نکات اساسی جهت دستیابی به زیبایی پوست و مو


همه مطالب مفید درباره پوست و مو و زیبایی

● داشتن خواب کافی بدون صدا و نور در شب سبب شفافیت و درخشندگی پوست و مو و زیبایی فرد می گردد .

● آقایان بعد از اصلاح صورت با هر وسیله ای جهت تامین رطوبت و آسیب کمتر به صورت ، بهتر است از لوسیون های مخصوص که اثر ضد باکتری نیز دارند استفاده کنند.

● در برخی مردان که پوست حساس تری دارند ، باید به جای تیغ یا ژیلت از ریش تراش برقی استفاده کرد ، زیرا با این وسیله می توان آسیب بسیار کمتری به پوست ، اصلاح را انجام داد .

● از رنگ کردن سریع ریشه ی موهای رنگ شده که به تازه گی درآمده ، خودداری کنید ، زیرا رنگ و دکلره با ترکیبات شیمیایی خود باعث آسیب جدی به موها می شوند.

● کرم های ضد آفتاب مناسب با نوع پوست ، برای حفاظت از پوست در برابر چروک و لک ها بسیار مناسب است ، با مالیدن ضدآفتاب و تجدید آن هر دو ساعت یکبار ، به مراقبت موثری از پوست خود بپردازید.

● افراد سیگاری با ترک سیگار باعث حفظ سلامت پوست و مو و زیبایی خود خواهند شد .

● از صحبت کردن های طولانی مدت با گوشی تلفن همراه پرهیز کنید ، با اینکار از ایجاد جوش پوستی و انسداد منافذ پوست جلوگیری می شود .

● متناسب با نوع پوست و موی خود از شوینده های سازگار و به دفعات لازم استفاده کنید ، زیرا پاکسازی بیش از حد موجب تحریک و تولید چربی و پخش باکتری ها می گردد.

● قبل از خواب حتما باید مواد آرایشی از پوست و مو پاکسازی شوند ، زیرا در هنگام خواب با بالا رفتن دمای بدن ، این مواد جذب خواهند شد .

● از خوردن مواد غذایی بیهوده مانند هله و هوله ها و غذای فست فودها خودداری کنید .

● جهت تحریک رشد و مراقبت از موها ،،مرتب به کوتاهی ، شانه زدن و نظافت موها بپردازید .

● جهت تقویت مو و درخشندگی پوست و موی خود می توانید از مالیدن روغن نارگیل و زیتون استفاده کنید .

● با نوشیدن مقادیر کافی از آب ، سموم از بدن دفع شده و به زیبایی پوست و مو کمک بسیاری خواهد شد .

● در صورت ایجاد هر گونه عارضه و مشکل در بافت های حساسی چون ؛ پوست و مو ، بهتر است به جای شروع به خود درمانی های غیراصولی به یک متخصص پوست و موی دارای تجربه و مهارت کافی مراجعه نمود .

منبع: کلینیک پوست و مو تخصصی ایران نوین

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *