پی آر پی برای درمان سیاهی زیر چشم


درمان حلقه سیاه زیر چشم

حلقه سیاه زیر چشم، کیسه های زیر چشم و رنگدانه های اطراف چشم می توانند شما را خسته نشان دهند و مانند این است که دچار پیری زودرس شده اید.

یکی از بهترین راه حل های موجود این موارد ، درمان با پی آر پی PRP زیر چشم است.

اکثر افراد فقط گاه گاهی دچار حلقه‌های تیره زیر چشم می شوند. با این حال ، افراد دیگر ممکن است متوجه اثرات دائمی آن شوند که آرایش و پوشش آنها هم نمی تواند به طور مؤثر پنهانش کند.

درمان صورت به روش پی آر پی PRP می تواند راه حل بهتری باشد که مقرون به صرفه بوده و می تواند پوست شما را برای مدت های طولانی تری ترمیم کند.

این گزینه نه تنها به واقع جواب می دهد ، بلکه متوجه می شوید که هزینه های تزریق پی آر پی PRP نسبت به میلیون ها تومانی که ممکن است برای لوازم آرایشی و سایر گزینه های درمانی خرج می کنید بسیار اقتصادی تر است.

جهت مشاوره رایگان و درمان سیاهی زیر چشم در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید یا از طریق فرم زیر نوبت دریافت نمایید.

[bookly-form]

علل قابل اجتناب سیاهی زیر چشم

با انتخاب های مناسب در شیوه زندگی و مراقبت از پوست خود می توانید از برخی علل تیرگی زیر چشم پرهیز کنید.

رژیم ناسالم و سایر عادات: رژیم غذایی ناسالم که شامل نمک و کافئین بیش از حد است می تواند باعث ایجاد حلقه های تیره زیر چشم شود. این بدین دلیل است که هم نمک و هم کافئین آب را در بدن احتباس می دهند. اگر زیاد سیگار می کشید یا زیاد می نوشید ، رگ های خونی منقبض شده نیز می توانند منجر به کیسه زیر چشم و پف چشم شود.

استرس و خواب نا کافی: استرس می تواند زنجیره ای از واکنش های بدن مانند عدم تعادل هورمونی و اختلال خواب را به وجود آورد.

خواب ناکافی گردش خون را در بدن شما کاهش می دهد و مایع را در اطراف چشم نگه می دارد که منجر به پف و حلقه های تیره می شود.

خوابیدن به حالت صورت رو به پایین و روی شکم نیز می تواند باعث تجمع مایعات شود.

کمبودهای تغذیه ای: ایجاد رنگدانه و پف کردن اطراف چشم همچنین می تواند ناشی از کمبودهای بدن شما باشد. به عنوان مثال ، سطح ناکافی آهن و ویتامین های B12 و K یا هر عنصر دیگر می تواند گردش خون را در بدن شما کند کند.

قرار گرفتن در معرض آفتاب: اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید در پوست اطراف چشم شدیدتر است زیرا نسبت به سایر بافتهای موجود در صورت یظریف تر است. همچنین افزایش تولید ملانین به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب در اطراف چشم بیشتر است.

کم آبی: از دست دادن آب بدن می تواند باعث کند شدن گردش خون و در نتیجه تجمع سموم و مایعات در پوست شود. به همین دلیل است که متوجه حالت کیسه ای اطراف چشم می شوید.

گریه : بروز احساسات عاطفی می تواند باعث تجمع مایعات و تورم در اطراف چشم شود. هنگامی که شما منطقه را مالش می دهید ، مویرگ های خونی پارگی پیدا می کنند و باعث ایجاد حلقه های سیاه می شوند.

 

علل غیرقابل اجتناب سیاهی زیر چشم

در حالی که ممکن است شما نتوانید از برخی از محرکهای ذاتی ایجاد حلقه تیره زیر چشم به طور کامل اجنتاب کنید ، می توانید سعی کنید از پوست خود مراقبت کرده و با پی آر پی PRP زیر چشم خود را تحت درمان قرار دهید.

زمینه ژنتیکی: بسیاری از افراد از نظر ژنتیکی تمایل به ایجاد حلقه های تیره زیر چشم دارند. اگر شما اینطور هستید ، ممکن است که رنگدانه های زیر چشم مایل به آبی باشد و این ناشی از انعکاس نور از رگهای زیر پوست نازک باشد. مردمان با منشأ آسیایی و آفریقایی با پوستهای تیره، تمایل به ایجاد حلقه های تیره تر دارند.

پیری: با افزایش سن ، پوست شما خاصیت ارتجاعی و توانایی ترمیم و بازسازی خود را از دست می دهد. به همین دلیل ، رگهای خونی اطراف چشم به تدریج از زیر پوست نازک شده پدیدار می شود.

واکنش های آلرژیک (حساسیتی) : اگر مستعد ایجاد حساسیت هایی هستید که رگ های خونی اطراف چشم شما را مملو از مایع می کند ، ممکن است برای خودتان درمان پی آر پی PRP زیر چشم را در نظر داشته باشید.

پی آر پی برای درمان سیاهی زیر چشم

درمان با پلاسمای غنی پلاسما (PRP) برای حلقه سیاه و تیرگی زیر چشم به این دلیل جواب می دهد که سرم شامل چندین عنصر است که می توانند بافت های اطراف چشم شما را ترمیم و جوانسازی کنند. این عناصر شامل پلاکت ها ، سلولهای بنیادی مزانشیمی ، فاکتورهای رشد و سیتوکینها هستند.

هنگامی که پزشکان سرم پی آر پی PRP را با استفاده از یک سوزن ریز به پوست تزریق می کنند ، آبشار بهبودی را که به تدریج در جهت پاک کردن رنگدانه ها و برداشت مایعات جمع شده عمل می کند ، راه اندازی می نماید.

در اینجا چگونگی این کار آورده می شود:

پی آر پی زیر چشم می تواند لایه ضعیف شده کلاژن و الاستین موجود در پوست را ترمیم کند. در نتیجه ، پوست مجدداً خاصیت ارتجاعی خود را به دست می آورد و بیرون می زند تا اینکه گودی های زیر چشم پر شود.

پی آر پی می تواند رگ های خونی جدیدی در پوست ایجاد کند که منبع اکسیژن و مواد مغذی تازه ای را به ارمغان می آورد. این مواد مغذی رنگدانه‌ها و ملانین را از بین برده و به پوست شما درخششی زیبا می‌دهند.

تزریق خون جدید همچنین سموم و مایعات انباشته شده را از بین می برد و بنابراین ، ظاهر کیسه ای و پف کردگی را کاهش می دهد.

بهبود متابولیسم پوست، سلولهای مرده و خراب را از بین می برد. همزمان سلولهای چربی ناخواسته می سوزند که منجر به صاف شدن پوست می شود.

 

آیا تزریق پی آر پی PRP زیر چشم ها واقعاً مؤثر است؟

کتابخانه ملی پزشکی NIH ایالات متحده گزارشی را در مورد کارآزمایی های بالینی که روی یک گروه ۴۰ نفره بیماران انجام شده ، منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد که درمان PRP برای رفع حلقه های تیره ، رنگدانه ها و پف دور چشم کار می کند.

بیماران ۳ بار تزریق سرم پی آر پی را در فواصل هر ۴ هفته دریافت کردند. پزشکان با ارزیابی اثرات و رضایت بیماران دریافتند که این درمان در طی ۷ روز نتایج مثبت را نشان داد و به مدت ۳ هفته بهبود سیر صعودی پیدا کرد. بله ، بیماران کاملاً از درمان رضایت داشتند.

انجام پی آر پی PRP زیر چشم چگونه برنامه ریزی می شود

پزشک شما احتمالاً تعداد جلسات مورد نیاز و تعداد دفعات انجام آنها را با توجه به وضعیت پوست شما تعیین می کند. ممکن است شما به طور کلی از ۲ تا ۳ جلسه یا بیشتر به جلسات درمانی نیاز داشته باشید.

در مورد نتایج طولانی مدت ، ممکن است نیاز باشد که هر شش یا دوازده ماه به درمان های نگهدارنده نیاز داشته باشید.

باز هم این بازه زمانی به سن شما، میزان پاسخ بدن شما به درمان و میزان اولیه مشکل بستگی دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *