گیری سلول‌های پوستی مرده کاملا طبیعی است و بخشی از روندهای نوسازی پوست محسوب می‌شود، ‌ اما این سلول‌های زائد می‌توانند به‌مرور زمان در بافت صورت جمع شوند و کیفیت پوست را تحت تاثیر قرار بدهند.

علت اصلی تجمع سلول‌های پوستی مرده در بافت صورت هم چیزی نیست جز انجام ندادن لایه‌برداری منظم و صحیح برای پوست. بنابراین لایه‌برداری صحیح و پاکسازی پوست و متعادل یکی از موثرترین راهکارها برای ازبین‌بردن سلول‌های پوستی مرده و محافظت از لطافت و صافی پوست است.

از دیگر دلایل تجمع این سلول‌های زائد در بافت صورت می‌توان به روندهای پیری پوست (آهسته شدن روندهای نوسازی سلول‌های پوستی)، خشکی پوست و عوامل زیست‌محیطی اشاره کرد.

 

چگونه سلول‌های پوستی مرده را از بافت صورت جدا کنیم؟

۱. اسکراب صورت

اسکراب صورت درواقع نمونه ساده‌ای از لایه‌بردارهای مکانیکی است که می‌توانند سلول‌های پوستی مرده را به‌صورت فیزیکی از سطح پوست جدا کنند.

امروزه اسکراب‌های مکانیکی و ساده از ترکیباتی مانند قندها و ذرات قهوه کمک می‌گیرند تا بتوانند اثربخشی مطلوبی برای جداسازی ذرات چربی و آلودگی‌های مختلف از بافت پوست داشته باشند. البته استفاده از اسکراب مکانیکی یا دستی باید با احتیاط و آرامش انجام بگیرد تا به پوست آسیبی نرساند.

۲. ابزارهای جایگزین

امروزه ابزارهای جایگزین و مناسبی به‌جای اسکراب‌های مکانیکی در دسترس قرار دارند که از ظرفیت بالایی برای لایه‌برداری پوست صورت برخوردارند. برس‌های لایه‌بردار صورت یکی از همین ابزارهای جایگزین هستند.

این برس‌ها که باید همراه با یک پاک‌کننده و روی پوست مرطوب استفاده شوند، پوست را عمیقا تمیز می‌کنند و سلول‌های پوستی مرده را هم از بافت صورت جدا می‌سازند. برس‌های لایه‌بردار صورت به دو گروه برقی و مکانیکی تقسیم می‌شوند.

ابزار جایگزین بعدی، میکرودرم ابریژن است. کسانی که طرفدار استفاده از محصولات خانگی هستند، می‌توانند از همین ابزار جایگزین استفاده کنند.

براساس بیانیه‌های آکادمی درماتولوژی آمریکا، میکرودرم ابریژن در گروه روش‌های درمانی غیرتهاجمی قرار می‌گیرد و لایه‌برداری ملایمی را در سطح لایه بیرونی پوست اجرا می‌کند. البته فراموش نکنید که میکرودرم ابریژن خانگی نمی‌تواند اثربخشی و کیفیت میکرودرم ابریژن تخصصی را داشته باشد.

۳. لایه‌بردارهای مایع

محصول دیگری که در لایه‌برداری پوست صورت به شما کمک می‌کند، لایه‌بردار مایع است. این محصول که در گروه لایه‌بردارهای شیمیایی قرار می‌گیرد، از ترکیبات شیمیایی ملایم برای ازبین‌بردن سلول‌های پوستی مرده استفاده می‌کند.

اگر پوست شما نمی‌تواند با لایه‌بردارهای سنتی کنار بیاید یا اگر پوست خشک، حساس و مستعد آکنه دارید، لایه‌بردارهای مایع و ملایم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *